anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot drukarki 3D

CREALITY_3D
#8 Zapaleniec#

Witam

Chciałbym przeprowadzić dyskusje odnośnie możliwości zwrotu.

Klient zakupił nową drukarkę 3D, pobawił się kilka dni i teraz zrobił zwrot poprzez formularz.

Co w takich przypadkach najlepiej zrobić?

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19

_Likos_
#21 Demiurg#

@CREALITY_3D  Jak to co zrobić? to co mówi ustawa konsumencka. Jeśłi klient kupował jako konsument to poczekać na przesyłke i zwócić wpłate. Jesli produkt stracił na wartosci bo np klient go używał przekraczając granice zapoznanie sie z produktem można pomniejszyc zwracaną kwote o utracona wrtośc produktu. Oczywiście w przypadku pomniejszenia kwoty nalezy sie liczyć z subiektywną opinią kupującego.

oznacz moderatorów

atechnik_sklep
#14 Krzewiciel#

Jeśli klient jest Konsumentem i nie minęło 14 dni od daty, kiedy drukarka została do niego dostarczona to ma prawo zwrócić zakupiony towar. 

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/koszty/

Konsument jest odpowiedzialny wobec sprzedawcy za zmniejszenie wartości rzeczy w związku z korzystaniem z niej w nieodpowiedni sposób. Ma prawo zbadać charakter, cechy i funkcjonowanie towaru w taki sposób, w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym. Nie może jednak używać rzeczy w sposób nieograniczony. Jeśli tak robi, przedsiębiorca ma prawo obciążyć go dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem wartości towaru. W tej sytuacji, jeżeli konsument będzie chciał odstąpić od umowy, może ponieść odpowiedzialność za pogorszenie stanu zwracanej rzeczy.

Możesz zaproponować klientowi, że zwrócona drukarka zostanie wystawiona na licytację i oddasz tyle za ile zostanie wystawiona sprzedana albo sam oszacujesz ile straciła na wartości przez użytkowanie.

Na pewno nie oddajesz pełnej kwoty, za którą klient kupił pierwotnie drukarkę

Jeśli klient nie jest Konsumentem to jedynie Twoja dobra wola czy przyjmiesz zwrot i na jakich warunkach.

oznacz moderatorów

CREALITY_3D
#8 Zapaleniec#

Dziękuje za wypowiedz.

Rozumiem że można przyjąć zwrot i pomniejszyć jego wartość, ale jeszcze odniosę się do słów

Ma prawo zbadać charakter, cechy i funkcjonowanie towaru w taki sposób, w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym”

Kupujący wydrukował sobie parę wydruków z własnych plików, czy to nie przekracza już czegoś?

I co w przypadku określenia 

  • rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na ich charakter, trwale połączysz z innymi rzeczami – na przykład: olej samochodowy, który wlejesz do auta

W tym przypadku użył drukarki z filamentem, podobny przykład można użyć ze zwykłą drukarką, kupił drukarkę i wydrukował kilka stron, użył tusze dołączone do zestawu, tusz pozostaje w przewodach i głowicy. 


oznacz moderatorów

marekdabro
#7 Wielbiciel#

Jeżeli klient używał drukarki zgodnie z przeznaczeniem nie można tak sobie pomniejszyć jej wartości, co innego jeżeli drukarka posiadałaby mocne ślady eksploatacji i uszkodzenia.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

Czy używany zgodnie z przeznaczeniem czy nie - nie ma znaczenia. Towar jest używany i utracił na wartości względem nowego, nieużywanego.  

oznacz moderatorów

marekdabro
#7 Wielbiciel#

Nie ma to żadnego znaczenia dla klienta, jeżeli klient używał rzeczy zgodnie z przeznaczeniem. Obniż kwotę zwrotu, a uokik i tak przyzna rację klientowi.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

UOKIK może przyznać rację komu tylko chce. O zasadności obniżenia kwoty zwrotu może decydować tylko sąd. 
Za używaną drukarkę po zwrocie zapłaciłbyś tyle samo co za nową?

oznacz moderatorów

marekdabro
#7 Wielbiciel#

Ciekawe jak zadecyduje są, skoro instytucja odpowiedzialna za takie sprawy wystawi opinie... Zazwyczaj takie sprawy załatwia się polubownie, o ile klient chce współpracować. "Opłacalniej" dla sprzedającego jest przyjąć to na siebie.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

Za używaną drukarkę po zwrocie zapłaciłbyś tyle samo co za nową?

oznacz moderatorów

marekdabro
#7 Wielbiciel#

Jakie ryzyko zawodowe masz wpisane w swoja działalność gospodarczą?

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

Jeśli masz zamiar na każde pytanie odpowiadać pytaniem to nie widzę potrzeby kontynuowania rozmowy. 
Miłego popołudnia 🙃

oznacz moderatorów

marekdabro
#7 Wielbiciel#

Pozdrawiam;)

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@CREALITY_3D Zakup konsumencki, zakup nie wyłączony z możliwości zwrotu, zwraca i zwracasz śrdoki, jeżeli rzeczywiści nosi ślad używania- pomniejsz, nie- zwracasz całość.

oznacz moderatorów

CREALITY_3D
#8 Zapaleniec#

Pytanie było czy jak klient połączy filament z drukarką, jak to zaliczyć? Połączył na stałe czy nie? Podobnie jak olej w samochodzie

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@CREALITY_3D a czy w ofercie jest informacja o ograniczeniu prawa do zwrotu z tego powodu? 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@CREALITY_3D @Kwestia dyskusyjna ale nawet jeśli to taka informacja o ograniczeniu prawa do zwrotu musi znajdować się w ofercie w chwili zakupu inaczej nie ma to zastosowania. 

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

Moim zdaniem kwestia połączenia filamentu z drukarką nie powinna być brana pod uwagę. 

To jest inna sprawa - czyli użycie materiału eksploatacyjnego do urządzenia.

Np. ktoś kupuje drukarkę i papier i robi wydruki - ma prawo zwrócić towar, chociaż zużył i papier i toner lub tusz.  U mnie np. ktoś kupuje komorę do mielenia do maszynki Zelmer - po 2 tygodniach zgłasza odstąpienie od umowy, a po kolejnych 14 dniach zwraca (bo tak może - a ja nie robię zbytnich problemów ze zwrotami nawet przekraczającymi terminy)  nieumytą, z zaschniętymi resztami mielonego mięsa, z powodu - że mu nie pasuje. Ja mu zwracam połowę kasy, i tak leży u mnie na półce, bo nie wiem co z tym zrobić (tego jest więcej). A i tak dostaję negatywa .

oznacz moderatorów

line-service
#7 Wielbiciel#

Jak się skończyła sprawa jeśli mogę wiedzieć? Mam podobną sytuację 

oznacz moderatorów

CREALITY_3D
#8 Zapaleniec#

Ogólnie to przyjąłem drukarkę i zamknąłem temat, a tak naprawdę sprawa wyszła po tym, okazało się że klient majstrował przy tej drukarce, podmienił części drukujące, 

oznacz moderatorów