Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry.
W zakładce "Jakość mojej sprzedaży" system Allegro informuje, że zaledwie 65% przesyłek jest wysyłanych w deklarowanym terminie.
Oczywiście mija się to z rzeczywistością, bo wszystkie przesyłki są wysyłane tego samego dnia.
Po sprawdzeniu zestawienia okazuje się, że system Allegro nie uwzględnia wszystkich przesyłek wysłanych przez Fedex oraz Ruch i to zaniża ocenę.
Problem polega na tym, że wszystkie przesyłki nadane Fedexem oraz Ruchem mają w szczegółach zamówienia uzupełnione numery przesyłek (numery samoczynnie są importowane przez Allegro z systemu Furgonetka).
Wynika z tego, że system Allegro do jednej części potrafi przypisać numery przesyłek, natomiast w innej części ich nie uwzględnia.
Czy może ktoś zna przyczynę? Z góry dziękuję.
@inzynieriawody Wysyłkę w terminie zaliczamy tylko wtedy, gdy korzystasz z usług przewoźników zintegrowanych z nami. FedEx niestety do nich nie należy. Natomiast w przypadku Ruchu powinieneś zadbać o to, by przekazywać poprawnie adres e-mail klienta do przewoźnika. Tylko wtedy możemy powiązać konkretną wysyłkę z konkretnym klientem.
@nat_not Czy to nie powinno być przypadkiem tak, że jeżeli Allegro nie posiada integracji z danym przewoźnikiem, to takie zamówienie w ogóle nie powinno wliczać się do statystyk? Moim zdaniem jest to błąd, bo statystyki nie powinny być obniżane przez takie zamówienie.
Takie zamówienia powinny trafiać jedynie do sekcji "List przewozowy dodany w terminie" i być ignorowane przez algorytmy weryfikujące przesyłki wysłane w terminie, gdyż w tej chwili system podaje statystyki niezgodne z prawdą.
@inzynieriawody @DarkStoorM możliwe że Fedex się postawił ( w jakiś sposób) Allegro i dlatego go pomijają. Problem jest szerszy, bo nie ma np przewoźników paletowych, czy transportów własnych...
Albo takie wysyłki nie powinny być liczone do psiakości, albo akceptowane ich listy przewozowe.
@pinsplash Ja w ogóle się dziwię, że Allegro nie pomyśli nad jakąś ofertą dla gabarytów. Przecież jest od groma sklepów z meblami, ciężkim sprzętem czy auto-częściami. Na pewno szybko by się znalazł jakiś przewoźnik dla nich.
Z drugiej strony byłoby śmiesznie, gdyby wprowadzili palety smart. Pewnie wyszedłby nowy pakiet smart na gabaryty, potem tylko podniesione prowizje o kolejne procenty, żeby smart im się zwrócił 🤣
Jest to niemałe zaskoczenie.
Fedex nie jest małym przewoźnikiem. Ponadto jako jeden z niewielu, a być może jako jedyny w standardowej usłudze gwarantuje dostawę na następny dzień roboczy, co jest oczywistą korzyścią dla osób kupujących.
Pomijanie tego przewoźnika (który na marginesie jest uwzględniony w opcjach wyboru cenników Allegro) jest jakąś formą kary:
- dla sprzedających, bo wybrali przewoźnika, który gwarantuje szybką dostawę z korzyścią dla kupującego, ale niestety mają przez to zaniżane statystyki w systemie Allegro
- dla kupujących, bo sprzedawcy dbając o statystyki w systemie Allegro będą przymusowo korzystać z innych przewoźników którzy terminy dostaw mają dłuższe
- dla przewoźnika, bo nie jest zintegrowany z Allegro, pomimo że ma bardzo dobrą terminowość dostaw (czyli się stara) więc nie dostanie zlecenia
Słabe to jest.
Tak samo słabe jest wymaganie od klienta zwrotu w oryginalnym opakowaniu i to jeszcze bez śladów używania. A tak masz właśnie na swoich aukcjach jeśli dobrze widzę...
Nie wrzucaj wszystkich produktów do jednego worka.
Sprzedajemy wyroby techniczne. Brak oryginalnego opakowania uniemożliwia dalszą odsprzedaż jako produkt pełnowartościowy. Oryginalne opakowania stanowią opakowanie ochronne umożliwiające bezpieczny transport (posiadają stosowne wzmocnienia/wypełnienia) lub są zamknięte próżniowo przez producenta w celu zagwarantowania właściwości produktu.
Kupiłbyś/kupiłabyś telewizor bez oryginalnego opakowania lub otwarty bandaż?
Nie ma znaczenia czy bym kupił czy nie.
Zresztą przykład z otwartym bandażem w mojej ocenie jest mega chybiony - to produkt zdrowotny/kosmetyczny/ochrona zdrowia i takie tam - w związku z tym otwarte opakowanie dyskwalifikuje takie coś do zwrotu. Jest o tym bezpośrednio w przepisach.
Ja ci po prostu zwracam uwagę, że w regulaminie masz zapisy, które zostały uznane przez uokik za niedozwolone, są na czarnej liście i można mieć przez to problemy. Swego czasu ludzie jakieś pozwy zaczęli dostawać: