Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Wracaja opłaty za podjazd? każdy?
Jeśli udostępniasz dostawę metodą Allegro Kurier DPD | Przywrócimy opłatę za zlecenie odbioru przesyłek przez kuriera |
No cóż, proponuję zbiorowy protest w postaci kasowania wysyłki przez kuriera DPD. Jak im spadną obroty to wymuszą obniżenie tego alleharaczu.
Allegro to naciągacze. Podpisali umowy, a teraz kosztami obarczają sprzedających. Mam oddzielną umowę z DPD i rozmawiałem ze swoim opiekunem handlowym. Powiem to głośno DPD NIE NALICZA ŻADNYCH DODATKOWYCH OPŁAT ZA PODJAZD KURIERA. NAWET JAK ZŁOŻĘ ZLECENIE DO JEDNEJ PACZKI. Wniosek jest prosty to allegro kasuje nas na 3,99 za złożenie zlecenia poniżej 4 paczek. Nie wierzę że taki gigant jak allegro dostało gorsze warunki handlowe niż jednoosobowa firma.
Tu nie chodzi o jakiś limit, tylko o elementarną uczciwość. Ta usługa nazywa się następująco:
"Nazwa usługi dodatkowej: Zlecenie odbioru (dot. jednorazowego zlecenia 3 lub mniej paczek) Kod: DPD_N1_PODJAZD"
Jeśli takiego zlecenia nie było i nie odbył się podjazd, bo kurier i tak był na miejscu jest to błąd systemowy. Kurier wykonując jeden podjazd opłacony, nie może brać pieniędzy dwa razy za tą samą usługę. Musiałby opuścić lokal, wsiąść do auta, zrobić rundę i ponownie podjechać. Prosimy Moderatorów o zgłoszenie i naprawienie tego błędu. To nie jest błąd techniczny tylko logiczny (projektowy). Takie błędy też trzeba naprawiać. Najprościej rozliczać nasze zlecenia. Jeśli zlecamy podjazd i paczki ruszyły w drogę, to OK, jeśli nie zlecamy podjazdu, to nie wolno za to pobierać opłat. To ma działać i proszę nie obciążać Sprzedawców pracami kontrolnymi i reklamacyjnymi. Naszym zadaniem jest sprzedaż, a nie wyławianie błędów rozliczeń. A przypomnę, że błędy te pojawiają się także wtedy gdy sam zawiozę paczkę kurierowi, także wtedy gdy sam zawiozę ją na sortownię, czyli w przypadkach, gdy fizycznie nie było żadnego podjazdu kuriera.
Dokładnie tak, mam podpisaną umowę z dpd darmowy podjazd i oni mowia ze nie naliczają żadnych kwot to allegro probując zarobic na nas bierze za ten podjaz. Zalozmy ktos kupi produkt za 300zl to allegro pobiera za smart 8.99zl + 3.99zl to jest 12.99 czyli tak samo jak by klient kupil bez smarta tyle ze placi za to sprzedający a teraz z innej beczki ktoś kupuje produkt za 4zl kurierem dpd z dostawa 12.99zl i wtedy allegro bierze 12.99zl za dostawe + 3.99zl za podjazd + prowizja powiedzmy 0,5zl to firma wychodzi 50groszy na minus z tej transakcji nie wspomne o tym ze ten produkt trzeba kupic z hurtowni za jakas kwote. Masakra
rozumiem, że to jest stanowisko i odpowiedź allegro. Teraz pojawia się pytanie, jakie stanowisko ma w tej kwestii DPD. Bo jak na razie każda ze stron twierdzi co innego. DPD uważa, że nic nie dolicza, a allegro twierdzi, że firma DPD dolicza podjazd w przypadku odbioru mniej niż 4 paczek allegro. Trochę to dziwne, i dodatkowo dlaczego te dopłaty są takie opóźnione. Faktury mam rozliczane w DPD w systemie 2 -tygodniowym. A tutaj słyszymy o naliczeniach po kilku miesiącach. To nie jest normalna sytuacja i obawiam się, że łamie pewne standardy biznesowe. Tego typu działania uniemożliwiają sprzedawcy weryfikacje poprawności naliczania takich opłat, a to kwalifikuje się do zgłoszenia do właściwych organów.
Opłaty są opóźnione, żeby trudniej było zorientować się czego dotyczą. Jest to utrudnienie składania reklamacji.
Właśnie się zorientowałam z tym doliczaniem za podjazd, w miesiącu mi wychodzi kilkadziesiąt x 3,99, to jest jakaś masakra. Wiem trochę późno zaskoczyłam😥. Chce zapytać, czy to dotyczy tych na własnej umowie też, nie zlecając w allegro NADAM PACZKĘ, tylko generując listy w aplikacji DPD?
Witajcie,
Zakładam osobny wątek, bo opadło mi wszystko, nie tylko ręce.
