Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witamy, Czy ktoś z obecnych sprzedawców otrzymał od allegro informację o nałożonej blokadzie wstrzymania wypłat z allegro nawet na 60 dni?
Dokładnie przeczytaliśmy regulamin tego "wymysłu" i nie spełniamy żadnego z podpunktów natomiast mimo to taka blokada została nałożona. Uważamy, że znacznie wpłynie to na płynność finansową naszej spółki (i każdego innego przedsiębiorcy) , nie mamy pewności jakie punkty do regulaminu allegro postanowi wprowadzić aby móc obracać środkami sprzedających (niekoniecznie zgodne z prawem, ale monopolista może więcej). Z naszych kontaktów z UOKIK wynika iż jest prowadzone już postępowanie wyjaśniające dotyczące praktyk allegro i próbie podniesienia aktywów spółki przed wejściem na rynek z akcjami, otrzymaliśmy również informację aby zgłosić sprawę formalnie, natomiast nadal czekamy na rzetelne wyjaśnienia od allegro.
Czy ktoś ze sprzedających spotkał się już z takimi działaniami portalu?
??Pierwszy raz słyszę, a gdzie jest regulamin tego jak piszesz "wymysłu"?
Przez te kilkanaście lat, jakie tu jestem, niejednokrotnie spotykałem się z wątpliwymi prawnie posunięciami Allegro. Część tego typu praktyk ukrócił UOKiK, ale, jak widać na tym przykładzie - stanowczo za mało. Co nie ulega wątpliwości - to Twoje pieniądze, które powinieneś otrzymać w jak najkrótszym czasie. Nie wiem, co robi Allegro z tymi środkami i jakby nie to jest tu najważniejsze. Być może ta decyzja jest potraktowana ustawą o przeciwddziałaniu praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu (wiem, że brzmi to debilnie, ale Allegro skorzystało z tejże ustawy na swój sposób, wprowadzając kolejne ograniczenia) tyle że w tym przypadku mają zas...markany obowiązek zawiadomienia stosownych służb. Tak naprawdę - w każdym takim i podobnym przypadku, zasłaniają się zdaniem, że "wchodząc na Allegro, akceptujesz regulamin (co zresztą o ile mnie pamięć nie myli, jest też obecnie przedmiotem zainteresowania UOKiK). Czyli jesteś na All - zaakceptowałeś fakt, że mogą Ci wstrzymać wypłaty. Moim zdaniem, które to zdanie jednak nie ma tu większego znaczenia, żaden pośrednik nie ma prawa wstrzymywać wypłat, jako że nie ma stosownych narzędzi prawnych, nie jest też organem uprawnionym do tego typu postępowania. Może po prostu wypadało by wreszcie pozwać Allegro, zaczynając od prostego zgłoszenia np. w prokuraturze, o przywłaszczeniu środków, a później ubiegać się o odszkodowanie, jako że bez wątpienia ponosisz tu wymierną szkodę. Może warto się skontaktować z prawnikiem..?
Dobrze powiedziane ! Mamy własny dział prawny z dwójka prawników, próbują coś wskórać ale wiadomo, , że z takim monopolista będzie trudno. Mamy misje utrzeć im nosa w jakiś sposób jeśli nie wyjaśnią naszej sprawy rzeczowo, problem jest taki, że ogrom sprzedających z którymi współpracujemy już dawno udało by się do odpowiednich organów ale strach przed walka z gigantem z olbrzymim zapleczem finansowym skutecznie blokuje ich działania. Trzeba nas (sprzedawców w jakiś sposób „skrzywdzonych „przez Allegro ) więcej i wniosek zbiorowy do Uokik o gruntowna kontrole regulaminu Allegro i wykorzystywania pozycji dominującej w relacji z podmiotami, jeśli nic nie wyjdzie z naszych rozmów z Allegro spróbujemy zebrać takich przedsiębiorców, im więcej tym szanse rosną 🙂
@Vryko masz prawo do własnych opinii i rad, tym niemniej jeżeli stwierdzasz, że jakaś część naszej działalności jest przedmiotem zainteresowania jakiegoś urzędu, nie powinieneś dodawać tu "o ile mnie pamięć nie myli". Albo wiesz co mówisz, albo nie. Jeżeli nie - najlepiej po prostu tego nie mów, bo w ten sposób można komukolwiek zarzucić cokolwiek. Allegro w pełni dostosowuje się do wszelkiego rodzaju wyroków i nakazów, również tych związanych z zapisami Regulaminu Allegro, najpierw jednak muszą one nastąpić - do tego momentu jest on wiążący.
@msniezek Zwykle piszę wyłącznie na tematy, których jestem pewien. Faktem jest to, że przezes UOKiK sprawdza działalność Allegro w wielu kwestiach, co można przeczytać w tym artykule. A odniosłem się do tego fragmentu artykułu:
(...)"wątpliwości Prezesa UOKiK budzi postanowienie regulujące zasady wprowadzania zmian do regulaminu świadczenia usług, m.in. przewidujące „akceptację” zmian w regulaminie bez aktywności ze strony użytkownika portalu (np. poprzez automatyczne odnowienie oferty w serwisie). UOKiK analizuje, czy wyżej opisane klauzule mogą być niedozwolone."
Więc jednak pamięć mnie nie myli.
@Vryko teraz lepiej, choć idealnie byłoby z linkiem 🙂
Natomiast przypuszczam, że każdy sprzedawca zdaje sobie sprawę, że - nawet gdyby ten zapis okazał się zdaniem prezesa UOKiK niedozwolony (a warto zaznaczyć, że obowiązuje on coś koło 20 lat) - zmiana byłaby wyłącznie techniczna. Zapewne podczas logowania po zmianie Regulaminu sprzedający musiałby zaznaczyć checkbox "zapoznałem się z Regulaminem" (brak akceptacji oznaczałby po prostu brak możliwości dalszej działalności na koncie). W żaden sposób nie zmieniłoby to wpływu sprzedawcy na tenże regulamin, większość nadal robiłaby to automatycznie.
Kolega powyżej podał link, posłuchaj całej wypowiedzi tu nie chodzi o "checkbox" 😉
@msniezek Niedawno był podobny temat, mowa jest o wstrzymaniu wypłaty nawet na rok. Ciekawe, czy to tylko pomyłka sprzedającej, czy rzeczywiście Allegro może tak zrobić.
@konto zamknięte to zupełnie inna sytuacja, w tamtym przypadku wchodzą w grę kwestie, o których nie mogę publicznie mówić - zwracam tylko uwagę, że konto autora tamtego wątku jest zablokowane na Allegro.
@msniezek No cóż, wygląda na to, że sprzedaż na Allegro zaczyna być bardziej ryzykowna niż gra w ruletkę. Nigdy nie wiadomo, czy rano człowiek nie obudzi się bez środków do życia i możliwości zarabiania, Wasza podejrzliwość i nieufność w stosunku do sprzedających zaczyna wyglądać na paranoję.
@konto zamknięte przede wszystkim nie wiem, dlaczego "zaczyna", bo zasady postępowania w tego rodzaju sprawach nie zmieniły się od bardzo dawna. A czy sprzedaż na Allegro to ruletka? Należałoby zapytać sto kilkadziesiąt tysięcy firm, które się tym zajmują, generując powszechnie znane obroty, zamiast skupiać się na promilu przypadków jednostronnie przedstawianych na forum. Zadowoleni rzeczywiście rzadko zabierają tu głos - nie mają potrzeby.
@msniezek Teraz to nie wiem, jak skomentować.. 😛 Weś chłopie przeczytaj ten artykuł 😄
Równie wysyłam zawiadomienie na bezprawne praktyki allegro. Sprzedaż była w czerwcu, towar wysłany, a allegro przywłaszczyło sobie środki mojej spółki.
Mam nadzieje że chociaż 70% firm zmądrzeje, i odejdzie z allegro skoro tak zaczynają działać na szkodę firm.
@magnares_net dwie kwestie:
Podkreślę: mechanizm wstrzymania wypłat ma na celu wyłącznie ochronę interesów kupujących. Nie ma tu żadnego drugiego dna.
