anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

W ODP: Super Sprzedawca: jak będziemy liczyć paczki nadane w terminie?

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

Witam, 

Chciałbym nawiązać do tematu jak w...."temacie" Rozumiem, że Allegro będzie sprawdzać czy nadaliśmy paczki w deklarowanym przez nas terminie ( zapis na aukcji wysyłka: 24H, wysyłka do 2 dni roboczych, wysyłka natychmiast) 

CYTUJĘ Z PANELU JAKOŚCI: W 2020 roku zaczniemy zwracać uwagę na to, czy przesyłki zostały nadane w zadeklarowanym przez Ciebie terminie i czy kupujący mogą śledzić ich status na swoim koncie w Allegro. Twoi klienci docenią, że wszystkie istotne informacje mogą znaleźć w jednym miejscu. Kliknij w znak zapytania i sprawdź, jak o to zadbać.

Nie wiem czy dobrze to interpretuję. Jeśli mamy zapis wysyłka 24H to oznacza,  że w ciągu 24 godzin mamy wprowadzić numer przesyłki ( obecnie) ale niebawem musimy i nadać paczkę, czy tak?

Idąc dalej? - to mega ciężkie zadanie jeśli myślę jak myślę. PRZYKŁAD: Pochodzę z małego miasta gdzie kurier odbiera paczki raz dziennie. Jeśli ma mało to potrafi być po odbiór np. o 13.00, innego dnia o 15.00. Różnie to bywa i nikt wpływu nie ma. 

SYMULACJA: Wpływa do nas zamówienie o godzinie 13.30. Kurier już był. Wprowadzamy numer przesyłki. Pakujemy. Paczka czeka na kuriera. Mamy ustawione wysyłka w 24H. Mija noc i czekamy na kuriera. Ma więcej pracy więc jest u nas o godzinie 14,50. Minęło 24H. Paczka zatem zostanie uznana jako nie nadana w terminie. Minęły 24 godziny.....

Jest jeszcze druga rzecz. Odbiór paczki to nie status: WYSŁANA. Wysłana będzie dopiero jak przejdzie przez oddział kurierski. 

Czy ktoś ma wiedzę w tym temacie? Jak powyższy przykład będzie zaliczany? Według mnie - spóźnienie. Lipa. Klapa. Nie wyrobiliśmy się w terminie - nie nadaliśmy paczki w deklarowanym czasie 24H. 

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Z_Kwitalski Dokładnie jest jak myślisz. Allegro będzie (i już to dawno robi) rozliczało NAS co do minuty!!!

Jeśli jest wysyłka 24h to musisz FIZYCZNIE NADAĆ paczkę w tym terminie. To samo z 2 dni (48h) itd.

To jest czysty **piiip**yzm. Bo nie mamy na to wpływu. Już dawno to zgłaszałem Allegro, ale oczywiście, nie ważne są opinie sprzedawców.

To często niewykonalne, nie z naszej winy. Mało tego. To jest nawet nieistotne. Przykład Poczty. Tam nie ma różnicy czy ktoś nada paczkę o 8 rano czy o 14:50, ważne aby nadać przed 15:00 żeby tego samego dnia opuściła urząd pocztowy.

Tak samo kurier. Ja nie mam wpływu na to o której do mnie przyjedzie. Czasami był o 11, a ostatnio jest 14-16. Mimo, że ja np. paczki mam oklejone i czekają na niego od samego rana.

Jaka różnica czy on to w sumie odebrałby ode mnie o 9 rano czy o 16, skoro i tak na bazę wraca ok. 17 i wtedy paki idą dalej w świat.

To rozliczanie jest debilizmem. Powinni rozliczać dziennie, jako cała doba. W końcu po to jest wysyłka np. "natychmiast".

Ja już mam w kolekcji 1 negatywa bo klient sobie policzył, że paczki nie nadałem mu w 24h tylko 26. Tłumaczyłem mu przez telefon, że akurat w piątki urząd pocztowy był u mnie otwierany o godz.12:45 (a on zakupu dokonał w czwartek chyba ok. 10:30). Więc niby nadałem mu to w 26h (bo wcześniej nie z mojej winy, nie mogłem), ale finalnie, i tak została nadana w najbliższy dzień roboczy.

No cóż, tutaj co jeden pomysł Allegro to lepszy...

