Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie,
W ciągu doby 3 różnych klientów zdublowało zamówienia tj. nie dokończyli płatności pierwszego (status rozpoczęta lub anulowana), po czym po minucie dokonali kolejnego zakupu (tu już kończąc płatność). Zablokowali mi w ten sposób towar, który zszedł ze stanu (a Allegro pobrało prowizję).
Chciałem zapytać jak sobie radzicie w takich przypadkach? Czekacie 7 dni na wpłatę, po czym występujecie o zwrot prowizji? Wysłałem wiadomość do Kupujących, informując jaka jest sytuacja, ale bez odzewu. Wolałem nie robić tego na telefon, by mieć podkładkę. De facto sprzedaż jest zawarta, więc wolałbym, by to Kupujący anulował zakup (mam włączoną opcję, by mógł klient anulować zamówienie o statusie Nowe).
Wygląda na to, że robią to klienci mało obyci technologicznie, a nie chcę ryzykować negatywu gdy wystąpię o zwrot prowizji i Allegro wyśle im wiadomość czy faktycznie nie doszło do transakcji, a Klient będzie przekonany, że oszukuję, bo towar dostał.
DlaMistrzow_pl na to nie ma ,,dobrej rady ,, , miałem już zakupy opłacane grubo po 7 dniach
REKORD 2,5 MIESIĄCA !!! ,a sytuacja taka sama . Pewnie klient z zakladki ,, moje zakupy ,, szukał konkretnie mojej oferty i trafil na nieopłaconą transakcję .
@DlaMistrzow_pl Odczekaj 7 dni, bo tyle ma kupujący na wpłatę, potem wystąp o zwrot prowizji. Możesz też wysłać kupującemu info, że w związku z niedotrzymaniem regulaminowego terminu zapłaty, wpłata po upływie 7 dni zostanie zwrócona.
@DlaMistrzow_pl, dobrą praktyką jest poinformowanie Kupującego (po 7 dniach od daty zakupu) o tym, że nie dokonał on wpłaty. Wyznacz mu ostateczny termin na wpłatę z zastrzeżeniem, że jego niedotrzymanie może skutkować brakiem możliwości sfinalizowania transakcji.
@DlaMistrzow_pl Jeżeli trafią mi się zamówienia, gdzie ktoś zakupi przedmiot dwa razy (czasami jest i trzy) - w jednym płatność jest zakończona, reszta zamówień widnieje jako "rozpoczęte", to z miejsca anuluję nieopłacone i realizuję tylko te opłacone, nie czekam. Potem tylko zwrot prowizji za anulowane.
Gorzej, jak masz przykładowo dwie sztuki na stanie i ktoś "omyłkowo" wykupi towar, ale zapłaci tylko za jedno zamówienie, wtedy musisz wznawiać oferty i pilnować stanów. Zwykle kupujący piszą w wiadomości do sprzedającego, że coś poszło nie tak przy poprzednim zamówieniu i faktycznie chcieli zakupić dwie sztuki, czasami też piszą mailowo, więc ja czekam tak do 10-20 minut przy duplikatach, potem realizuję.
@mr_oma mamy również do dyspozycji opcję przypomnienia w takich sytuacjach 😉
@DarkStoorM, tak, to prawda. 😊
Dzięki za podzielenie się Twoim doświadczeniem!
Powiadomienia automatyczne wyszły, dodatkowa wiadomość także...i nic. To ewidentne pomyłki, skoro po minucie jest drugie zamówienie. Tu myślę jest pole dla allegro by uświadomić Kupujących, że nieopłacone to też kupione.
U mnie właśnie to problem, oferta się skończyła, bo zablokowane i nieopłacone towary zeszły ze stanu. Teraz wrócą do puli po 7 dniach lub gdy kupujący anuluje zamówienie. Wcześniej się nie odwarze wystawić, bo towar na wyczerpaniu.
Przy okazji, czy kupujący może dokonać oceny transakcji anulowanej (przez siebie lub sprzedającego)?
@DlaMistrzow_pl, jeśli Kupujący anuluje zakup przez zakładkę Kupione, nie będzie mieć możliwości wystawienia Ci oceny.
@mr_oma ale jeżeli sprzedający anuluje taką nieopłaconą transakcję kupujący nie kojarzy że to poprzednia próba i podnosi alert. Zapłacił, a tu wiadomość, że anulowano z powodu nieopłacenia. Już raz miałem z tego powodu dyskusję.
Ostatnio coraz więcej jest takich sytuacji jak opisuje @DlaMistrzow_pl
Mam pytanie, jestem kupującą. Wylicytowałam 9 rzeczy, ale nie zauważyłam, że jedna z nich jest z wadą (plamy). Zapłaciłam za 8 rzeczy, a ta jedna z wadą widnieje jako niezapłacona. Chciałabym anulować zakup, ale to licytacja, nie została sfinalizowana, nie został wybrany sposób zapłaty, więc nie da się anulować. Czy po prostu czekać 7 dni, aż transakcja zostanie anulowana czy jakoś da się to anulować wcześniej? Czy w związku z tym będę mieć jakieś problemy z allegro, że nie zapłaciłam za tą jedną rzecz? Jak z tego wybrnąć? Z góry dziękuję za odpowiedź. Joannna