Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Mam problem, ponieważ kupujący odesłał przedmiot bez podawania przyczyny zwrotu. Zakupił nowy przedmiot z metką. Wcześniej uprzedziłam go, że jako osoba prywatna nie mam obowiązku przyjmowania zwrotu i paczka została dwukrotnie awizowana i pewnie jutro nastąpi jej zwrot do nadawcy. Dziś kupujący otworzył dyskusje pisząc, ze odesłał przedmiot i ma problem.Nie wiem czy mam się włączyć w dyskusję czy czekać az Allegro się włączy. Pisałam też wcześniej do Allegro i otrzymałam odpowiedź ,ze nie mam obowiązku przyjmowania zwrotu ale trzeba poinformować o tym kupującego więc tak zrobiłam, ale kupujący od 2 tyg nie odpisał na moje emaile. Wszystko jest zapisane w wiadomościach wysłanych na allegro. Niestety w opcji zwrot wybrałam 'Brak możliwości zwrotu" myśląc , że to równoznaczne z brakiem zwrotu, a powinnam nic nie wybierać stąd kupujący złożył wniosek o zwrot. Bardzo proszę o pomoc co mogę jeszcze zrobić??
W zakładce Zwroty na aukcji był podany czas na odstąpienie od umowy? Ile dni?
nie nie był podany czas na zwrot tylko kreska (-)
Jeśli nie było czasu na odstąpienie, jako osoba prywatna nie masz obowiązku przyjmowania zwrotów bez podania przyczyny, chyba że jest to reklamacja z powodu wad lub niezgodności z opisem.
Nie, nie złożył reklamacji tylko wniosek-zwrot , nie podał przyczyny. A czy mam odpowiadać na jego dyskusje czy czekać az Allegro się włączy?
Allegro się włączy jeśli nie odpowiesz w ciągu 24 godzin i kupujący poprosi Allegro o pomoc. W jaki sposób kupujący odesłał towar? Za pomocą formularza zwrotu na Allegro, czy we własnym zakresie? Jeśli przez formularz, to w aukcji musiały być podane warunki zwrotu.
Kupujący wybrał zwrot za pomocą formularza i wysyłkę we własnym zakresie. Ja niestety w opcji zwrot wybrałam opcje"brak możliwości zwrotu" i myślałam, ze to wystarczy. Czas na odstąpienie od umowy kreska(-). Pisałam do Allegro i odpisali, ze mimo to nie mam obowiązku przyjmowania zwrotu i informowałam o tym tez kupującego.
Napisz w dyskusji Allegro, że jako osoba prywatna nie masz obowiązku przyjmować zwrotów i że zwrot wróci do nadawcy, a ty go nie odbierasz. Kliknij "Poproś o pomoc Allegro" i wszystko się wyjaśni.
Sprzedawca nie może kliknąć "poproś o pomoc Allegro".
W takim razie ten udostępniony zwrot przez formularz dotyczył jedynie reklamacji z powodu wad lub niezgodności z opisem, a nie dotyczył odstąpienia od umowy bez podania przyczyny. Jeśli kupujący nie złożył reklamacji i wiesz, że to zwrot bez podania przyczyny, możesz nie odbierać tej przesyłki. Napisz to w Dyskusji.
Niestety w opcji zwrot wybrałam 'Brak możliwości zwrotu" myśląc , że to równoznaczne z brakiem zwrotu, a powinnam nic nie wybierać stąd kupujący złożył wniosek o zwrot.
Tak naprawdę to brzmi ograniczona możliwość lub brak możliwości, więc jedynym sposobem na uniknięcie zwrotów jest.. nie wybieranie żadnej opcji przy wystawianiu przedmiotu na aukcję. Jeżeli kupujący miał możliwość odklinięcia zwrotu, to znaczy że taki zwrot udostępniasz i (z tego co wiem) to jest wiążące jak cała transakcja na allegro. Oczywiście praktyka mówi co innego, bo allegro to tylko portal. Według mnie problemów unikniesz odbierając przesyłkę a przy wystawianiu jej spowrotem nie ruszaj listy warunki zwrotów 🙂
Aha, zawsze zaznacza się jakaś kropka przy ustawianiu opcji zwrotu. Dlatego nie dotykamy tego prywatnie.
Nie czytaj głupot powyżej. Jeśli w ofercie nie było czasu na odstąpienie od umowy, to nie musisz przyjmować zwrotów bez podania przyczyny.
Też miałem taki przypadek, kupujący nie czytają.. ogólnie jak : "przecież JA mam SMARTA" to myślą, że wszystko można.. a to nie prawda.
W takim razie muszę przyjąć zwrot i oddać pieniądze? Kupujący napisał: "Powód zwrotu: nie chcę podawać powodu"
@myszka23022, tak, ale napisz najlepiej, by kupujący otworzył dyskusję i się upewnisz czy mam rację 🙂
nic nie musi, nie powtarzaj po raz kolejny bzdur. Jeśli nie ustalono warunków odstąpienia od umowy to przy sprzedaży prywatnej nie ma możliwości odstąpienia, i żadne prawo do tego sprzedającego nie zmusi.
xyz drugie konto, okej 😉
@kytorr, jeśli on ma smarta, a u ciebie jest opcja zakupu ze smartem, znaczy, że jest opcja zwrotu 🙂
Ani kupujący ani ja sprzedający nie mamy smarta
@myszka23022, to do @kytorr było 😛
W sumie allegro daje smarta za free, dziwne że nie macie 😄