anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot JDG + faktura

atechnik_sklep
#13 Ambasador#

Klient prowadzący JDG dokonał u mnie zakupu na firmę - towar otrzymał, fakturę otrzymał. Po czym bez kontaktu ze mną dokonał zwrotu "nie pasuje mi". Jak widzę towar jest w drodze do mnie.

Towar był specjalnie sprowadzony dla tego klienta i po zwrocie zostaję z tym. Z profilu jego działalności wynika, że zamówiony towar był na potrzeby jego działalności więc zgodnie z prawem mógłbym zwrotu nie przyjąć (o czym też informuję na stronie "zwroty" potencjalnego klienta).

Co radzicie? Przyjąć zwrot, zwrócić kasę, zapomnieć czy może "szarpać się"?

 

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

pinsplash
#21 Demiurg#

@atechnik_sklep Niestety tutaj masz kalkulację biznesowo-polityczną.

Za odrzuceniem zwrotu : brak podstawy prawnej, towar który moze być cięzko sprzedać.

Przeciw : wystawi negatywa, a moze i otworzy dyskusję która oznaczy jako nierozwiązaną - czytaj : szantaż. A to wpłynie na Twoją jakość sprzedaży.

Twoja ( niełatwa ) : decyzja

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@atechnik_sklep Moim zdaniem lepiej zwrot przyjąć, odmowa może stanowić dla Ciebie znacznie większy problem gdy klient założy Dyskusję i poprosi w niej o pomoc Allegro, a zwłaszcza gdy otrzyma rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących. 

oznacz moderatorów

atechnik_sklep
#13 Ambasador#

Czyli Allegro promuje łamanie prawa swoim widzimisię? Klient założy "dyskusję" i poprosi o pomoc Allegro? Pomoc w łamaniu prawa poprzez wymuszenie działania zgodnego ze swoim interesem?

Ps. żart mi się przypomniał - "Czym się różni gołąb od zwłaszcza?
Gołąb siada na oknie a zwłaszcza na parapecie."

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A dlaczego allegro miałby cie karać, jeżeli nie łamiesz prawa. Oczywiście może otrzymać zwrot z POK, może otworzyć dyskusję ale nie musi to oznaczać kary dla ciebie.

oznacz moderatorów

AlePiesio
#13 Ambasador#

Tak jak napisałeś,zgodnie z prawem nie musisz przyjmować tego zwrotu, decyzja należy do Ciebie. Mimo że masz prawo nie przyjąć tego zwrotu , kupujący zawsze może Ci wystawić negatywa, założyć dyskusje a później zakończyć ją nierozwiązaną co wiąże się z utratą supersprzedawcy (jeśli posiadasz). 

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Jeśli kupujący który również prowadzi sprzedaż będzie ci robił problemy to pamiętaj że kij ma dwa końce i ty też możesz u niego coś kupić .

oznacz moderatorów

atechnik_sklep
#13 Ambasador#

Postanowiłem zwrócić koszty kupującemu. Być może będzie to inwestycja w przyszłe zakupy tego klienta - zadowolenie może skutkować pozytywnie w przyszłości i strata przekuje się w zysk. 

O ludzka naiwności! 😉

oznacz moderatorów

akcesoria-net-pl
#15 Entuzjasta#

@atechnik_sklep Twoja 'naiwność' wyjdzie Ci na plus, Jesli nie w sprzedaży, to w samopoczuciu. A to jest równie ważne, jeśli nie ważniejsze.

 

oznacz moderatorów

europa89
#10 Popularyzator#

Podepnę się pod temat

Zakupiłem akcesoria do konsoli PS4. W 2 dniu zgłosiłem zwrot, Zwrot bez podania przyczyny. dzisiaj dostałem odpowiedź od sprzedającego: 

zwrot nie przysługuje w przypadku tego zakupu.

pytam na jakiej podstawie

Towar zakupiony przez firmę prowadzącą profesjonalną działalność handlową:

Przeważająca działalność gospodarcza (kod PKD)
    47.91.ZSprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet

Co drugi sprzedawca ma takie PKD więc moim zdaniem powód chybiony. Żeby była jasność nie sprzedaje konsol, gier, komputerów.

Sam sprzedaje i nikomu nie robię problemów ze zwrotami, nigdy nawet zwrotu nie rozstrzygałem tego na takim polu żeby komuś zaglądać do PKD.

Jak do tego się odnieść?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@europa89 jeśli jesteś pewien, że sprzedający nie powinien odrzucić Twojego zwrotu, załóż mu proszę dyskusję. Po 24h będziesz mógł poprosić w niej o pomoc pracownika Allegro. 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów