Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie,
mam problem, na który nie mogę znaleźć nigdzie rozwiązania.
Była sprzedaż za granicę, do UE, na FV. Poszła standardowa faktura, z tym że na odbiorcę z Unii.
Paczka już od zeszłego tygodnia w drodze, ale teraz mam żądanie od klienta, żeby wystawić ponownie fakturę ale na 0% VAT oraz zwrot z mojej kasy "niesłusznie" pobranego podatku VAT.
Jak to ugryźć? Jakieś sugestie? Będę zobowiązany 🙂
@desingsy podaj proszę numer tego zamówienia.
już podaję 51d525e0-f01b-11ed-b99d-b7084babc4ee
pozostaje też jeszcze kwestia prowizji, która jest liczona od kwoty brutto
na takim innym portalu na A... można się rejestrować jako firma i dokonywać zakupów na VAT 0% - przydałaby się taka funkcjonalność na allegro
@desingsy Dziękuję, skonsultuję tę sprawę i wrócę do Ciebie z odpowiedzią.
@desingsy Przykro mi, ale ja również otrzymałam odpowiedź, że nie możemy udzielać porad w zakresie rachunkowości i powinieneś skorzystać z usług biura księgowego.
Przecież błędne działanie allegro to wasz problem a nie sprzedawcy i jego księgowej.
W chwili złożenia zamówienia kupujący ma widzieć cenę taka jak zapłaci, jeżeli chce FV i jest płatnikiem VAT to allegro łaski nie robi że odejmie VAT od ceny.
Ale jesteś świadoma, że tutaj brakuje rozwiązania od strony portalu, który pośredniczy i pobiera prowizję?
Same kwestie podatkowe są mi znane. Chyba nie muszę tłumaczyć czego tutaj brakuje?
Klient firmowy widzi cenę brutto, powinien widzieć netto. Powinno być policzone netto, tak samo prowizja powinna być policzona netto.
Albo tymczasowe rozwiązanie - możliwość korekty z panelu sprzedawcy - pod warunkiem, że towar jedzie za granicę w obszarze UE, zwrotu kwoty VAT - w tej chwili nie można zwrócić dowolnej kwoty - jedynie kwoty całych produktów można zwracać.
No i automatycznie powinna być zmniejszona prowizja o VAT.
Także nie do końca cyk pora na CS'a, ponieważ czeka Was tutaj trochę roboty.
Zasadnicze pytanie. Jesteś zarejestrowany w VIES?
Oczywiście.
Wczoraj zamknąłem sprzedaż na Czechy, ponieważ Allegro mnie odsyła w korespondencji do mojego księgowego.
Brakuje tutaj systemowego rozwiązania obrotu między firmami z UE.
Oczywiście że to brak rozwiązania, jak zwykle wszystko na hura i jakoś to będzie, w czym tu księgowy miałby pomóc? tu chodzi o kase, a konkretnie o prowizję, która Allegro pobrało od nienależnie naliczonego podatku VAT.
Własnie o tym pisałem kiedy ogłaszano uruchomienie allegro .cz . A myśle że problemów będzie wiecej: czeskie prawo konsumenckie, nieodebrane przesyłki, zaginięcie i reklamacje, czeskie dyskusje, i w najgorszym razie sprawa w sądzie ( czeskim).
Więc póki co my czekamy i obserwujemy ale problemów przewiduje sporo no i ewentualne koszty takze znacznie wyższe.( prwanik, tłumacz itp)
Miałem też taki przypadek. Po prostu wystawiłem FV 0% a różnicę zwróciłem po przez allegro.pl oczywiście prowizję tej kwoty nie zwrócą
Nie zmienia to faktu, że jeżeli w planach miał uruchomić serwis czeski to powinie wdrożyć możliwość zakupu dla firm EU bez vat.
Ale gdyby tak zrobił to by mniej zarobił
Na pewno teraz ten problem wypłynie na szerokie wody
Dlatego jeśli handlować na zagranicznym rynku, to tylko z profesjonalistami np. AM.... Po co użerać się z dziadostwem .
Ale ja nie widzę problemu. Przecież każda firma widzi kwotę NETTO i BRUTTO w naszych ofertach.
Małe info. Sprzedaż dla kontrahenta zagranicznego zarejestrowanego do VAT EU nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT, a nie jest objęta stawka 0% (to dwie różne stawki).
Ze stawek zerownych mamy obecnie: 0%, 0% techniczne, zwolniona (zw) i nie podlega (np). Wszystko to osobne stawki.
Panowie jesteśmy w unii. Jeżeli allegro umożliwia wysyłkę za granicę to MUSI się liczyć że zakupy robią też Firmy Z UNII i to oni powinni w drożyć procedurę odjęcia VAT przy płatności za zamówiony towar jeżeli KUPUJĄCY i SPRZEDAJĄCY jest zarejestrowany jako VAT EU.
Co innego gdy sprzedający lub kupujący nie jest w zarejestrowany w VAT EU, w tedy normalnie się nalicza VAT
Allegro już kilka lat temu to powinno wprowadzić a teraz gdy funkcjonuje allegro.cz to już tym bardziej, jednak wychudzę założenia że allegro ma to gdzieś ponieważ kasuje prowizję od całości płatności, a klient jak się uprze to ma pełne prawno do faktury o pomniejszony podatek VAT i trzeba skorygować i nadwyżkę zwrócić. Oczywiście allegro nie zwróci prowizji pobranej o ten zwrot
I dlatego nie wchodzę na rynki zagraniczne, zbyt wiele niejasności i zbyt mało wyjasnień ze strony allegro.
Tu nie ma niejasności jest proste. tylko allegro robi problem. mam wielu klientów "FIRM: z Unii i jeżeli jest zarejestrowany VAT EU to wystawiam fakturę bez 23% i wysyłam towar a nadwyżkę zwracam po przez allegro. Boli mnie to że jezeli towar jest za 1000 netto a klient zapłaci brutto 1230 to zwracam ten VAT 230 PLN a allegro od tych 230 nie chce zwrócić prowizji. To tylko w tym jest moja strata. powinno być dawno wdrożone w allegro że jeżeli jest konto firmowe z u sprzedającego i kupującego numer podatkowy z PLXXXXXXXXXX lub DEXXXXXXXX czy NLXXXXXXXX to po sprawdzeniu online w serwisie https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/#/vat-validation czy obie strony są zarejestrowane to automatycznie płatność powinna być pomniejszona o VAT, co by nie powodowało problemów ze zwrotem kasy i tej cholernej prowizji