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

Tak właśnie myślałem. Chciałem się upewnić. Dla mnie to też absurd. Ale kolego zobacz to - jeśli zrobisz 2 dni to automatycznie masz do poprawy parametr "procent ofert z wysyłką 24H" Błędne koło. Nie ma szans aby to obejść. Jeśli dostaniesz zamówienie w danym dniu po kurierze, który jest u Ciebie o 13:40 i uszykujesz tą paczkę, wprowadzisz numer przesyłki to jaki masz wpływ na to, że kolejnego dnia przed godziną 13:40 paczka chociażby zostanie zeskanowana? Możemy się wszyscy ze..ć a nie mamy na to wpływu. Ok. Ja rozumiem, nakładane są na nas nierealne do spełnienia wymagania. Czy my jesteśmy kurierami? Zgodzę się na te zasady ale pod jednym warunkiem. Kurierzy z przedrostkiem ALLEGRO nich zadeklarują ( my musimy) że będą w danym punkcie do godziny X ustalonej przez sprzedawcę. W końcu są partnerami allegro. Niech też w momencie skanu paczki u nas w firmie - status zmieni się na WYSŁANA. 

Dlaczego my mamy spełniać wymogi nie do spełnienia? Dlaczego kurier nie ma takich zasad? i to kurier należący do allegro. To mega niesprawiedliwe jeśli okazuje się, że i ja mam rację i www_otosek_pl jak widać też. 

Widzę jedno - wysyłka natychmiast to zatem ściema. Po co w ogóle jest? Do usunięcia albo w dużych aglomeracjach gdzie wieczorem każdy osobiście zawozi paczki do oddziału kurierskiego. Tylko to ma sens. Ja mam jechać 45 KM codziennie? NONSENS. Odgórnie jestem zatem wykluczony z wysyłki natychmiast. Mało tego nawet na wysyłki 24H się nie łapię bo to loteria. Dlaczego mam cierpieć, że partner logistyczny allegro jeździ jak mu się podoba? Dlaczego ( idąc dalej) mam mieć zły panel jakości bo chcąc spełnić wymagania nie udostępniam nawet wysyłki 24H? ( poziom do poprawy) ???????????????????????????

PRZYKŁAD W MOIM PRZYPADKU WYSYŁKI NATYCHMIAST: Kurier pojawia się o 12,40   O godzinie 12:57 dostajemy zamówienie. I co? hahahaha wysyłąmy na drugi dzień. Mało tego , może się okazać, że na drugi dzień kurier będzie o godzinie 14:00 i nawet nie mieścimy się w czasie realizacji 24H. SZOK. 

KOSMOS 

- Pozdrawiam

oznacz moderatorów

a_brod
#12 Orędownik#

@Client:80498060 Moim zdaniem, termin nadania powinien być liczony do końca dnia. Przecież nie ma znaczenia czy paczki zaniosę na pocztę o 12 czy o 14, czy kurier podjedzie do mnie o 12 czy o 17. Wszystkie te przesyłki wyjadą w z placówek o tej samej porze.  Aczkolwiek allegro może mieć inne wyobrażenie na ten temat 🙂

Endrju
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@a_brod POWINIEN, ale niestety nie jest. Tak sobie wymyśliło Allegro. Pewnie za dużo osób ma SS i za dużo monet rozdają więc co chwila wymyślają coś nowego aby tylko jeszcze wybijać w górę swój sklep.

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

Właśnie wyżej odpisałem. Macie rację. Ale można pisać i pisać a tylko my to zrozumiemy. 

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

To absurd w stylu informacji dla piłkarzy przed wejściem na murawę stadionu - " nie deptać trawnika" 

oznacz moderatorów

a_brod
#12 Orędownik#

@konto zamknięte  Wiem, wiem. Tylko w ten sposób wyliczony wskaźnik zupełnie nie odzwierciedla rzeczywistości. Ja np. zamówienia  zrobione do godz. 13.00 w 99% wysyłam w tym samym dniu, a statystyka wygląda tak : Numery przesyłek uzupełnione w terminie:99,65% natomiast Śledzenie statusu przesyłek:92%. Gdzie numery nadań przekazuję z Baselinkera i są uzupełnione w 100%, czyli poprostu wg algorytmu allegro paczki nie nadałem w terminie. A to jest nieprawda, ponieważ nie generuję etykiety na zapas, tylko przy pakowaniu, więc oba wskaźniki powinny być zbliżone. No ale wiemy jak allegro liczy ...

Endrju
oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

Wiemy , wiemy...:-( 

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

To wszystko wygląda tak, że nagle rodzi się pomysł. Komuś się podoba. Zostaje wprowadzony ale to, że rzeczywistość okazuje się najlepszym weryfikatorem tego, to już inna sprawa. Czy ktoś to bierze pod uwagę? Pozostawiam do analizy serwis. To my wysyłamy paczki, to nasze panele jakości i to niestety my potrafimy zweryfikować te pomysły. 

