anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zawyżone prowizje nagminnie

1971MalKow2
#8 Zapaleniec#

System naliczania prowizja działa tak:

Jeśli kupujący kupi wiele przedmiotów, z różnymi kosztami wysyłek, to w przypadku gdy Allegro pobiera prowizję od kosztów wysyłek, naliczy sobie prowizję od tych kosztów wysyłek, mimo że kupujący jeszcze nie zapłacił. Swoją drogą, też bym tak chciał, naliczać sobie zysk, gdy klient jeszcze nie zapłacił, no ale tak to działa.

Wracając do tematu, pytanie brzmi, a co się stanie, gdy kupujący płacąc z zakupione przedmioty wybierze jeden koszt wysyłki, dużo mniejszy, niż pierwotnie wybrane koszty wysyłek? Czy system pobierania prowizji, pobierze mniejszą prowizję, właściwą, dla wybranych i co ważne opłaconych kosztów wysyłki? 

Odpowiedź brzmi, nie, system nie pobierze prowizji od właściwych i opłaconych kosztów wysyłki, bo już pobrał, od wstępnie wybranych, choć nie opłaconych kosztów wysyłki. 

Drugie pytanie brzmi, czy może otrzymamy jakąś korektę pobranej prowizji? Nie, nie otrzymamy.

Tym sposobem, naliczona została nam zawyżona kwota prowizji.

Czy możemy wystąpić o zwrot kwoty zawyżonej prowizji? Możemy, ale jak mamy bardzo dużo transakcji sprzedaży, to zmuszeni jesteśmy  do sprawdzenie, każdego takiego zamówienia ręcznie, i udowodnienia Allegro że pobrana została zawyżona prowizja. My musimy, choć to nie my zawiniliśmy w tej sprawie, tylko Allegro.

Dodam, że sprawdzanie ręcznie transakcji pod tym kątem to jest bardzo czasochłonne zajęcie. Allegro nie akceptuje zestawienia miesięcznego, naliczonej prowizji, i rzeczywistych kosztów wpłat od kupujących. Trzeba palcem wskazać gdzie nas system oszukał.    

Tak działa system naliczania prowizji, w opisanym przypadku, od kilku lat, zawyżając nagminnie pobieraną prowizję.  

 

 

        

    

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

mdrogeria
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@1971MalKow2 Cześć. Tak jak napisałeś - możesz skontaktować się z nami bezpośrednio w sprawie naliczonej prowizji. Jeśli rzeczywiście Kupujący wybierze najpierw jedną wysyłkę, a następnie złoży większe zamówienie i przesyłka uzyska status Smartowy, wtedy korekta jest wykonywana automatycznie. Jednak kiedy tego Smarta nie ma, to musimy wykonać taką korektę ręcznie i wtedy należy zgłaszać takie przypadki przez formularz

oznacz moderatorów

blaiseh
#9 Pomysłodawca#

Dokładnie tak jak pisze @1971MalKow2  musisz opisać całą sytuację i czasami dostaniesz taką odpowiedź "proszę przesłać potwierdzenie od sprzedającego, że zakupione przedmioty mają być wysłane w jednej przesyłce" 🙂 Jak nie masz tego w wiadomości od sprzedającego to możesz nie dostać tych zwrotów 🙂

Ot taka to logika Allegro, jak klient przy każdym zakupie wybierze Paczkomat za 8,99 to 90 groszy się należy, a jak nie ma Smatra i później zapłaci tylko za jedną przesyłkę do Paczkomatu to Ty się musisz prosić, żeby Ci to oddali.

Nie rozumiem tego, bo Smart korygują automatycznie a tego nie mogą zrobić? Przecież jest to tak samo widoczne jak w Smarcie.

oznacz moderatorów