anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwort za towar uszkodzony

MAMY ROZWIĄZANIE!
BMRacingTeam
#7 Wielbiciel#

Witam, kupujący dokonał zakupu na moim prywatnym koncie przedmiotu jakim jest elektronika samochodowa. Zgodnie z regulaminem, nie mam obowiązku przyjęcia towaru od kupującego, o czym poinformował kupującego również pomocnik allegro w rozpoczętej dyskusji. Dla polubownego załatwienia sprawy, zgodziłem się mimo wszystko na zwrot towaru. Niestety towar który wrócił do mnie, był uszkodzony i w stanie pogorszonym niż ten który został sprzedany. Natychmiastowo po otrzymaniu przesyłki poinformowałem allegro, że towar zwrócony został uszkodzony. Po około 3 dnia otrzymałem maila, że na moje konto zostały nałożone ograniczenia, oraz link dla kupującego do Allegro Protect. Na wieczór tego samego dnia otrzymałem informację, że kupujący złożył wniosek w Allegro Protect, wkrótce zostanie rozpatrzony i w przypadku pozytywnego jego rozpatrzenia ograniczenia zostaną utrzymane - jednocześnie Allegro prosi o ostateczne stanowisko sprzedającego w tej sytuacji.

 

Moje pytanie brzmi, czy dyskusje analizuję prawdziwe osoby czy BOTy, ponieważ mimo zasygnalizowania, że towar został zwrócony uszkodzony, allegro ABSOLUTNIE na to nie reaguje i pomija ten fakt. Jednocześnie jakie mam prawa i możliwości a zarazem obowiązki, jeżeli towar zwrócony został uszkodzony? Czy mimo zwrotu towaru uszkodzonego przez kupującego, mam obowiązek zwrócić środki i mam przyjąć towar jako moja strata, mimo braku swojej winy, czy mogę rościć jakieś prawa? Jednocześnie dwukrotnie informowałem, że kupujący nie dostarczył ŻADNYCH danych do dokonania zwrotu środków(numer BLIK, numer konta, przekaz pocztowy), a zakup odbył się metodą "za pobraniem" i allegro również w tej sytuacji nie reaguje..

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20
AGD-RTV-IT
#13 Ambasador#

@BMRacingTeam wiesz czego się nauczyliśmy przez szereg dyskusji oraz zgłoszeń do Allegro? Nie opłaca się podchodzić po ludzku do Kupującego i tak za to zapłacisz bezpodstawnym negatywem i/lub stratą pieniędzy, w najlepszym przypadku stratą nerwów.

Lista zmian wprowadzonych przez nas w ciągu ostatniego roku "dzięki" Allegro i ich podejściu:

  • usunięcie przesyłek za pobraniem przez utrudniony proces zwrotu prowizji;
  • skończenie z osobistym kontaktowaniem się z przewoźnikami w sprawach opóźnień i niewłaściwego wykonania usług w ramach usługi Allegro Dostawy Standard;
  • rozpatrywanie reklamacji na odległość na podstawie niepełnych/nieprawidłowych/niezgodnych z przepisami wpisów Kupujących w dyskusji oraz błędnych porad pracowników Allegro dla nich.

Odkąd wypłata z AP bez obciążenia dla sprzedawcy, jest powodem do automatycznego zamknięcia dyskusji, to wręcz powstrzymujemy się przed osobistym zasugerowaniem Kupującemu złożenia wniosku AP. Bo mamy od razu rozwiązany problem ewentualnie niezamkniętej dyskusji, a to sporo ujemnych pkt w jakości.

@LEW433 może nie boty, ale prawie z taką szybkością. Najnowszy przypadek, info o złożeniu wniosku AP o godz. 18:24, po skończeniu przez nas pracy (18:00) i standardowy mail, z prośbą o wyjaśnienia jeśli są niepełne w dyskusji. O godz. 7:42 kolejnego dnia, czyli przed rozpoczęciem przez nas pracy (10:00), info, że wniosek rozpatrzony pozytywnie bez obciążenia dla nas. Jednak trzeba przyznać, że odpowiedź na reklamację była dość obszerna w dyskusji i w 100% zgodna z prawem i stanem faktycznym. Dodatkowo doradcy Allegro w dyskusji dostarczyli jeszcze 2 pretekstów do odrzucenia reklamacji. Poważniejszy, to napisanie, że konsument składa reklamację z tytułu rękojmi i musimy ją rozpatrzyć (błędne przy zakupie po 01.01.2023), co Kupujący powtórzył za doradcą. 🙂

Pozdrawiamy
Dział Sprzedaży
PHU MAR-SAT

Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów