Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Wracaja opłaty za podjazd? każdy?
Jeśli udostępniasz dostawę metodą Allegro Kurier DPD | Przywrócimy opłatę za zlecenie odbioru przesyłek przez kuriera |
No cóż, proponuję zbiorowy protest w postaci kasowania wysyłki przez kuriera DPD. Jak im spadną obroty to wymuszą obniżenie tego alleharaczu.
Ja złożyłam reklamację za doliczenie 45,99 za duży gabaryt, dostałam zdjęcie z DPD że paczki sklejone. Obciążenie w ALLEGRO na fakturę, a reklamacja składana do DPD, jestem ciekawa jak to się skończy.
Można składać reklamację do Allegro, bo to ich usługa. A oni dalej sobie załatwiają z DPD jako podwykonawcą. Nie trzeba pobierać upoważnienia i wojować bezpośrednio z DPD. Sprawę może prowadzić konsultant Allegro.
Ok, dzięki, a gdzie tę reklamację się składa w ALLEGRO?
Zwyczajnie przez kontakt z obsługą: https://allegro.pl/pomoc/kontakt
@AptekaNatolinska Przykro mi, ale nie mam możliwości włączenia się w proces reklamacyjny. Jeśli chcesz złożyć odwołanie, to zrób to mejlowo lub kontynuuj korespondencję numer 27139368 (wtedy sprawa trafi do eksperta ds. reklamacji).
Rzadko już tu zaglądam bo to "tłuczenie głową w mór". Po pierwszych miesiącach pobierania opłat za podjazd proponowałem podawanie przy obciążeniu opłatą numeru wygenerowanego przez DPD przy złożeniu zamówienia. Taki numer i data zamówienia jest zwracany przez Baselinker:
Ne wiem jak to jest w WzA bo nie korzystamy ale skoro jest to generowane i przekazywane przez DPD to Allegro ma do tego dostęp.
Bez tego sprawdzenie poprawności obciążeń i składanie reklamacji jest kompletnie nieuzasadnione. Można odzyskać maksymalnie 80-90 zł miesięcznie czyli koszt 4-5 godzin pracy na minimalnej stawce wynagrodzenia.
Nie wiem kto zarabia na tym, DPD czy Allegro, ale jak nie ma możliwości wliczenia tego w koszty to trzeba zrezygnować z tej metody wysyłki.
Przywoływanie moderatorów ne ma sensu bo system tak działa nie z przypadku ani pomyłki. Ktoś to dokładnie obliczył i zorganizował.
Nikt z Allegro nie reaguje na te oszustwa i na brak możliwości reklamacji. To nie są pomyłki. To są oszustwa. Wobec tego faktycznie rozwiązaniem mniej pracochłonnym jest przejście na DHL. Drugie rozwiązanie jest takie, żeby co miesiąc składać reklamację na wszystkie numery przesyłek DPD, bez pracochłonnego analizowania. Można to robić przez konsultanta Allegro. Po odrzuceniu reklamacji złożyć odwołanie na wszystkie paczki. Może wtedy zauważą skalę problemu i coś naprawią.
Jest bardzo prosta metoda, żeby to rozliczać uczciwie. Tylko zlecone na stronie Allegro dojazdy powinny być brane pod uwagę. Żadne samowolnie dopisywane przez kurierów nie powinny być brane pod uwagę. Obawiam się jednak, że ta firma ma nieuczciwość wpisaną w geny. Jak ukróci się kradzieże na nieistniejących dojazdach, to zaczną oszukiwać na innych "usługach specjalnych".
A jak to wyglada z DHLem? Dobrze mieć własna umowę ? Czy zlecać przez allegro? też będą doliczane dopłaty za podjazdy do 3 ? Zlecam wysyłki z różnych adresów i najczęściej nie mam 4 paczek, chciałabym ograniczyć dopłaty, paczki są też dosyć duże gabarytowo.
Raczej będzie taniej na umowie Allegro. Aktualnie nie ma opłat za dojazd, ale może to się zmienić. Tu są informacje: https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/allegro-kurier-dhl-informacje-dla-sprzedajacych-g0j4YjmGxIL
Żeby było trudniej, nie podają w tym miejscu opłat. Trzeba szukać gdzieś za połową tego gigantycznego załącznika: https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/4
DHL mało oszukuje. Czasami zdarza się niestandard, gdy paczka ma np. metr długości, a drugi bok zbliża się do 60 cm. Łatwo to jednak wyreklamować. W przeciwieństwie do innych kurierów zwykle uznają reklamacje i wypłacają odszkodowania.
Dzięki za pomoc🤗 nigdzie nie znalazłam czy można wysyłać w foliopakach ?
Albo za podjazd do 5 paczek w cenie usługi, to powyżej będzie dopłata? Jeżu tyle jest różnych kruczków, że człowiek się może pogubić 😓 Może moderator się wypowie 🤔
@la_nika Kto zaznaczył usługę dostawy w sobotę? Ja (nadawca) tworząc etykietę, czy DPD dostarczając paczkę?
@kilowat_net otrzymałam informację, że tylko sprzedający może zaznaczyć tę usługę dodatkową przed nadaniem, wynika z tego, że Ty ją wybrałeś.
Nie jest to prawda, ponieważ system DPD potrafi wypełniać zlecenia usług z datą wsteczną, aby uzupełnić dane. Jeśli zaobserwują że paczka trafiła na sorter bez przydziału kuriera, to dopisują w systemie, że to kurier ją zabrał, a jeśli kurier, to dopisują zlecenie podjazdu. Tak samo może być z przypadkową dostawą w sobotę. Jeśli system stwierdzi że dostarczono w sobotę, a brakuje zlecenia takiej usługi, to może ją dopisać z datą wsteczną w imieniu nadawcy i obciążyć kosztami. Nie podlega to reklamacji, bo w systemie wszystko się zgadza.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
DPD odmawia podania mi historii statusu paczki, oraz przesłania skanu etykiety nadawczej. Wg nich historia jest dostępna na stronie DPD (nie, na stronie DPD paczka nie istnieje), a etykietę każą sobie pobrać z Allegro, przy czym na Allegro to zamówienie też już nie istnieje. Co w takiej sytuacji? Skoro nie istnieją już dane o paczce (zamówienie sprzed ponad roku), to na jakiej podstawie naliczono dodatkowe koszta i odrzucono reklamację?
@kilowat_net Jeśli złożyłeś reklamację w DPD (lub u nas mejlowo) to w tej sprawie najlepiej złożyć odwołanie i właśnie tam zamieścić tę wiadomość.
DPD odpowiedziało
"DPD nie udostępnia klientom danych w postaci listów przewozowych lub wyciągów dot. przesyłki zawartych w systemach DPD". To gdzie ja mam szukać dowodu na to, że opłatę pobrano słusznie?
Gdzie znajdę, bo nie widzę, w nadaję z Allegro - miesięczne zestawienie odbiorów przez DPD takie najprostsze: data podjazdu - ilość paczek
Cóż z tego, że będzie numer, skoro reklamacji nie uznają. Jeśli jak to mają w zwyczaju naliczyli podjazd, którego faktycznie nie było, to znaczy że do systemu ktoś dopisał tą usługę. Albo kurier poprzez sprytny sposób obsługi terminala przy skanowaniu, albo sam system DPD, który posiada skrypty dopisujące różne "brakujące" usługi. Przykładowo, jeśli paczka nie była prawidłowo skanowana na jakimś etapie i nagle jest na sorterze, to system dopisze z datą wsteczną kuriera, a jeśli już jest wpisany kurier, to przydzieli mu dojazd, no bo jakoś pewnie odebrał. Od tego momentu w systemie jest wpisana usługa podjazdu.
I teraz najciekawsze: Reklamujesz zgodnie z prawdą, że nie było usługi dojazdu. Pani w DPD zagląda do systemu i widzi, że jest dojazd, więc odrzuca reklamację na tej podstawie. Bo skoro jest w systemie dojazd, to należy się opłata.
Należałoby więc robić dokumentację fotograficzną lub filmową przy nadawaniu paczek DPD, aby był niezbity dowód, że danej usługi nie wykonano. Najbardziej przykre jest to, że Allegro pomaga w tych oszustwach. Mogliby przecież podpisać z DPD umowę, że opłata należy się wyłącznie po zleceniu podjazdu ze strony Allegro. Nie ma zlecenia, nie ma usługi. Proste i logiczne. Czy jeśli przyjdziemy do Allegro umyć im okna bez zlecenia, to nam zapłacą? A mimo to ściągają od nas opłaty za usługi NIE ZLECONE i nie można tego reklamować.
@nikl Reklamację składam nie z powodu opłaty za podjazdu kuriera, tylko z powodu naliczenia opłaty za rzekome odebranie/doręczenie w sobotę. Zobaczymy co odpiszą.