anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zadowolenie kupujących: 4,90 do neutrala - nie do osiągniecia przy małej ilości ocen

export_agency_az
#8 Zapaleniec#

Żeby osiągnąc próg 4,9 nie mogę na 10 ocen dostać dwóch czwórek , bo już będę poniżej tego poziomu, mało tego niektórzy sprzedawcy przez wynik poniżej 4,9 mają zablokowane konto, żeby utrzymać próg musze zadzwonić do kupującego który dał mi 4 żeby dowiedzieć się czemu nie otrzymałem 5 , mało tego jeśli otrzymam 1 to żeby to nadrobić potrzebuje 40 opini na 5 , coś niesamowitego przy małej ilości opini, właściwie nie do utrzymania , właśnie zabiliście subiektywizm , sprzedawca bojąc się wielkich baronów moderatorów będzie w takich sytuacjach szukał wsparcia u Klienta, który kierował się własnymi względami przy opini, nie wiem matriał w dotyku mu się nie podoba , nie zna się na materiałach , ale zaniży ocene gdyż w jego ocenie nie jest on dokładnie opisany. Jaki to ma sens jeśli sprzedawca nie otrzymuje negatywnych ocen i jakość obsługi ma na bardzo dużym procencie ? Szkoda że doprowadzacie do sytuacji, w których sprzedawca musi bać się oceny pozytywnej ze strony kupującego, przykra sprawa

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@export_agency_az dziękuję za Twoją wypowiedź, ale będę wdzięczna, jeśli doprecyzujesz niektóre, swoje stwierdzenia: 

1. "mało tego niektórzy sprzedawcy przez wynik poniżej 4,9 mają zablokowane konto" Czy możesz przekazać mi informację, które konto zostało zablokowane wyłącznie ze względu na ocenę poniżej 4,9? 

2. "właśnie zabiliście subiektywizm" Chodzi o subiektywizm kupujących czy sprzedających? 

3. "Jaki to ma sens jeśli sprzedawca nie otrzymuje negatywnych ocen i jakość obsługi ma na bardzo dużym procencie" Poproszę o przykład takiego Sprzedającego. 

4. "Szkoda że doprowadzacie do sytuacji, w których sprzedawca musi bać się oceny pozytywnej ze strony kupującego, przykra sprawa."  Czy dobrze rozumiem, że boisz się ocen poniżej 5? 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

marky_20
#9 Pomysłodawca#

4. "Szkoda że doprowadzacie do sytuacji, w których sprzedawca musi bać się oceny pozytywnej ze strony kupującego, przykra sprawa."  Czy dobrze rozumiem, że boisz się ocen poniżej 5? 

 

To ja wypowiem się ze swojego już byłego doświadczenia jako firma na allegro.pl

Tak sprzedający boi się oceny klienta. Można wysłać produkt tego samego dnia, mieć darmową dostawę i tak dostać 3 gwiazdki za koszt wysyłki.

W ogóle ocena kosztu wysyłki na allegro, gdzie koszty są z góry znane są tylko po to aby chyba nie przyznawać SS firmom. Ja na swojej firmie nie mogłem złapać się na SS długo bo każdy klient uważał że 5zł za przesyłkę Paczką w Ruchu to za wiele i dawał 3-4 gwiazdki.

wiedział ile zapłaci? Wiedział! Miał to gdzieś? Miał.

Tak samo z czasem wysyłki. Rozumiem, że jak sprzedawca ma 24 godziny a wysyła po 3 dniach to można dać mu mniej gwiazdek ale jak ktoś ma podane np. 3 dni a wysyła po 3 dniach to dlaczego kupujący mu daje inną ocenę niż 5 gwiazdek?

 

Czy nie wiedział o tym? Wiedział. Czy allegro coś z tym robi? Nie.

 

Dlatego sprzedający obawiają się ocen od kupujących bo są one często oderwane od rzeczywistości, a sprzedający nie może nic z tym zrobić, a jedynie dzwonić do kupujących i dawać im rabaty, zwracać część środków tylko po to aby dostać 5 gwiazdek lub mieć anulowaną opinię.

 

Cały system ocen na allegro opiera się na tym, że kupujący będzie normalny przeczyta warunki zakupu i je rozumiejąc nie będzie miał pretensji dla sprzedającego jeśli on się z nich wywiąże.

Rzeczywiśtość jest jednak taka, że kupujący widząc warunki zakupu, koszt dostawy, czas realizacji ma to gdzieś i wymaga spełnienia swoich warunków realizacji bo inaczej wystawi negatywną opinię z 1 gwiazdkami, bo przecież może.

oznacz moderatorów

export_agency_az
#8 Zapaleniec#

1. Moje konto na 2 dni temu zostało zablokowane ze względu na ocene oscylującą na poziomie wymaga poprawy, dostałem 2 tygodnie na to żeby podnieść te parametry.

