anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zmiany w regulaminach i cennikach InPost 01.04.2021

InPost
Ekspert InPost

Informujemy, że na naszej stronie internetowej  http://www.inpost.pl/regulaminy zostały opublikowane dokumenty, które będą obowiązywały od dnia: 1 kwietnia 2021. Zmiany dotyczą:

- Regulaminów usług InPost Paczkomaty 24/7 i InPost Kurier;

- Regulaminów Allegro Paczkomaty 24/7, Allegro Kurier oraz Usług odbioru przesyłek przez kuriera InPost w ramach Allegro Smart!;

- Zasad przygotowania i pakowania przesyłek w sieci InPost;

- Cenników usług InPost Paczkomaty 24/7 oraz InPost Kurier.

 

Najważniejsze zmiany:

  1.        Nowa organizacja odbiorów przesyłek – standaryzujemy i wydłużamy dostępne godziny nadania.

·        Ujednolicone zasady dotyczące godzin nadań przesyłek dla wszystkich zleceń podjazdów ad-hocnadań w Paczkomatach i PaczkoPunktach, dla przesyłek InPost Paczkomaty, przesyłek InPost Kurier oraz przesyłek Allegro.

·        Wprowadzony podział kodów pocztowych w całej Polsce na 4 strefy, których rodzaj jest uzależniony od odległości od Oddziału:

strefa A – godzina graniczna 16:00;

strefa B – godzina graniczna 15:00;

strefa C – godzina graniczna 14:00;

strefa D – godzina graniczna 13:00.

 

·        Godzina graniczna w każdej ze stref to maksymalna godzina nadania w Paczkomacie/PaczkoPunkcie lub godzina zlecenia podjazdu kuriera, tak, by przesyłka wyruszyła w dalszą drogę jeszcze tego samego dnia.

·        Istnieje możliwość sprawdzenia w jakiej strefie znajduje się wybrany kod pocztowy poprzez wyszukiwarkę dostępną na dedykowanej stronie https://inpost.pl/godziny-odbiorow.

·        Wprowadzone zmiany nie dotyczą stałych podjazdów.

 

  1.       Przenosimy usługę nadania paczki bez etykiety wprost z Paczkomatu (z opcją zakupu usługi, wyboru odbiorcy i płatności bezpośrednio przy maszynie) do aplikacji InPost Mobile – zmiana ta nie ma wpływu na możliwość nadania paczki bezpośrednio w Paczkomacie z wcześniej wygenerowaną i opłaconą etykietą.

·        Bezpośrednie nadania bez etykiety w aplikacji mobilnej są wygodniejsze i szybsze dla nadawcy przesyłki.

·        Zmiana będzie wdrażana stopniowo na poszczególnych typach maszyn. W przypadku większości z nich wyłączenie tej opcji nastąpi do końca kwietnia 2021 roku (pojedyncze maszyny mogą mieć tę opcję nawet do końca roku).

·        Zmiana nie dotyczy pozostałych procesów nadawania w Paczkomacie - przesyłek z etykietą od Klientów Biznesowych i Detalicznych; przesyłek bez etykiety w ramach produktów Szybkie Zwroty i Zwroty Allegro.

 

  1.       Regulujemy zapisy dotyczące łączenia wielu opakowań jednostkowych w ramach jednej paczki („sklejki”)

·        W przypadku wysyłki składającej się z dwóch lub wielu odrębnych opakowań jednostkowych połączonych w jedną paczkę – bez zewnętrznego dodatkowego kartonu – paczka będzie kwalifikowana jako paczka niestandardowa, co wiąże się z naliczeniem dodatkowej opłaty określonej w Cenniku InPost Kurier.

·        Szczegółowe regulacje, wraz z przykładami, znajdują się w dokumencie Zasady Pakowania i Przygotowania Przesyłek InPost.

·        Rekomendowanym przez InPost sposobem na uniknięcie dodatkowych opłat jest umieszczenie wielu opakowań jednostkowych w większym, zbiorczym kartonie.

 

  1.       Wprowadzamy zmiany w Cennikach usług InPost Kurier oraz InPost Paczkomaty 24/7. Podyktowane są one szeregiem inwestycji jakich dokonaliśmy w 2020 roku, takich jak m. in. intensywny rozwój sieci paczkomatowej.

Zaktualizowane wersje cenników znajdują się pod linkiem https://inpost.pl/cenniki

 

Podwyższeniu ulegają ceny:

·        Przesyłek InPost Paczkomaty 24/7 dla Klientów Biznesowych i Detalicznych;

·        Przesyłek InPost Kurier dla Klientów Biznesowych;

·        Usługi Paczka Niestandardowa dla przesyłek InPost Kurier dla Klientów Biznesowych;

·        Opłaty za weryfikację wagi i wymiarów dla przesyłek InPost Kurier dla Klientów Biznesowych;

·        Opłat za podjazd kuriera dla Klientów Detalicznych.

 

  1.  Wprowadzamy aktualizację dokumentu „Regulamin dystrybucji opakowań i materiałów eksploatacyjnych” w ramach usługi InStore świadczonej przez InPost sp. z o.o.
  • Dokonujemy aktualizacji cen materiałów eksploatacyjnych, foliopaków i kartonów w naszym sklepie InStore, dostępnym w Managerze Paczek
  • Sytuacja rynkowa, w obszarze rosnących cen papieru i kartonu oraz folii, zmusza nas do podwyższenia cen naszych produktów.
  • Nowe ceny odzwierciedlają poziom podwyżek od naszych dostawców; równocześnie pracujemy nad uatrakcyjnieniem i rozszerzeniem dostępnego asortymentu, o czym będziemy informować w kolejnych komunikatach.
  • Nowy Regulamin wraz z Cennikiem znajdują się pod linkiem: https://inpost.pl/regulaminy
  • Nowe ceny dla asortymentu w sklepie InStore będą stosowane dla zamówień składanych od 25 marca bieżącego roku.
oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

sasanka_86
#10 Popularyzator#

Teraz będzie tylko taniej, a może jak zawsze....drożej.🤣

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Będzie jak zwykle szkoda gadać .Obecnie wszystkie wprowadzane udoskonalenia obciążają kieszenie użytkowników .

oznacz moderatorów

szejk-gmbh
#13 Ambasador#

@mwmonety 

Ktoś musi zapłacić za smarta od 1 PLN 🙂

Ktoś musi zapłacić za klientów co traktują A jak wypożyczalnię itp.

----------------------------------
Sprzedawca Twój wróg!
oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@szejk-gmbh Klientom ma się tylko wydawać że mają wysyłki za darmo i jest to okazja , a w rzeczywistości sami za to zapłacą kupując towary dużo drożej z kosztami przesyłek wliczonymi w ceny towaru.

oznacz moderatorów

szejk-gmbh
#13 Ambasador#

@mwmonety 

Pytanie tylko dlaczego wszyscy mamy płacić za nich?

Dlaczego ktoś, kto potrafi poświęcić kilka/kilkanaście minut na dokładne sprawdzenie towaru ma ponosić koszta kogoś kto traktuje to jako darmową przymierzalnię?

Toż to komuna pełną mordą.

----------------------------------
Sprzedawca Twój wróg!
oznacz moderatorów