 

 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@a_brod Ja kiedyś miałem wysyłkę w 24h, ale od czasu epidemii przestałem się wyrabiać. Teraz są 4 dni robocze i były momenty, że ledwo się wyrabiałem. Obecnie zamówień jest mniej, ale do 24h na pewno nie wrócę 🙂 Będą 2-3 dni robocze. 24h zostawiam tylko na rzeczach, które się błyskawicznie pakuje albo tych drogich, dla których warunkiem pojawienia się monet SS jest wysyłka w 24h. Jak monety się kończą to i wysyłka się wydłuża.

Jak komuś termin nie pasuje, niech nie kupuje. Ja się przestałem szczypać bo i tak większość klientów tego nie docenia i jeszcze ma pretensje, mimo, iż nie robię opóźnień.

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

I to jest odpowiedź 👍

Nie wspomnę już o tym, że na AUKCJI jak byk - wysyłka do 2 dni a klient ma pretensje, że paczka nie wyszła na drugi dzień lub co gorsze - tego samego dnia. Ostatnio odebrałem telefon. Wysyłka do 2 dni. Telefon około godziny 12 tej z zapytaniem o numer przesyłki aby się upewnić czy paczka wyjdzie w tym dniu. Jeszcze rok, dwa i niestety - pakujemy paczkę, wsiadamy a w auto i zawozimy osobiście aby tylko do wieczora z dostawą się wyrobić. Tak patrząc na to wszystko to do tego to zmierza. Wydziwiam troszkę ale gdyby tak z boku na to popatrzeć to tak by było najlepiej. Klient nasz Pan. Wymaga i ma mieć. Wszystko dla klienta. Klient ma zawsze rację. Dla klienta trzeba poświęcić własne zdrowie, rodzinę, prywatny czas. Klient, klient , klient. Klient tak napędzany przez system, że krzywo taśmę nakleisz na kartonie i masz 3 gwiazdki za obsługę bo klientowi szanownemu się nie spodobało. 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Z_Kwitalski ja nie policzyłbym ile razy miałem telefony nawet w przedziale 16-18 z zapytaniem czy dam radę jeszcze tego samego dnia wysłać. Albo np. telefony z takim rozkazującym tonem ok. 14-15 "ale Pan to jeszcze dzisiaj wyśle".

Miałem też np. dyskusję na Allegro od klienta, który kupił filtr w piątek (na pewno po godz.12). Zakłada mi dyskusję w poniedziałek z samego rana, podając powód, że "nie dostał towaru po wpłacie". K...a ręce normalnie opadają....

Czasami takich delikwentów mam ochotę zaprosić do siebie na cały bity tydzień, żeby zobaczyli jak wygląda praca w sklepie internetowym (a zwłaszcza obsługa zamówień Allegro). Mnie praca na etacie kiedyś tak nie wymęczyła psychicznie jak ta własna działalność 😕

Po cholerę mi było kończenie Politechniki....

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

Coś mi to przypomina, pewną sytuację kiedy to "szanowny klient" na drugi dzień po zakupie miał pretensję, że nie nadaliśmy przesyłki. Patrzę a tu zakup po godzinie 18 tej. ( pracujemy do 17 tej) Klient tłumaczy " ale przecież u mnie poczta działa do 19 tej albo do 20 tej " Już dokładnie nie pamiętam o jakiej godzinie była mowa. 

Ten system wchłania. Godzisz się na zasady a potem system wypluwa Cię gołego i zniszczonego psychicznie, wykończonego mającego koszmary 🤣😃

To biznes dla odpornych i godzących się lizać buty klientom. Klient mówi Ci, że twoim obowiązkiem było prywatnie zawieść paczkę o 19 wieczorem na pocztę a ty niestety mówisz " przepraszam, proszę wybaczyć" Takie poniżające to jest. O groźbach komentarzowych nie wspomnę. 

Co z tego, że wysyłka jest 2 dni. Klient dzwoni i mówi, że ma dziś być wysłana bo potrzebuje. Sprzeciwisz się i leci po komentarzu. I co na to system? Powinien weryfikować takie sytuacje. Nie będę wspominał o sytuacjach ( zbyt mocni mnie to irytuje) w których klient nawet towaru na oczy nie zobaczył a już zły komentarz ( bo wysyłka opóźniona) 

Gdzie te czasy gdzie jeszcze prowizji nie płaciłem za sprzedaż, gdzie te czasy gdzie za SS nagrody w paczce przychodziły.... Gdzie te czasy kiedy pisało się co się chciało a nie jak teraz - niedługo za brak przecinka w opisie będzie naruszenie zasad. 