2. Subiektywizm kupujących , przykladem moze byc chociazby fizyczna ocena produktu po jego otrzymaniu przeciez zeby osiagnac prog 4,9 przy skrajnej ocenie 1 za opis produktu musisz osiagnac 40 ocen po 5 ... wiec logiczne jest ze Sprzedawca zadzwoni i bedzie szukal rozwiazania

3. Mam na myśli siebie , cenie sobie kontakt i bezproblemowe rozwiązywnaie problemów z Klientem ,  a tego przez pryzmat samych ocen nie jesteście w stanie stwierdzić

4. Skoro po zablokowaniu konta otrzymałem sygnał że mam osiagnąc prób 4,9 inaczej zostanie zablokowane ponownie , to tak każda ocena z zaniżoną gwiazdką jest problemem

oznacz moderatorów

export_agency_az
#8 Zapaleniec#

Moim zdaniem jedynym słusznym rozwiązaniem przy opiniowaniu są gwiazdki za obsługe, zgodność z opisem ,  nawet jeśli opis będzie dokładny,  jeśli sprzedajesz np. tańsze rzeczy / ubrania zawsze znajdzie się osoba która chce tanio , ale świetnie i będzie oceniała produkt = zgodność z opisem (świadomość różnicy między oceną produktu a zgodność z opisem u wielu Kientów nie istnieje) względem produktów które już ma nie patrząc , że np. były one droższe.  Myśle że skoro wprowadziliście oceń produkt - zgodność z opiem nie ma sensu, ocena za koszt dostawy od 2go kwietnia też nie będzie miało sensu. Gwiazdki za te kategorie nie podnoszą świadomości Klienta tylko jego władzę, która jest wykorzystywana. Oczywiście w interesie Allegro jest to żeby na portalu kupowało jak najwięcej osób, ale powinno być również to żeby pozyskiwać jak najwięcej sprzedających / Obsługa Klienta(tutaj właśnie mamy do czynienia z odczuciami Klienta i każdy dobrze obsłużony nie skrzywdzi sprzedającego) ,  Kosztu Wysyłki(często ocenia przez pryzmat tylko i wyłącznie darmowej dostawy nie patrząc na cenniki) / Zgodności z opisem (tutaj Klient oceni produkt po fizycznej styczności z nim, nie zwróci uwagi na opis tylko na to co do niego dotarło i jakie są jego odczucia). Najważniejszym i realnym punktem odniesienia jakości ssprzedawcy powinna być obługa Klienta, nie mam pojęcia jak można stawiać te kategorie na jednym poziomie punktowym w jakości mojej sprzedaży

oznacz moderatorów

Skorgior
#8 Zapaleniec#

Do moderatora: "Jak wyłudzać pieniądze na allegro"

1. Znajdź kupującego który ma ocenę 5.0 i status SS

2. Kup towar i odbierz za darmo w paczkomacie.

3. Znajdź ryskę na towarze a jeśli jej tam nie ma to ją zrób.

4. Wystaw negatywa i ocenę 1 na wszystkich polach w transakcji.

5. Zaproponuj, że usuniesz negatywa i nie będzie zwracał towaru jeśli sprzedający nie odda np. 50% wartości towaru.

6. Jeśli sprzedający zaproponuje wymianę towaru to wymień towar i znajdź na nowym towarze kolejną rysę.

7. Jeśli sprzedający chce zwrócić pieniądze przyjmij zwrot i po 7 dniach znowu kup ten sam towar (znowu z rysą) czyli pkt nr 2. W razie potrzeby użyj nowych danych. Sprzedający szybko uzna, że mu się bardziej opłaca oddać np. 50% kwoty lub zdecyduje się zwinąć interes - ewentualnie uda się do psychiatry.

oznacz moderatorów

waikiki
#7 Wielbiciel#

Dodam że to świetny sposób na wyniszczanie konkurencji... sam stałem się ofiarą takich fikcyjnych zakupów i allegro ma to w poważaniu

Mam się sam z problemem bujać ... po drugiej lewej transakcji zablokowałem w końcu klienta kombinatora, ale negatywy(niesłuszne) zostały i w/g allegro nie można ich usunąć.
Bo zgodnie z filozofią osoby, która reprezentuje allegro i mi odpowiadała na zgłoszenie - klient nawet jak nie zapłaci i nie odbierze zamówienia to i tak negatyw ma prawo wystawić!!! 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

a ja mam wątpliwości prawne co do twojej oferty i regulaminu

radziłbym go poprawić dostosować do polskiego prawa bo jest totalnie niezgodna z umową konsumencką i kodeksem cywilnym

ja nie wiem co sprzedajesz

np: oferta

https://allegro.pl/oferta/bluza-brawl-stars-3d-sally-leon-rozmiar-140-8835904743

w ofercie jest napisane:

NA TEJ AUKCJI KUPUJESZ BLUZE BRAWL STARS 3D

a w regulaminie

Na aukcjach kupujesz tylko i wyłącznie usługę zamówienia towaru w twoim imieniu, bezpośrednio u sprzedawcy zagranicznego

ponadto nie wiem gdzie składać reklamację i jak odstępować od umowy

taki zapis §Klient ma 12h na rezygnacje z zakupu, w tym przypadku(o ile producent nie wysle produktu), przy czym oplata manipulacyjna od odstąpienia od umowy wynosi 5zł - jest klauzulą abuzywną

o problemach zakupu za granicą pisałem tutaj:

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/ustawa-konsumencka-a-wysy%C5%82ki-z-chin-c...

 

nie chcę Ci szkodzić tym wpisem ale przy nerwowym Kupującym, który zgłosi tą ofertę np: do inspekcji handlowej - można się spodziewać dużych problemów

kiedyś też byli aktywni łowcy złych regulaminów, którzy kierowali sprawy do sądu

oznacz moderatorów

export_agency_az
#8 Zapaleniec#

Wiedzy nigdy za dużo, więc niektóre punkty regulaminu skorygowałem , dzięki i pozdrawiam

oznacz moderatorów