Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Wiemy, że wielu z Was czekało na tę zapowiedź. 🙂 W pierwszej połowie lutego 2024 r. wprowadzimy zmiany w panelu Jakość mojej sprzedaży:
Dzięki zmianom uprościmy sposób liczenia i przyznawania punktów. W efekcie system miar będzie prostszy – zwłaszcza dla tych z Was, którzy dopiero rozpoczynają sprzedaż na Allegro. Panel Jakość mojej sprzedaży będzie bardziej intuicyjny i związany bezpośrednio z Waszą sprzedażą. Zmniejszymy też liczbę miar. Dzięki temu będziecie mieli możliwość większej kontroli swoich wyników. Będziemy przyznawać punkty za te aspekty działalności na Allegro, które mają rzeczywisty związek z jakością sprzedaży. Nie będziemy więc już przyznawać punktów między innymi za obrót czy udział w akcjach promocyjnych.
Po wprowadzeniu zmian w lutym punkty będziemy przyznawać w miarach:
* Jeśli w ciągu ostatnich 30 dni kupujący nie zada Wam pytania lub nie napisze wiadomości w Dyskusji, nie dostaniecie punktów w miarach Terminowe odpowiedzi i Średni czas odpowiedzi. Przyznamy je w miarach: Brak pytań od klientów i Brak wiadomości w Dyskusjach.
** jeśli w ciągu 30 dni żaden z Waszych klientów nie zwróci zamówienia, to nie dostaniecie punktów w tej mierze. Przyznamy je w mierze Brak zwrotów od klientów
Punkty będziemy przyznawać tak, jak dotychczas – na podstawie danych o Waszej działalności na Allegro z ostatnich 30 dni. W panelu Jakość mojej sprzedaży będziecie widzieć swoje wyniki za dzień poprzedni.
Zmienimy jednak ogólną punktację. Za jakość sprzedaży będziemy przyznawać maksymalnie 500 punktów. Szczegóły w tabeli.
Liczba punktów |
Wynik |
od 413 do 500 |
Super + |
od 285 do 412 |
Super |
od 100 do 284 |
Dobry |
od 0 do 99 |
Neutralny |
od -3000 do -1 |
Wymaga poprawy |
poniżej -3000 |
Nieakceptowalny |
Już dziś w zakładce “Nowe miary”, którą dodaliśmy w panelu Jakość mojej sprzedaży możecie sprawdzić, jak ta zmiana wpłynie na Wasz poziom Jakości. 🙂
Do tej zakładki stopniowo będziemy dodawać kolejne informacje. Już niedługo znajdziecie w niej między innymi:
Przygotowaliśmy również artykuł, z którego dowiecie się, jak możecie poprawić swoje wyniki i zyskać więcej punktów w nowych miarach.
Allegro.Magiczne miejsce gdzie nadal uważają że herbata robi sie słodka od samego mieszania....
@ko_alka a co z pytaniami "z czapy" . Typu : proponuję ubezpieczenie, albo widziałem kiedyś przedmiot X ( nie sprzedaję przedmiotu X) na Allegro - może wiesz gdzie mogę go kupić? lub - w opisie jest że ta część pasuje do Y a ja mam X czy jak na siłę wepchnę to też będzie pasowac? Za to też będziecie dawali po głowie?
@pinsplash Na wszystkie wiadomości należy odpowiedzieć, to pozostaje bez zmian.
@ko_alka Czyli żeby mieć maksymalną ilość punktów w miarze "Szybka wysysłka" należy zamówienia złożone w niedzielę o 20:00 wysłać jeszcze tego samego dnia?
Gorąca prośba, żeby ktoś się nad tym pochylił i wprowadził jakieś realne ramy tej miary. (np. wykluczenie weekendów i świąt) Obecnie mamy wg nowych miar max we wszystkich miarach, a "Szybka wysyłka" ledwo 69/160 mimo, że wszystkie wysyłki są wysyłane zgodnie z deklaracją (1 dzień). Po prostu większość zamówień wpada nam wieczorami i w weekendy 😞
@drakenek Ta miara została skonstruowana w sposób umożliwiający osiągnięcie maksymalnych poziomów bez wysyłania paczek w weekendy — maksymalna liczba punktów jest już od 54% paczek wysłanych w dniu zakupu.
"Większość przesyłek nadajesz z opóźnieniem i niewielu Twoich klientów może śledzić status przesyłki na swoim koncie w Allegro. Popraw swój wynik - wysyłaj przesyłki w zadeklarowanym przez Ciebie terminie. Twoi klienci na pewno to docenią!". Ten komunikat w chwili obecnej ma się nijak do tego, jakie mam terminy dostawy, jak szybko ogarniam wysyłkę, jak szybko wprowadzam nr listów przewozowych i paczki wychodzą. Oczywiście zamówienie paletowe złożone w piątek o godzinie np. 10 wyjdzie w poniedziałek, więc tak sobie "leży" do poniedziałku.
Może to zostanie ogarnięte, bo w moim przypadku mamy do czynienia z fikcją liczenia punktów.
