Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Miałem ostatnio taką sytuację. Klient z Czech zakupił część elektroniczną do samochodu w październiku. W lutym zgłosił dyskusję, że nie działa, a nawet nie została zamontowana (według mojego doświadczenia nikt nie potrafił jej poprawnie zakodować i stąd problem). Nie chciał mi odesłać tego przedmiotu nawet w ramach rękojmi, gdyż uznał, że źle rozpatrzę to roszczenie. Allegro protect dokonało zwrotu i teraz zostałem bez przedmiotu oraz pieniędzy, a podatki, prowizję i inne koszty oczywiście trzeba było opłacić. Mieliście może takie doświadczenie?
Ogólnie to dobry biznes. Kupować na allegro, zgłaszać nieprawdziwą dyskusję, nie odsyłać zakupu tylko zgłosić roszczenie i odzyskać kasę.
@EMS-TRONIC skoro nie oddał ci przedmiotu a wezwałeś go do tego w dyskusji to to jest przywłaszczenie zgłośna policji. Jak znam życie nie wydałeś decyzji reklamacyjnej
Nie wydałem żadnej decyzji. Czekałem na zwrot przedmiotu. Kupujący przedstawiał jakieś faktury z serwisu, ale równie dobrze mogły one być za zamontowanie innej części lub nawet tej (w prawidłowy sposób) i teraz cieszy się i z części i z odzyskanej kasy.
Kupujący z czech, więc batalia z policją będzie jak walka z wiatrakami
@EMS-TRONIC zapoznałam się z tą dyskusją i muszę skonsultować z zespołem, dlaczego zapadła pozytywna decyzja co do wypłaty rekomensaty z Allegro Protect dla tego kupującego. Na razie nic proszę nie rób i poczekaj na informacje ode mnie tutaj.
może dlatego, że w waszym zespole jest mało przeszkolonych odpowiednio ludzi ?:)
@EMS-TRONIC to błąd że nie wydałeś decyzji i stąd zarobiłeś protecta na konto swoje.
Masz tu odpowiedź uokiku:
Dzień dobry,
odnośnie prawa właściwego. Po pierwsze w przypadku zakupu od sprzedawcy mającego siedzibę na terenie UE to pierwszeństwo zastosowania mają zawsze rozporządzenia Unii Europejskiej - one mają zastosowanie przed przepisami krajowymi, a przepisy krajowe je uzupełniają. Inna sytuacja jest w przypadku dyrektyw europejskich ponieważ one mają rangę niższą niż przepisy krajowe i tutaj pierwszeństwo zastosowania mają przepisy krajowe.
W zakresie transakcji transgranicznej właściwe jest prawo krajowe, w którym sprzedawca ma siedzibę. Obywatelstwo czy miejsce zamieszkania konsumenta nie ma znaczenia. Jeżeli Pan jako obywatel polski zakupił towar od sprzedawcy, mającego siedzibę na Słowacji, właściwe dla uprawnień będzie prawo słowackie.
Klaudia Franczyk
Konsumenckie Centrum E-porad
a tzn że trzeba było odrzucić reklamację po 1 brak odesłanego przedmiotu, po 2 nieuzgodniono z tobą że ma się odbyć jakakolwiek naprawa serwisowa poza twoimi plecami
Może inaczej, źle się wysłowiłem.
Nie to, że nie wydałem żadnej decyzji, w dyskusji pisałem wyraźnie, że reklamacja/rękojmia nie zostanie rozpatrzona bez wcześniejszego zwrotu towaru.
@EMS-TRONIC a uokik stoi na stanowisku, że nie możesz uzależnić rozpatrzenia reklamacji od dostarczenia towaru, przedstawienia dokumentu zakupu etc i stąd masz teraz problem trzeba zawsze odpowiedzieć na reklamację pozytywnie lub negatywnie ale zawsze
ale jak można rozpatrzyć negatywnie bądź pozytywnie reklamacje przedmiotu, którego kupujący nawet nie odesłał ? Przecież to absurd.
Bzdury - miałam miliony reklamacji - a gdy prosiłam o odesłanie produktu - reklamacje znikały i słuch o kupującym nagle znikał.
Allegro zawsze stało po mojej stronie, pilnując by najpierw klient dokonał zwrotu. Mimo nacisków ze klientowi się nie chce, ze to problem czas itp.
@ViralCar zwyczajnie piszesz reklamacja odrzucona z powodu nie wydania przedmiotu reklamacji do ekspertyzy reklamacyjnej
To proste, odrzucasz reklamację z powodu niemożliwości stwierdzenia wady, gdyż nie posiadasz przedmiotu. Chyba, że wade możesz stwierdzić zdalnie ale tutaj, jak rozumiem to niemożliwe.
@EMS-TRONIC Oczywiście że masz takie prawo, żądać odesłania ale musisz taką reklamację rozpatrzyć w ciągu 14dni i wówczas rozpatrujesz ją i odrzucasz z powodu nie odesłania towaru w celu rozpatrzenia reklamacji.
To jest tak jakby ktoś zgłosił, że telefon czy monitor przestał działać, a my nawet tego sprawdzić nie możemy bo klient nie ma obowiązku odesłać. No to jak to rozpatrzyć ? Na odległość?
Idź do obi i powiedz, ze kosiarka nie działa i mają Ci uznać reklamację, ale kosiarki im nie dostarczyć bo nie.
Istnieje obowiązek ustosunkowania się do reklamacji a nie do jej rozpatrzenia. To istotna różnica.
@EMS-TRONIC jeszcze nie udało mi się wyjaśnić Twojej sprawy, ale pamiętam i działam, także poproszę Cię jeszcze o cierpliwość. Jutro powinnam już wrócić z informacjami do Ciebie.
@_HolaOla_ udało coś się już ustalić?
@EMS-TRONIC bardzo mi przykro, bo jeszcze nie, ale pamiętam i cały czas działam, aby wyjaśnić Twoją sprawę. Ten wniosek wniosek do Allegro Protect zaakceptował nasz zespół z Czech stąd potrzebuję nieco więcej czasu, aby go wyjaśnić. Przepraszam, że musisz czekać.
@EMS-TRONIC jak obiecałam wracam z informacjami, że nasz pracownik wypowiedział się w Waszej dyskusji i kupujący odesłał Ci przedmiot i teraz czekasz na przesyłkę zwrotną, więc dalsze decyzje zależą od Ciebie.
@_HolaOla_ Jasne, czekam na przesyłkę, tylko co mogę dalej zrobić? Od początku oczekiwałem takiego toku sprawy po stronie kupującego. W tym momencie pieniądze już zostały zwrócone, poziom jakości sprzedaży spadł do poziomu "Wymaga poprawy" i tracę tylko na sprzedaży gdyż oferty pozycjonują się na samym końcu. Jest szansa coś z tym jeszcze zrobić? Co z prowizją za tą transakcję?