Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Przesyłka Allegro DPD 1000799739169U ,wysłana 8 sierpnia i zgubiona w oddziale DPD.Problem zgłoszony w Allegro 16 sierpnia,serwis ponoć sprawą się zajął,przesyłka miała być dostarczona.Oczywiście też dzwoniliśmy do DPD,bez skutku.22 sierpnia poprosiłem o złożenie reklamacji,taka reklamacja została złożona,dostałem potwierdzenie jej złożenia z 30 dniowym okresem jej rozpatrzenia.Nr reklamacji 44100012.Klient wiedział że sam może taką reklamację złożyć ale bardzo stanowczo i agresywnie żądał tego od nas.
Termin minął 21 września,Allegro w sprawie milczy,albo przysyła jakieś odklejone wiadomości z info że chętnie zajmą się reklamacją,wielokrotnie proszą o dosłanie tych samych danych-nr.konta,kopię paragonu etc.Tak jakby sprawa nie toczyła się od tygodni.
Mamy 4 pazdziernik,reklamacja nie jest rozpatrzona,Allegro nas olewa,w sprawie wysłanych kilkadziesiąt wiadomości-mailowe i w dyskusji.
Klient od początku agresywny i obarczający winą tylko nas/sprzedawcę,nie przyjmujący do wiadomości żadnych faktów.Komentarz naruszający nasze dobra osobiste i kłamliwy,tzw jedna gwiazdka za zgodność z opisem-jak to ocenił jeśli zamówienia nie otrzymał?Wykazaliśmy maksimum uprzejmości i cierpliwości ale są osobnicy do których nie trafi nic.Więc grozi policją,sądem,oskarża o oszustwa etc.Od samego początku,a po takim fatalnym przedłużeniu sprawy jest tylko gorzej.Cytuję komentarz który oczywiście dla serwisu Allegro jest cacy.
"Nie polecam. Od 7 sierpnia czekam na zapłacone produkty. Sprzedający cały czas wymyśla kolejne wymówki żeby nie oddać pieniędzy za niedostarczony towar. Mamy 29.09.2024 kupiony towar 7.08.2024. Uważajcie na tego sprzedawcę. Sprawa został zgłoszona na policję. Sprytnie wykonuje pozorne ruchy żeby odwlec w czasie zwrot pieniędzy. Prośba o kopię paragonu zero reakcji. Stracone blisko 300 zł i dziesiątki maili oraz mnóstwo nerwów. Nie polecam i przestrzegam"
Czy Allegro zamierza po 2 miesiącach sprawę rozwiązać?
Jakieś podpowiedzi od użytkowników?Załączam 3 zrzuciki ekranu z korespondencji,mam tego kilkadziesiąt.....Od 2 tygodni kiedy to minął termin rozpatrzenia reklamacji CISZA
@rafal2944 przykro mi, że to tak długo trwa. Jak wskazują Doradcy w korespondencji wciąż czekają na odpowiedź od przewoźnika. Widzę, że jesteś z nimi w kontakcie e-mailowym więc poczekaj proszę na wiadomość od Doradcy.
Nic mi z Waszego "przykro mi".W kontakcie pozostaję ja,Allegro od momentu przekroczenia terminu czyli od 2 tygodni nie zabrało głosu w dyskusji co nakręca klienta jeszcze bardziej.Wprowadzacie w błąd mnie,klienta,do wielu tygodni nie potraficie doprowadzić do rozpatrzenia reklamacji dotyczącej przesyłki ALLEGRO DPD,za którą też jesteście odpowiedzialni i do oferowania której de facto nas zmuszacie(Smart).Konsekwencje ponoszę ja.Oczekuję naprawy sytuacji i wyeliminowania jej skutków,czyli usunięcia szkalującego komentarza.
Prawo transportowe
Przewoźnik ma 30 dni na ustosunkowanie się do wniosku. Co powinna zawierać odpowiedź na reklamację? Rozporządzenie Ministra Transportu oraz Przepisy Prawa Przewozowego z dnia 13 grudnia 2017 roku mówi, co ma zawierać taki dokument. Będzie to między innymi:
1) imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) przewoźnika;
2) informację o uznaniu albo nieuznaniu reklamacji w całości, albo w części;
3) uzasadnienie merytoryczne ze wskazaniem podstawy prawnej nieuznania reklamacji w całości albo w części;
4) w przypadku przyznania odszkodowania – kwotę odszkodowania oraz informację o terminie i sposobie jego wypłaty;
5) w przypadku zwrotu należności – określenie wysokości kwoty oraz informację o terminie i sposobie jej wypłaty;
6) pouczenie o prawie odwołania do przewoźnika w przypadku nieuwzględnienia reklamacji w całości albo w części;
7) pouczenie o prawie odwołania do właściwego miejscowo sądu;
😎 podpis osoby upoważnionej – w przypadku odpowiedzi na reklamację udzielonej w formie pisemnej albo elektronicznej.
Przewoźnik może poprosić o uzupełnienie reklamacji o dodatkowe dokumenty bądź punkty, które są obowiązkowe w dokumencie reklamacyjnym. Może to zrobić w terminie do 14 dni od otrzymania od protokołu. Zazwyczaj są to faktury, które pokazują wartość uszkodzonego bądź zniszczonego towaru. Na takie uzupełnienie przeznaczono 14 dni. Jeśli do tego czasu nie dokona się odpowiedzi, to roszczenia nie będą uwzględnione. W sytuacji gdy przewoźnik w ciągu 30 dni nie odniesie się do wniosku, to przyjmuje się, że taka reklamacja została uwzględniona.
Prawo pocztowe
§ 9. 1. Operator pocztowy rozpatruje reklamację niezwłocznie i udziela odpowiedzi na reklamację w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania reklamacji.
2. Termin, uważa się za zachowany, jeżeli operator pocztowy w tym terminie nadał (wysłał) odpowiedź na reklamację.
§ 10. 1. Odpowiedź na reklamację zawiera:
1) nazwę operatora pocztowego, a w przypadku wyznaczenia przez operatora jednostki właściwej dla rozpatrywania
reklamacji – nazwę tej jednostki;
2) powołanie podstawy prawnej;
3) rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji w całości lub w części;
4) w przypadku przyznania odszkodowania – kwotę odszkodowania oraz informację o sposobie i terminie jego wypłaty,
nie dłuższym niż 30 dni od dnia uznania reklamacji;
5) imię, nazwisko i stanowisko służbowe pracownika operatora pocztowego, upoważnionego do udzielenia odpowiedzi
na reklamację;
6) pouczenie o prawie do odwołania się oraz wskazanie adresu, na jaki należy złożyć odwołanie, a w przypadku usług
pocztowych niebędących powszechnymi – informację o możliwości wcześniejszego, tj. przed wyczerpaniem drogi reklamacyjnej, dochodzenia roszczeń określonych w ustawie w postępowaniu:
a) sądowym albo
b)2) w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektr-nicznej,
c) (uchylona).3)
2. Odpowiedź na reklamację powinna dodatkowo zawierać:
1) uzasadnienie faktyczne i prawne – w przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub w części;
2) informację o zatrzymaniu przesyłki pocztowej, gdy reklamacja dotyczy przesyłki zatrzymanej przez operatora pocztowego w przypadkach określonych w art. 36 ust. 2 ustawy.
§ 14. Nieudzielenie przez operatora pocztowego odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w § 9 ust. 1,
lub na odwołanie od reklamacji w terminie, o którym mowa w § 12 ust. 1, skutkuje uznaniem reklamacji.
Umowy z konsumentami nie mogą zawierać niedozwolonych postanowień, czyli tak zwanych klauzul abuzywnych.
Klauzule abuzywne to postanowienia umowy zawieranej przez konsumenta ze sprzedającym, które nie zostały indywidualnie uzgodnione z konsumentem (zostały zawarte na wzorze przygotowanym przez sprzedającego) i dodatkowo naruszają jego interesy albo opisują jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami.
Zgodnie z prawem, umowy, które zawierają takie przepisy, są niewiążące dla konsumenta.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta wymienia także inne przykłady niedozwolonych postanowień umownych. Zaliczane są do nich te, które:
powyższe szczególnie pogrubione w stosunku do allegro
@rafal2944 oceń sobie samodzielnie czy serwis allegro łamie polskie prawo
Jedna uwaga. Reklamację z tytułu zaginięcia, można złożyć dopiero po upływie regulaminowego terminu, po upływie którego przesyłkę uważa się za zaginioną. W przypadku zaś zgłoszenia reklamacji przed upływem termin, bieg jej zaczynie biec dopiero z upływem tego terminu.
A przypadku OP
Wysyłka 8 sierpnia
Termin zaginięcia - 30 dni
Najwcześniejszy termin do zgłoszenia reklamacji - 9 września (8 wypadał w niedzielę)
Termin odpowiedzi na reklamację - 9 październik.
Gdzie znajdę podstawę prawną?Allegro tego nie wie skoro cały czas szły do nas i klienta fałszywe informacje?Jak na załączonych zrzutach.
@rafal2944 masz powyżej, cytowałem ustawy i strony uokik
Mamy 10 pazdziernik,dalej cisza,brak decyzji reklamacyjnej,brak jakiegokolwiek kontaktu/odpowiedzi na wiadomości.
Ten serwis nie ma już chyba nawet jednej pozytywnej, działającej w 100% usługi obsługi.
Szanowne Allegro,wszelkie możliwe terminy rozpatrzenia reklamacji zostały przekroczone. Totalna ignorancja ze strony serwisu. Żadnych odpowiedzi, żadnego rozpatrzenia reklamacji złożonej 22 sierpnia!!!!Reklamacji zgubionej przez DPD przesyłki Allegro DPD, sprawa jasna jak słońce.
Cześć, @rafal2944. Przepraszam, że trwa to tak długo. Poprosiłam o złożenie dodatkowych wyjaśnień w Twojej reklamacji.
Ustawowy termin minął 9 pazdziernika.Od ponad miesiąca Allegro milczy w sprawie.Proszę o info gdzie możemy to zgłosić.
Nadal brak rozpatrzenia reklamacji,zaginiona przesyłka ma status jak w linku https://tracktrace.dpd.com.pl/parcelDetails?typ=1&p1=1000799739169U
Nie wróciła do nas,nie została uznana za zaginioną,teoretycznie jest w drodze,
Allegro nadal nas olewa,a właściwie to nie bo dziś w dyskusji pojawił się wpis jak na zrzucie.Jak to wygląda prawnie?Jesteśmy zobowiązani do zwrotu mimo wszystkiego jw?Co możemy zrobić w kwestii braku rozpatrzenia reklamacji po blisko 2 miesiącach?
Zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta, sprzedający ma prawo wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do momentu odbioru towaru.Co z tym zapisem w tym przypadku?
Do dnia dzisiejszego Allegro prosiło klienta o cierpliwośc ,dziś w dysksuji pojawiło się info że mamy natychmiast zwrócić klientowi wpłatę-z terminem 12h,przesyłka w statusie "jest w drodze" ,w niebycie? Nie jest nigdzie doręczona, nie ma statusu zaginionej-reklamacja nie została wszak rozpatrzona, w teorii i w praktyce może być jeszcze doręczona skoro reklamacja jest w toku.
Więc zwrócimy wpłatę ,przesyłka zostanie doręczona i co wtedy? Określcie się i podajcie podstawę prawną. Dostosujemy się ale dostajemy od Allegro sprzeczne informacje. Zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta, sprzedający ma prawo wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do momentu odbioru towaru. Co z tym zapisem w tym przypadku?
I co z szanownym serwisem Allegro które przekroczyło wszelkie możliwe terminy rozpatrzenia reklamacji. Kiedy dostaniemy decyzje reklamacyjną i odszkodowanie?