anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

wysyłka rzeczy kruchych poprzez Paczkomaty Inpost

trofeasportowe
#7 Wielbiciel#

witam.

Chciałbym poznać stanowisko allegro w następującym przypadku:

1. Kupujący z dostępnych metod dostawy wybiera Allegro Paczkomaty Inpost

2. Przedmiotem zakupu jest przedmiot kruchy np. ceramika

3. Kupujący nie sprawdza przesyłki przy paczkomacie a dopiero w domu. Stwierdza uszkodzenie, zgłasza reklamację.

Sedno sprawy to zapis w regulaminie Inpostu w paragrafie 5, gdzie napisane jest, że nie ponosi odpowiedzialności (rzeczy wyłączone z przewozu) za rzeczy kruche.

Zatem jakie stanowisko przyjąć biorąc pod uwagę że:

a. wybrał świadomie tę formę wysyłki i zaakceptował regulamin przewoźnika

b. nie sprawdził Paczki przy odbiorze, a zgodnie z KC odpowiedzialność sprzedawcy kończy się w momencie wydania paczki "do ręki".

 

 

oznacz moderatorów
46 ODPOWIEDZI 46

Ziolko39
#21 Demiurg#

@trofeasportowe Choćbyś miał poparcie w paragrafach to i tak zgodnie z zasadami Allegro przegrasz sprawę. Klient założy Ci dyskusję, Allegro stanie po jego stronie, on napisze do POK, wypłacą mu pieniądze, a Ciebie obciążą. Takie są niestety realia. Możesz się z tym nie zgadzać, ale stoisz pod ścianą (jak się nie obrócisz .... z tyłu)

oznacz moderatorów

szymela54
Maestra

@trofeasportowe  Powiem Ci, jak to wygląda z mojego punktu widzenia, kupującej na allegro od prawie 16-tu lat. Kupuję dużo i często, a zwłaszcza "rzeczy kruche".

Przed zakupem zawsze uważnie czytam opisy, info o sprzedającym, oferowane formy dostawy itp. Jeżeli sprzedawca udostępnia paczkomaty Inpost (i jeżeli przedmiotem mojego zakupu nie jest przedwojenny wieloelementowy serwis "po babci" 😉), to wybieram właśnie tę opcję, jako najwygodniejszą dla mnie.

O tym, że w regulaminie Inpostu w par.5 jest zapis o "nieponoszeniu przezeń odpowiedzialności za rzeczy kruche", dowiedziałam się dopiero dzisiaj 🙂 z Twojego wpisu. Jako użytkownik allegro czytuję jego regulaminy, ale przewoźników - już nie, bo nie muszę. Jednakże ufam sprzedawcom, którzy zawsze "rzeczy kruche" pakują wyjątkowo starannie i "pancernie", niezależnie od oferowanego przez siebie czy wybranego przez klienta przewoźnika. I nigdy się nie zawiodłam.

Zatem powtórzę słuszne pytanie zadane przez @chmielna12: "może trzeba zmienić sposób pakowania?"

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@trofeasportowe A ile ta rzecz była warta ? Czy jest się o co bić ? Jak czytam wpisy na forum, to jesteś niestety na przegranej pozycji (a znam to z autopsji) Odpuść sobie, oddaj kasę, będzie mniej stresu.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@trofeasportowe ot i przeszliśmy do sedna . Zakup dotyczył Twojej oferty - do tego nie masz wątpliwości  ,nie dotyczył Inpostu czy innego przewoźnika .... teraz pytanie podstawowe ,, czy umieściłeś w swojej ofercie jasną informację dotyczącą regulaminu przewoźnika ? ,, Zdecydowałeś się na wysyłkę korzystając z usług przewoźnika , który w regulaminie jasni informuje ,że .... . Wysyłając wobec tego przedmioty wyłączone z przewozu robisz to na swoją odpowiedzialność tym bardziej ,że jesteś przedsiębiorcą .

oznacz moderatorów

chmielna12
#11 Animator#

@trofeasportowe Wygląda na to, że handlujesz na Allegro czas jakiś, zapewne jesteś również oprócz sprzedawcy klientem. Zastanów się, czy zamawiając od kogokolwiek czytasz w pełni regulaminy, info o sprzedającym itp. Zwłaszcza gdy robisz zakupy na komórce. Ile razy sprawdzasz przesyłkę przy kurierze? Wydaje mi się że niezależnie od szczegółowych przepisów trzeba umożliwić kupującemu sensowną ścieżkę reklamacji. Pomyśl, że zamawiasz  coś i przychodzi rozbite a sprzedawca Ci powie doczytaj se chłopie regulamin inpostu, jakeś se wybrał inpost to cierp. Oczywiste, że dostaniesz negatyw, spór i POK.

Tak na marginesie to ile masz tych uszkodzeń z inpostu? Czy jest sens się tym przejmować? Mi inpost uszkadza przesyłkę średnio 1 raz w roku. Wliczam więc to w koszty działalności. Jeśli masz więcej może trzeba zmienić sposób pakowania?

Polecam też nie sugerować się ogólnymi tekstami z internetu, uokikiem. Idź do prawnika przedstaw mu swój biznes i swój problem a on ci rozpisze szczegółowo co możesz a czego nie. Zapłacisz ale dostaniesz odpowiedzi i gotowce do opisów aukcji i procedury do wdrożenia. Będziesz też miał w razie czego papiery do bęckowania się z Allegro.

@xyz96 ma zwykle rację opisując problemy. Klient w sprzedaży na odległość jest pod szczególną ochroną i to na tobie będzie spoczywał obowiązek udowodnienia, że nie należy mu się np. zwrot pieniędzy, czy to, że odrzucasz reklamację. Musisz to dobrze uzasadnić bo polegniesz zarówno w sądzie jak i w relacjach z Allegro, które może ci zawiesić konto.

oznacz moderatorów

trofea-sosnowiec
#7 Wielbiciel#

odpowiadając: kilka razy w roku zdarza się że Inpost coś uszkodzi, nie chodzi o "moje przypadki" jak to sugerował np. Demiurg, ani o sposób ich pakowania. Chodziło o to jak allegro widzi problem nie-sprawdzania paczek przy paczkomacie a potem zgłaszania pretensji gdy jest już po fakcie "doręczenia-do-ręki".

Tak jak napisano powyżej: muszę zapłacić za opinię prawną i mieć na piśmie co mogę ja a co może kupujący. Wystosuję też prośbę do allegro o zajęcie stanowiska, zobaczymy co odpiszą bo chciałbym mieć jasne jak postępować w przyszłości.

 

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

Witam i odpowiadam.

1 - Wybrał, bo może, widocznie taki sposób przesyłki był udostępniony na aukcji.

2- Może być taki przedmiot oferowany z tym sposobem wysyłki przez sprzedawcę. 

3 - Kupujący nie musi sprawdzać przesyłki przy paczkomacie, tak samo jak i przy kurierze. Paczkomat zmienił info wyświetlane na monitorze, kiedyś było info typu "zgłoś zastrzeżenie" (opakowanie uszkodzone). Dziś odbierałem rzeczy "kruche" zapakowane w kopertę bąbelkową (totalny brak zabezpieczenia). Chciałem kliknąć w paczkomacie odpowiedni przycisk, jak było kiedyś, że paczka uszkodzona. Tak na wypadek, żeby się zabezpieczyć jakoś.  Niestety, do wyboru jest jedna opcja - zwróć towar. I co mam zrobić? - kruchy plastik 40cm długości, wrzucony do zwykłej bąbelkowej koperty. Jako sprzedający - nigdy bym się nie odważył na takie zapakowanie towaru. Na szczęście - dotarł bez uszkodzeń.

Nawiązując do Twojego zapisu - to kupujący może sprawdzić towar przy odbiorze z paczkomatu, ma taką możliwość. Tylko że musi mieć przy sobie nóż, i jakąś taśmę klejącą - żeby rozpakować przesyłkę i potem ją ewentualnie spakować. Nie wiem jak to jest, ale może będzie musiał mieć kawałek kartki i długopis. Jak tak do tego podchodzisz - to po prostu musisz napisać takie informacje na aukcji.

Piszesz: "Sedno sprawy to zapis w regulaminie Inpostu w paragrafie 5, gdzie napisane jest, że nie ponosi odpowiedzialności (rzeczy wyłączone z przewozu) za rzeczy kruche."

Tak niestety jest. Ja wyczytałem coś innego (może już nieaktualne, ale warto sprawdzić w regulaminie Paczkomatów InPost) - nie przyjmują do "przemieszczania" przesyłek zawierających szkło i ceramikę. Nie wiem jak jest z "materiałami kruchymi".

Kupujący nie musi o tym wiedzieć. Lecz sprzedający musi - oferując sposób wysyłki Paczkomatem. Lecz ty musisz o tym wiedzieć.

Świadomie zaoferowałeś kupującemu ten sposób wysyłki, pomimo, że wiedziałeś, że InPost nie przyjmuje takich towarów do przemieszczania i nie odpowiada za ich ew. uszkodzenia. Wiedziałeś o tym , ale zaoferowałeś kupującemu taki sposób przesyłki i zaakceptowałeś regulamin przewoźnika. 

Owszem - wszyscy wysyłają nawet szkło paczkomatami, bo inaczej się nie da. Tylko w takich przypadkach należy uwzględnić to, że w 100% odpowiada się za przesyłkę i towar należy odpowiednio zabezpieczyć na czas transportu. 

 

 

oznacz moderatorów