Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć wszystkim.
1. Nie uważacie, że kupujący który dokonał zakupu i zrezygnował z zakupu jeszcze przed wysyłką nie powinien mieć prawa do oceny transakcji i produktu. Ponieważ zgodnie z regulaminem ma takiego prawo. Zdarzyło się nam otrzymać ocenę "nie polecam" z opisem jakości produktu, gdzie kupujący nawet go w rzeczywistości nie widział. Pomimo zgłoszeń do allegro nie udało się usunąć tej oceny.
2. Nie wiem jaki % kupujących wystawia w ogóle oceny do swoich zakupów, ale podejrzewam, że sporo osób tego nie robi. Moim skromnym zdaniem takie transakcje po okresie 60 dni powinny być z automatu zatwierdzane jako Polecam. Ponieważ jeżeli coś się nie zgadza to klienci zgłaszają to praktycznie natychmiast. Chętniej poświęcą swój czas na wystawienie oceny "nie polecam", niż jak wszystko jest w porządku.
3. Tutaj już może trochę naciągane, ale warte przemyślenia. Kupujący zwraca towar (w terminie czy nie w terminie - co coraz częściej się zdarza) i pomimo zwrotu środków w ustawowym terminie kupujący wystawia ocenę "nie polecam". Po prostu po potwierdzeniu zwrotu prowizji, opcja wystawienia oceny znika lub jeżeli wcześniej była wystawiona zostaje usunięta. W skrócie: kupuje -> zwrot -> brak transakcji do oceny. Oczywiście tylko w przypadku, gdzie sprzedawca się wywiązał z przyjętego zwrotu.
Punkty 1 i 3 wyeliminowałby sporo nieuczciwych zagrań konkurencji!
Witam. Ja chciałabym poruszyć w tej omawianej kwestii nieco inną sytuację: moim zdaniem Kupujący, który nie odebrał jeszcze zakupionego przedmiotu, nie powinien mieć prawa wystawienia oceny skrajnie negatywnej za niezgodność z opisem, ponieważ to przeczy zdrowemu rozsądkowi, a do tego - skoro przedmiot ten mu się nagle nie podoba, powinien go zwrócić. A w sytuacji, jaką mam na myśli, Kupujący (mający pretensje za opóźnienie wysyłki o 2 dni po powrocie sprzedawcy z urlopu) nie dość że przedmiotu zwrócić nie chce, to jeszcze zamierza go wręczyć w prezencie bliskiej osobie, a jednocześnie domaga się zwrotu pieniędzy za przedmiot i za wysyłkę (sam narzuca sprzedawcy kwotę zwrotu: 50%, a potem nawet 100%!), zatem zamierza zawłaszczyć bezprawnie sobie przedmiot i pieniądze, a wobec braku zgody sprzedającego (przepraszającego po stokroć oraz grzecznie i kulturalnie tłumaczącego mu, że problemy systemowe - zapchany paczkomat - uniemożliwiły nadanie przygotowanej z wygenerowaną etykietą od razu po zakupie paczki), wystawia mu krańcowo negatywną opinię (tłumaczy, że - "skoro sprzedający ma same pozytywy - to jednego negatywa też może mieć"), narażając go tym samym na straty i spadek prestiżu, uniemożliwiając mu promocje produktów i wykupienie usługi Smart. Czy to aby nie jest jednocześnie działanie na szkodę innych Kupujących? - ocena skrajnie negatywna na temat popularnego, chętnie kupowanego przez innych i wysoko ocenianego przez pozostałych Kupujących produktu, to przecież absurdalne wprowadzanie Ich w błąd - świadome działanie na Ich szkodę!
dokładnie tak jezeli kupił zrezygnował przed terminem wysyłki jak ocenia transakcje która anulował !!! to jest nie dorzeczne jak tak ostatnio dostałam negatywa , czyli to jest dla mnie łamanie regulaminu ,,ocena wystawiona w celu tylko zaszkodzeniu komus "
Miałem taki przypadek, że Klient kupił przedmiot, zapłacił a po kilku minutach napisał, że rezygnuje więc od razu zwróciłem pieniądze. Po tygodniu dostałem negatywny komentarz.
Napisałem do Allegro i komentarz został usunięty.
Po kliku minutach właśnie a jak ktoś zrezygnuje chociaż jeden dzień później przed wysyłka bo łaskawie nie doczytał to nie usuwają negatywnej opinii
Dokładnie! Zgadzam się ponownie z babysdreams - nie ma szansy na usunięcie. Pisząc ostro: jedyne wyjście to żebranie u kupującego, aby negatywa usunął.
Witam wszystkich! Przeglądam już któryś kolejny temat na tym forum o tym co jest nie tak i co warto aby zostało zmienione na korzyść sprzedawców i to, co zwraca moją uwagę to znikome (lub ich brak) reakcje ze strony pracowników Allegro. Ta bierność niestety wskazuje na to, że Allegro zdaje się tym nie przejmować dalej ciężko pracujący Sprzedawcy będą nadal musieli się użerać z praktykami nieodpowiedzialnych kupujących.
@mmgmmg Może zacznij jednak przeglądać od tego wątku, zwracając szczególną uwagę na zdanie:
"Pamiętaj! Allegro Gadane to społeczność użytkowników Allegro, a pracownicy pełnią tu wyłącznie funkcje porządkowe. Jeżeli masz pytania, na które może odpowiedzieć wyłącznie pracownik (np. dotyczące blokady konta, usunięcia oferty itp.), napisz do nas przez formularz, na czacie albo zamów rozmowę z nami - oddzwonimy!"
A na marginesie - od poczatku istnienia Allegro sprzedawcy narzekają na klientów, kupujący na sprzedawców a obie te grupy - na Allegro. Ale jakoś żyć bez siebie nie mogą...
@Vryko dziękuję 🙂
Nauczcie się ludzie korzystać z własnych praw oraz prawników. Odważnego zza monitorka przekonanego o tym że wszystko mu wolno, naprawdę łatwo uwalić i to tak że zapamięta na całe życie. Dogadujesz się z prawnikiem że czysty zysk dzielicie po połowie i lecicie hurtowo za każdą krzywą akcję. Ważne jest by urobek był dzielony bo wtedy prawnik ma motywację by jak najwięcej wyciągnąć kasy od cwaniaczka bo gdyby dostawał tylko koszty to może dojść do sytuacji gdy słabo zmotywowany prawnik owszem wygra ale pójdzie po najmniejszej linii oporu i wywalczy symboliczną nawiązkę zadowalając się samym wyrokiem skazującym. A inwestycja w proces to inwestycja o bardzo dużej stopie zwrotu. I w edukację kupujących
Proszę uporządkować swój wpis
Ocena Polecam/Nie polecam nie jest oceną produktu tylko Sprzedawcy czy dobrze opisał produkt oraz czy wywiązał się poprawnie z umowy
Ocena produktu jest osobną oceną i pojawia sie przy produktach
Najgorsze jest to, że admini allegro, kupujący i sprzedawcy mylą te pojęcia (widać to po tym jak autor tematu otrzymał już 16x w punkt)
To jest skandal te opinie i kpina ja wysłałam towar terminowo
a dostaje takie teksty żeby za darmo coś zdobyć
@babysdreams na naszym facebookowym profilu odpowiedzieliśmy już na Twój komentarz 😉
😬
Nikt mi nic nie odpisał po za tym darujcie sobie do tego właśnie Dopusciliscie wstyd !
Kupiłem właśnie towar którego sprzedawca nie wysłał tylko odpisał że go nie ma na stanie po czym od razu oddał pieniądze a towar wystawił ponownie.
Zgodnie z tą propozycją nie powinienem mieć prawa dać oceny zgodności towaru z ofertą bo go nie miałem w rękach. Nie powinienem mieć prawa dać "Nie polecam" bo w sumie do transakcji nie doszło.
No ale jak zostawię transakcje bez oceny to po ustalonym czasie powinna z automatu być uznana jako "Polecam".
Ale jakbym jeszcze raz kupił ten produkt wystawiony ponownie i znowu dostał zwrot kasy i dał w sumie już dwa negatywy to sprzedawca mógłby wystąpić do Allegro o unieważnienie komentarza pod pretekstem "Zakupu w celu wystawienia oceny negatywnej"...
Jednym słowem tylu januszy biznesu w jednym wątku dawno nie czytałem <facepalm>
PS Powodzenia sprzedając na konkurencyjnych portalach, tam szybko by was "wyprostowali" bo Allegro to i tak raj dla sprzedawców xD
ja dostałem negatywa gdzie klient zaznaczył odbiór osobisty za skrzynkę za 23 zł gdzie ma do mnie 500 km i nie odebrał jej Allegro nic nie może ja nic nie mogę nawet zwrotu prowizji też nie można.