Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
mam taki problem: klient kupił towar który musieliśmy specjalnie dla niego sprowadzić z magazynu zewnętrznego. Był informowany mailowo o wszystkich wymiarach itd. Potwierdził że wszystko pasuje, towar zamówiliśmy, wysłaliśmy do niego po czym okazało się że zrobił nam zwrot bo źle wymierzył wysokości. Czy muszę zwrócić mu również koszt transportu? ( Profile o długości 2m z kosztem transportu 140zł)
@Arturek_x jak to jest zwrot konsumencki to oddajesz za towar i dostawę do niego ( najtańszą z oferty, nie liczymy smarta ) , on odsyła na swój koszt 🙂
@Arturek_x tu masz podstawę prawną
Art. 32 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.
Art. 33 Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Jeśli towar był robiony na zamówienie klienta, np. docinany i przygotowywany na wymiar, to nie przysługuje mu prawo zwrotu. Jeśli "tylko" zamówiłeś mu z magazynu gotowy produkt tak jak jest w katalogu, to niestety ma prawo zwrócić i domagać się także zwrotu kosztów przesyłki (najtańszej opcji dostawy w momencie zakupu - jeśli wybrał droższą to różnicy nie musisz mu zwracać).
Tak musisz, nie ma tu specjalnego zamówienia, tylko klient kupił towar który musieliśmy specjalnie dla niego sprowadzić z magazynu zewnętrznego. Był informowany mailowo o wszystkich wymiarach itd. Potwierdził że wszystko pasuje, towar zamówiliśmy oddajesz za towar + najtańsza dostawa w danej ofercie.