Druga kwestia do zmiany to: "Niewielu klientów szybko otrzymuje Twoje przesyłki. Popracuj nad tym - kupujący będą bardziej zadowoleni z transakcji, a Ty zyskasz szansę na lepsze oceny.". Może ktoś sprawdzi realnie jak wyglądają dostawy u sprzedających, że wiele z nich dociera w 24/48h mimo deklarowanego dłuższego terminu realizacji. I może warto też sprawdzać, że czasami klienci przesuwają terminy odbioru
np. u mnie w dużej mierze widzę ile przesyłki leżą w paczkomacie, lub klient sobie przekierował paczkę DPD bez mojej konsultacji i naliczyli mi dopłatę 100% za to paranoja
sprawdziłem właśnie jak to wygląda wg. nowych wyliczeń:
wysyłka w terminie: 39,13% i -153 punkty. naprawdę?
szybka wysyłka 0% naprawdę? wychodzi na to, że wszystkie zamówienia wysyłam dopiero kolejnego dnia
Zawsze można skorzystać z magazynów allegro, to gwarancja na 100% zadowolenia klientów i pustej kieszeni 😉
"Czasu odpowiedzi na pytania klientów i wiadomości w Dyskusjach nie liczymy w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy – zgodnie z polskim kalendarzem. Na te wiadomości możesz odpowiedzieć:
Czyli na pytanie zadane w sobotę lub niedzielę będę musiał odpowiedzieć najpóźniej w niedzielę do godz. 23.59..? To chyba Wasz "najlepszy" pomysł..
Jak klient zada pytanie w niedzielę o godz. 23.55, to mam 4 min. na odpowiedź? No po prostu REWELACJA!!!
Szybka wysyłka
szczegóły
0 / 160 pkt
0 pkt
0%
klient opłaci o 23:59 i mam wysłać tego samego dnia ? halo komuś dobrze się nastawiło ?
tym bardziej miałem przesyłki, które klienci opłacili tego samego dnia i oczywiście je wysłałem a pokazuje dalej 0%?
pewnie chodziło im o poniedziałek 23:59/wtorek 0:00 - tak żeby była pełna doba na odpowiedź liczona od początku poniedziałku - setki tęgich głów pracowało miesiącami nad tymi zasadami a na końcu się okazuje że nikt w Allegro nie zna się na godzinach
Czyli będziecie teraz liczyć uczciwie z 30 dni aktywnej sprzedaży, z pominięciem urlopu lub choroby, gdy Sprzedawca nie miał żadnych ofert na Allegro? Przestaniecie dyskryminować małe firmy i karać za mniejszą ilość zamówień niż w typowym wyścigu szczurów? Nie wygląda abyście to poprawili. To nadal nie ma rzeczywistego związku z jakością, więc proszę nie oszukiwać w tych komunikatach. Nadal jest główny czynnik całkowicie losowy, niezależny od Sprzedawcy. Nadal błędy Kurierów obciążają Sprzedawców. Nadal wymagacie rzeczy niemożliwych do wykonania, jak wysyłka tego samego dnia zamówień złożonych po 20:00. Jedyna zmiana na plus to brak kar za oferowanie przedmiotów dłuższych niż 64 cm.
Jak mamy wpłynąc na brak zwrotów towarów dobieranych do Smarta i natychmiast zwracanych?
Zrezygnować ze Smarta?
Bo nie mam praktycznie zwrotów dotyczących czegokolwiek innego niż wyłudzenia darmowych wysyłek
@AGLOPRIMA1 Przykro mi, ale w tym momencie nie mamy rozwiązania w tej sprawie. Klienci subskrybujący usługę Allegro Smart! mają prawo do zwrotu.
I mają prawo też do oszukiwania systemu Smart poprzez zakup większej ilości ze z góry założonym planem zwrócenia części zakupu. OK, ale to nie powinno nigdy pogarszać ocen jakości pracy Sprzedawców! Macie błędny system ocen jakości także w tej nowej wersji. Wylewacie dziecko z kąpielą i mówicie "no trudno".
to czemu wprowadzacie do systemu ocen sprzedawcy coś na co nie ma wpływu, ba wymuszacie działania na jego niekorzyść?
@AGLOPRIMA1 Jeśli będziecie mieli zwroty, to nie stracicie punktów, po prostu będą przyznawane w innej mierze, w Szybkie zwroty wpłat do klientów
Dla mnie problemem jest brak zwrotów. Mały Sprzedawca który nie ma zwrotów jest karany mniejszą ilością punktów. Z jakiej racji? Bo Allegro nie potrafi przeanalizować 200 ostatnich transakcji, tylko musi mieć 30 dni do statystyk? To jest ekstremalnie niesprawiedliwe i nie ma nic wspólnego z jakością. To samo w kategorii Dyskusje. Sprzedawca stwarzający problemy Kupującym otrzymuje więcej punktów jakości niż Sprzedawca nie mający żadnych Dyskusji. Chory system! Ostatnio prosiłem klientów o zrobienie zwrotów i dyskusji, bo to polepsza jakość. Jesteście nienormalni! W kategorii pytań kolejny bubel. Waga oceny jest zapaskudzona ilością ofert. Nie mierzy żadnej jakości tylko ilość! Kompletna bzdura, bo większą jakość uzyska ten sprzedawca co ma mniej ofert i starannie się nimi zajmuje, niż ten co jedzie w wyścigu szczurów i nie nadąża. Porąbany system nagradzający złą jakość, a każący za dobrą jakość. Dyskryminujący małe firmy. Ilość ofert, ilość zamówień nie powinny wpływać na ocenę jakości, a jeśli już to odwrotnie niż jest obecnie.