Od kilku miesięcy borykam się z "wyłudzeniem" opłat 3,99zł za podjazd kuriera. Nazbierało się tego pewnie kilkaset. Za każdym razem, gdy Allegro zbiorczo nalicza opłaty musimy poświęcić sporo czasu by z historii wyłowić niewłaściwie naliczone opłaty. Najczęstsze błędy w naliczaniu to naliczanie przy samodzielnym nadaniu w sortowni oraz naliczenie mimo zlecenia odbioru opiewającego na więcej niż 3 paczki. Paradoks polega na tym, że w ostatnim czasie wszystkie paczki wozimy osobiście na sortownie, a naliczanie opłat się nie zatrzymało.
Składanie reklamacji nic nie daje. Jeśli składamy do Allegro - przekazują do DPD, tamci piszą, że opłata naliczona poprawnie, Allegro przekazuje odpowiedź i koniec tematu, a my jesteśmy biedniejsi o spore sumy. Nasz Opiekun DPD nic nie zdziała, bo nie jest stroną umowy Allegro-DPD.
Wiem, że problem nie dotyczy tylko o nas. Czy komuś udało się go rozwiązać?
Czy ktoś z Allegro jest w stanie nam odpowiedzieć jakie zasady dotyczą tej opłaty? Bo może gdy zawozimy paczki poniżej limitu (np. 3) to i tak traktują jak podjazd kuriera. @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Podejrzewam, że problem jest systemowy. Załączam niżej statusy przykładowej paczki oddanej na taśmę w sortowni. Posiada ona status "odebrano przez kuriera" po przyjęciu w oddziale. Zakładam, że ten status pozwala na obciążanie się opłatą na linii Allegro-DPD, ale czemu naszym kosztem?
Nie chce mi się wierzyć, że Allegro nie zna problemu, ale pytanie czemu nie chce go rozwiązać od wielu miesięcy.
Moim zdaniem naliczanie opłaty przez Allegro za usługę, która nie ma miejsca, to delikatnie mówiąc NADUŻYCIE.
@DlaMistrzow_pl Czy dopłaty u Ciebie dotyczą sytuacji gdy nadajesz paczki w punkcie DPD, a pojawiają się opłaty dodatkowe za podjazd kuriera? Jeśli tak, podaj mi proszę dokładny adres tego punktu.
Tak, sortownia DPD LDW - Łódź, Jędrzejowska.
Nie jest to problem punktu, a raczej systemu, bo inni również zgłaszają te problemy od wielu miesięcy.
@DlaMistrzow_pl Dzięki, to nie jest błąd systemowy, który dotyczy całego kraju tylko poszczególnych lokalizacji. Przekazałam już adres od Ciebie do kogo trzeba, więc na pewno zbadamy i zweryfikujemy sprawę tych dopłat z DPD.
Sprawdziłem w moim punkcie tak samo. Zawiozłem nawet 10km na sortownię w Warszawie i następnego dnia system DPD dopisał jakoby kurier był u mnie w firmie i osobiście zabrał paczkę. Dlatego nie funkcjonują reklamacje, bo te oszustwa w systemie wyglądają jakby to kurier wykonał swoją robotę.
@Pengano @Puzonix Dokładnie tak samo jak w przypadku @DlaMistrzow_pl poproszę Was o dokładne adresy Waszych punktów oraz przykładowe numery Waszych reklamacji. Zbieramy te dane do weryfikacji tego problemu, ale potrzebujemy konkretnych informacji.
To problem całego kraju, tylko liczycie na to, że nie każdy się zorientuje że jest robiony w balona i okradany. Dlatego do wszystko jest takie zakamuflowane i bardzo trudne do kontroli. W przeciwnym razie Allegro normalnie liczyłoby opłatę za dojazd tylko w przypadku zamówienia dojazdu przez stronę. Jeśli wiem że kurier ma opłacony dojazd, bo przywozi mi inną paczkę, to po jakie licho mam zamawiać i płacić za drugi dojazd, skoro ręka w rękę wymieniamy paczki? Po co ma zamawiać dojazd ktoś, kto już opłacił dojazd po inne paczki? To wszystko jest bez sensu zrobione. Nie wolno przewoźnikowi pobierać wielu opłat za jedną wykonaną usługę. To nieuczciwe.
niestety firma DPD strasznie zeszła na psy jeśli chodzi o obsługę klienta "biznesowego". Skala przekrętów jest ogromna. Temat jest znany od lat i nic się z nim nie dzieje. Naliczenia za odbiory, gabaryty, zawyżana waga i wymiary paczek. To jest codzienność DPD. U mnie np. zrobili zwrot, ponieważ ich własny punkt odbioru był nieczynny. W związku z tym mnie obciążyli kosztem magazynowania i zwrotu paczki, bez żadnej próby doręczenie paczki do adresata czy innego pobliskiego pickup. To jest chore co wyprawia ten kurier. a allegro przyłączą się do tych działań, skoro nie jest w stanie wyegzekwować uczciwych rozliczeń.
Odbyłem wczoraj dłuższą rozmowę z pracownikiem DPD. Szanse na pozytywne rozpatrzenie reklamacji są niewielkie ponieważ:
1. Zostawialiśmy przesyłki w punkcie i nie braliśmy żadnego pokwitowania/dowodu nadania.
2. W ich systemie przy wszystkich wysyłkach widniej status: Odebrana przez kuriera.
Taki status oznacza, że był fizyczny podjazd.
Pracownik nie był w stanie wytłumaczyć dlaczego mimo nadań w punkcie w systemie widniej taki status. Prawdopodobnie obsługa punktu nie wprowadza przesyłek do systemu tylko pierwsze skanowanie odbywa się dopiero podczas odbioru paczek przez kuriera. Jeżeli tak jest, to KAŻDA przesyłka jest traktowana jako osobne zlecenie. Obsługa punkt może nie mieć świadomość, że tak to działa. Albo ma świadomość i robi to celowo z korzyścią dla kuriera.
Co należy zrobić?
Należy przy każdej wizycie w punkcie domagać się potwierdzenia odebrania przesyłek przez punkt. Nie ma pewności, że opłaty nie będą naliczane, ale jest pewność, że z potwierdzeniem nadania w punkcie reklamacja zostanie pozytywnie rozpatrzona i pobrana opłata zwrócona.
Na pytanie na jakiej podstawie kurier podjeżdża po paczki skoro nie składamy zlecenia odbioru paczek, a kurier doręczający paczki bez zlecenia nie chce przyjąć żadnej paczki otrzymałem tylko pokrętne tłumaczenie, że być może umawiamy się z kurierem w taki sposób, że on zabiera paczki, a my później składamy zlecenie. Albo kurier sam wprowadza zlecenie (nie wiem czy to w ogóle jest możliwe), ale oczywiście po uzgodnieniu z nami.
Ogólnie, nic nie wiemy, w systemie się zgadza, można złożyć reklamacje, ale bez potwierdzenia nadania w punkcie marne szanse na jej pozytywne rozpatrzenie. DPD = DNO.
Dzisiaj porozmawiam z obsługą punktu i od dzisiaj na każde nadanie będę wymagała potwierdzenia przyjęcia przesyłek. Nie będę kopał się z koniem.
@_HolaOla_ U nas taki sam problem. Od wielu miesięcy nadajemy wszystkie przesyłki DPD zawożąc je do punktu PickUp w naszym mieście. Nie zamawiamy podjazdu kuriera, a na rozliczeniach mamy kilkadziesiąt dopłat 3,99zł za podjazd kuriera. Od początku stycznia naliczone już kilka kolejnych opłat za podjazd mimo tego, że żadnego podjazdu nie było.
Zauważyłem, że po zostawieniu przesyłek w punkcie PickUp początkowo status w śledzeniu przesyłki na stronie DPD to: Przyjęta w punkcie PickUP. Między godziną 17-18 kiedy kurier odbiera przesyłki z punktu status zmienia się na: Przesyłka odebrana przez kuriera. Informacja o punkcie PickUp znika całkowicie. Wygląda to tak, jakby kurier zrobił podjazd do nas i odebrał przesyłki samodzielnie.
Musicie coś z tym zrobić. Nie wnikam czy jest to błąd systemowy i z czego on wynika. Jest to jawne oszustwo i żerowanie na sprzedawcach, a brak konkretnej reakcji ze strony Allegro to milczące przyzwolenie na ten proceder. Przecież ten problem jest zgłaszany od miesięcy. Traktujcie nas poważnie.
Potwierdzam, Statusy zmieniają się z datą wsteczną, żeby naliczyć opłaty za nieistniejące usługi. To nie przypadek. Kurier ma skrypty lub booty do oszukiwania klientów.
To nie żaden skrypt ani boty, sprawa jest o wiele prostsza. Kurierzy są rozliczani ekstra za każdą z przesyłek przyjętych od klientów, im więcej przyjmą tym więcej zarobią. Zatem przesyłki przyjęte w punkcie są skanowane przez kurierów jak zjeżdżają na bazę, dlatego niektórzy mają zmiany statusów późnymi godzinami. Nie interesuje mnie wewnętrzne rozliczanie się kurierów w DPD, ale obciążanie tym sprzedawców jest zwykłym oszustwem. I w roli oszusta stoi tu allegro. Przecież te dodatkowe opłaty w ogólnym rozrachunku i tak zapłaci klient. Ostatnie karty od UOKiKu (oby nie ostatnie) tylko potwierdzają, że allegro już dawno przestało być dobrym partnerem biznesowym...
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Dzień dobry
11 stycznia doliczono mi opłatę 19,99 do zamówienia sprzed roku, za odbiór lub doręczenie w sobotę.
7b2fa7a1-7eaf-11ec-b5c9-250ce13a71b1
Proszę o wyjaśnienie. Numer listu już nie istnieje. Paczek w soboty z tego co pamiętam nigdy nie nadawałem i nigdy nie zaznaczałem "doręczenia w sobotę". Skąd więc ta opłata, i to po roku?
@kilowat_net w tej sytuacji poproszę Cię o złożenie reklamacji u przewoźnika, to on udostępnia nam informacje na temat opłat dodatkowych. Gdybyś napotkał problemy, możesz zgłosić się z tym do nas, korzystając z tego formularza.