Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, dwa tygodnie temu jako firma kupiliśmy laptopa stąd:https://allegro.pl/oferta/asus-tuf-gaming-f15-fx516pm-core-i7-11370h-16gb-ram-512gb-ssd-rtx-3060-159...
Po kilku dniach okazało się,że jest problem z laptopem - przy grach pojawiały się artefakty, teraz w ogóle nie wykrywa dodatkowej karty. Sprzedawca, w notatkach dałinformację o tym,że daje 24 godzinną gwarancję rozruchową. Czy to jest rzeczywiście zgodne z prawem? Czy na używane rzeczy nie powinno być również 2 lata gwarancji?
Gwarancji nie ma, jest rękojmia - 2 lata
Rownież jeśli był zakup na firmę? Jeśli tak, na jaki artykuł prawny mogę się powoływać?
Podstawą do składania reklamacji z tytułu rękojmi jest stwierdzona przez przedsiębiorcę fizyczna lub prawna wada towaru (art. 556 kc).
@autoryzowanys W treści oferty jest zapis o tym, że "Rękojmia wyłączona dla przedsiębiorców w zakresie dopuszczalnym przez prawo"
Tzn. że możliwość złożenia reklamacji zależy od tego czy zakup jest bezpośrednio związany z profilem prowadzonej działalności.
Jeśli np. prowadzisz zakład fryzjerski - możesz reklamować na zasadach ustawy konsumenckiej.
Jeśli jednak prowadzisz np. serwis elektroniki lub handlujesz tego typu towarami - nie przysługuje Ci prawo do złożenia reklamacji.
Mówimy o reklamacji czy zwrocie?
Czyli co? Kupujesz używany towar i chcesz 2 lata gwarancji tak jak za nowy?
Więc teraz pytanie - jaki jest sens sprzedaży używanych przez kilka lat przedmiotów, skoro sprzedawca miałby udzielać 2 lata gwarancji jak za nowy przedmiot?
Czy zastanawiałeś się nad tym? Czy jak sprzedawałbyś np. smartfona z 3-letnim użytkowaniem, to też udzieliłbyś 2 lat gwarancji, jak za nowego?
Odnośnie zapytania - tak, sprzedawca dał Ci gwarancję, nieobowiązkową, zgodziłeś się z nią przy zawieraniu umowy. Nie miał obowiązku dawać Ci żadnej gwarancji.