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

dlatego trochę luzu trzeba sobie wrzucić. Zlać komentarze, gwiazdki, a przede wszystkim SS. Ten tytuł nic nie jest wart, akurat się na niego załapałem po dość długiej przerwie, i jak tylko mi go dali to sprzedaż spadła. Pamiętam jak straciłem go z pół roku temu, to miałem lepsze obroty niż z tytułem. To jakiś dziwny algorytm allegrowy, albo człowiek się po prostu mniej przejmuje jak go nie ma i nie stara się aż tak bardzo 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

gartdeco1
#10 Popularyzator#

Tak trzeba ich olać i ich ocenianie, ostatnio jak wchodzę na allegro to czuję się jak niewolnik na plantacji trzciny cukrowej a każdy ich nowy pomysł czy promocja to jak kosz z kobrą w środku który musisz otworzyć chociaż wiesz że na pewno cię boleśnie ukąsi.

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

Hahahahahahaha jak niewolnik 🙂  Kosz z kobrą haha . Mistrz Dobre kolego i cała prawda. Ja czuję to samo. W pracy co chwilę allegro. Przychodzę do domu - logowanie na allegro. Uzupełnianie numerów przesyłek. Sobota - pierwsze co to odpalenie kompa i allegro. Niedziela - to samo. Dziś święto i .... allegro. Jak Panel jakości będzie jednym z warunków SS to ciekawe o ile wzrośnie liczba rozwodów w PL 🤣

Klienci zaczynają się zachowywać jak uprzywilejowani na zasadzie " mam prawo, wymagam" Zwroty, możliwość OBIEKTYWNEJ oceny w komentarzu 😫, dyskusje. Wszystko dla nich. Nonsens. A co my mamy? 

Aaaaaa mamy. Mamy wysłać paczkę w 2 godziny ! i ryzyko rozwodu. To co mamy.

Z ciekawości podam fajny przykład. Jest godzina ok 14 tej wczoraj. Dzwoni Pan i mówi kiedy zostanie wysłana paczka. Szukam w wysłanych ze środy bo zawsze nadajemy na drugi dzień. Nie ma. Nie ma zamówienia. PATRZĘ a tu zakup sprzed niecałej godziny. Tłumaczę, że na aukcji widnieje zapis o wysyłce 24H i informuję, że paczka wyjdzie w piątek bo jutro święto.. I to był błąd. Miły z początku Pan zapytał już tonem wilka " skąd u was taka opieszałość " Na nic były tłumaczenia , że nie ma zapisu NATYCHMIAST. Gość się rozłączył. Wysłaliśmy w ten sam dzień. Na szczęście kuriera jeszcze nie było. Ciekaw będę komentarza. Gdybyśmy nie wysłali już lecą gwiazdki a może negatyw?

To jest tak ch....a presja, że nikt tego nie zrozumie jak nie zacznie być sprzedawcą. 

Gdzieś przeglądając serwis trafiłem na stronę z poradnikiem JAK ZACZĄĆ SPRZEDAWAĆ

Uważam, że po kliknięciu w ten button powinna się pojawić informacja pierwsza: " radzimy nie sprzedawać. Jeśli mimo wszystko chcesz - kliknij tutaj"

Po kliknięciu pojawia się następna informacja " widzimy, że mimo wszystko chcesz sprzedawać. Gratulujemy. Jeśli jesteś w związku i chcesz to zaprzepaścić, jeśli masz silną psychikę , która i tak zostanie wystawiona na próbę, jeśli nie śpisz po nocach, jeśli nie masz dzieci i masz mnóstwo czasu ale jeszcze nie masz zniszczonego wzroku przez monitor - zapraszamy do współpracy. 

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

Klient może...oj może wszystko. Kupuje towar za 149 zł + towar za 1,40 

Co robi klient po opłaceniu towaru? Od razu zawraca ten za 50 zł. Po 5 minutach dosłownie.

W konsekwencji jeszcze przed wysyłką ma ten towar za 1,40 z wysyłką za darmo. SMART. 

Kupił wszystko w SMART. Nie zapłacił nic za wysyłkę. Tuż po zakupie dokonał zwrotu droższego produktu. Wysyłamy zatem drobiazg za 1,40 bez kosztów wysyłki jednak dokładamy do tego 3,99 bo wybrał kuriera. 

I co? I dokładamy do interesu. 

Jakoś z tym allegro nic nie robi. Klient - PAN. My opaleni , żeby nie powiedzieć ...... robimy wszystko dla białej "kartki papieru" 

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

A co myślicie o kolejnym absurdzie? ( poza tym, że dla kupujących bez rejestracji za pobraniem, nie ma możliwości anulacji zamówienia. Jeśli rezygnują, aby zachować ilość numerów nadanych w terminie trzeba wprowadzić numer ale nie wysyłać paczki)  Zakładałem taki wątek jako właśnie absurd.

Tu nowy wątek. Kolejna jakaś wtopa:

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/absurd-z-wysy%C5%82k%C4%85/td-p/43081

oznacz moderatorów