Oferujecie super sprzedawce firmie która posiada niskie oceny? I blokujecie jej konto? Cóż za hipokryzja.
Zakładamy, że wiesz o czym mówisz i sam sprawdziłeś regulamin serwisu w którym pracujesz.
Wypłatę pieniędzy będziemy opóźniać tylko w ściśle określonych sytuacjach. Stanie się tak, jeśli sprzedający na wszystkich swoich kontach, zarejestrowanych na tę samą firmę, spełni łącznie warunek opisany w punkcie 1 oraz co najmniej jeden z warunków wymienionych w punkcie 2.
Wspomniałeś, że nie spełniamy jednego z punktów co również nie jest prawdą, o czym świadczy powyższy zrzut z ekranu. 🙂
I owszem jest tu drugie dno, wysyłamy towar który nie ma pokrycia we wpływach na konto, jak rozliczać to w księgowości z rachunkiem na koniec miesiąca a wpłatą ponad tydzień pózniej? Chyba nigdy nie pracowałeś w korporacji i nie wiesz jak takie sytuacje wpływają na płynność finansową i wyniki spółki. **piiip** wraz z paypal próbował już takich praktyk skończył z karą 3 mln euro.
Nasuwa się rownież pytanie czy traktujecie wszystkich tak samo, czy każdy z oceną poniżej 4.9 (co w naszym przypadku nie ma miejsca) ma opóźnione wypłaty? Ważne abyś odpowiedział na to pytanie ponieważ my takie informacje od innych sprzedających którzy z nami kooperują uzyskaliśmy. I jak dobrze pewnie wiesz taką sprawą nieuczciwej konkurencji UOKIK zajmie się bez zwłoki.
@magnares_net w zakładce Super Sprzedawca widać średnią ocen z ostatniego miesiąca. Tymczasem we fragmencie Regulaminu, w którym mowa o wstrzymaniu wypłat, mowa o średniej ocen, bez określenia okresu, zatem najpewniej chodzi o cały - roczny - okres, z którego pochodzą oceny (nie jestem w stanie tego dzisiaj potwierdzić). Nie mamy informacji ani wpływu na Twoją płynność finansową, pewne jest natomiast, że mechanizm wstrzymywania wypłat funkcjonuje i jest zawarty w Regulaminie już mniej więcej od 2 lat, zakładam więc, że każdy przedsiębiorca się z nim zapoznał.
Potwierdzam, w tej kwestii wszystkich traktujemy identycznie, na zasadach opisanych w załącznikach 7A i 7B (dział "Kryteria stosowane przy Wstrzymaniu Wypłaty").
Przytoczę raz jeszcze:
Wypłatę pieniędzy będziemy opóźniać tylko w ściśle określonych sytuacjach. Stanie się tak, jeśli sprzedający na wszystkich swoich kontach, zarejestrowanych na tę samą firmę, spełni łącznie warunek opisany w punkcie 1 oraz co najmniej jeden z warunków wymienionych w punkcie 2.
1.Wspomniałeś, że nie spełniamy jednego z punktów w regulaminie jasno jest mowa do dwóch.
2. Regulamin powinien jasno określać warunki, a sam wspomniałeś, że nawet jako pracownik sam nie wiesz jak go interpretować, samo to sugeruje zgłoszenie do UOKIKU, z którym z resztą już się kontaktowaliśmy, czekamy tylko na waszą jasną odpowiedz i dalszy bieg sprawy.
2.Czy przetrzymywanie pieniędzy przez allegro jest zgodne z prawem sprawdzą nasi prawnicy.
3.Oczywiście, że macie wpływ na płynność finansową, sprzedany produkt wychodzi z magazynu, wycena magazynu spada , pieniędzy na dalszy obrót nie ma ponieważ są wstrzymane. Firma nie może zakupić nowej dostawy. Firma bankrutuje.
4.Wstrzymujecie wypłaty z konta wysyłając wiadomość e-mail, po 2 dniach wysyłacie wiadomość o zaproszeniu do programu super-sprzedawca. Hipokryzja poziom ekspert.