anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

[zwrot] Odesłany towar - oklejony karton

centerofsport
#8 Zapaleniec#

Hej, klient odesłał buty - z zewnątrz folia strecz - ściągam - kartonik po butach oklejony taśmą... Wiadomo, że mogę ściągnąć używając suszarki nagrzewając ją ale czy kupującego mogę jakoś tym faktem obarczyć ? Obniżając np. wartość zwracanego towaru ? Zgodnie z umową miał być dostarczony w takim samym stanie jak otrzymał. A został zwrócony z taśmą oraz popisany kodem zwrotu. Buty oczywiście nowe.

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19

kostas11
#21 Demiurg#

Myślę że szkoda nerwów, jak będziesz wysyłał ponownie oklej taśmą w tych samych miejscach i zaklej kod będzie oki 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

centerofsport
#8 Zapaleniec#

Gdyby jeszcze tak klienci to rozumieli że dostaną w niekoniecznie nowym kartoniku buty 😉

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

Aby uniknąć takich sytuacji musisz buty pakować w karton przeznaczony tylko do pakowania. Takie sytuacje to standard. Jak wyślesz buty w obklejonym kartonie to klient założy Ci dyskusję że sprzedajesz towar używany lub zniszczony i zażąda obniżenia ceny  ( buty kupił na prezent i to go dyskwalifikuje ). Klient nasz pan i ma prawo.

oznacz moderatorów

centerofsport
#8 Zapaleniec#

Jakby nie patrzeć to karton od butów (fabryczny) jest częściową składową na nowy produkt więc skoro klient zniszczy go (oklejając taśmą) to mam prawo obniżyć cene zwrotu ? Nie jest tak przypadkiem w przypadku produktów w blistrach ?

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

@centerofsport Masz rację, ale  klient może zrobić wszystko, my nic. Klienta broni prawo konsumenckie i allegro , Sprzedawcy nikt nie broni , Sprzedawca ma płacić wysokie prowizje i być zadowolony że może sprzedawać na tym portalu.

O tym piszemy w innych wątkach .

oznacz moderatorów

centerofsport
#8 Zapaleniec#

Chyba nie do końca tak jest 🙂 Allegro ma taki zapis w swoim regulaminie:

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/jak-zabezpieczyc-przedmiot-i-prz...

 

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

@centerofsport  

Do zwrotu możesz także wykorzystać opakowanie, w którym paczka przyszła. Upewnij się jednak, czy nie jest ona uszkodzona w żadnym miejscu oraz koniecznie zerwij poprzednią etykietę nadawczą.

Jeżeli masz taką możliwość, warto napisać na opakowaniu także 10-cyfrowy kod zwrotu. Ułatwi to i przyspieszy pracę kuriera oraz pomoże w przypadku reklamacji.

to fragment tej informacji. Czyli klient nie musi przypuszczać że pudełko w którym otrzymał buty jest częścią zamawianego towaru lecz jest jego opakowaniem . Inny klient natomiast może uważać iż pudełko to część składowa towaru i stanowi jego integralną część . Do sądu z tym nikt nie pójdziesz. Ostatecznie zwrócisz całą cenę a dodatkowo dostaniesz, 0 gwiazdek za obsługę sprzedaży, a jak klient wredny, to wpisze 0 wszędzie gdzie to możliwe. Stracisz standard allegro , poleci pozycjonowanie, stracisz smarta , Czy Ci się to opłaci ? Na to pytanie musisz sam znaleźć odpowiedź

oznacz moderatorów

centerofsport
#8 Zapaleniec#

A to jeszcze odpowiedź z allegro:

Przedmiotem Pana oferty są buty bez opakowania, dlatego też nie ma podstaw do obniżenia kwoty zwrotu dla Kupującego za zniszczone opakowanie.

Kolejnym razem, aby mógł Pan mieć taką możliwość - proszę o zawarcie w ofercie informacji o tym, że przedmiotem oferty są buty wraz z opakowaniem/pudełkiem.

Niedługo będzie trzeba pisać, że lewy i prawy but.... 🤤

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

@centerofsport Jak już pisałem wyżej "klient może zrobić wszystko, my nic. Klienta broni prawo konsumenckie i allegro , Sprzedawcy nikt nie broni , Sprzedawca ma płacić wysokie prowizje i być zadowolony że może sprzedawać na tym portalu."

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@centerofsport 

Odpisz tej osobie z Allegro, że to nie ona decyduje czy są podstawy i czy sprzedawca może zmniejszyć kwotę zwrotu ze względu na zmniejszenie wartości rzeczy. Możesz dodać, że butów dziś nie sprzedaje się luzem i każdy towar tego rodzaju ma jakieś opakowanie, chyba że kupujemy na bazarze. Zgodnie z prawem konsumenckim nie można żądać zwrotu rzeczy w oryginalnym opakowaniu, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby zmniejszyć kwotę zwrotu za uszkodzenie lub brak oryginalnego opakowania, gdyż ma to wpływ na wartość rzeczy.  Allegro w tym przypadku przekracza swoje kompetencje.

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

@centerofsport  Masz rację, ale w relacji z allegro i klientem to nic nie zmienia.

oznacz moderatorów

Xard86
#10 Popularyzator#

Jeżeli kupujesz bezpośrednio od producenta to zawsze można kupić te kilka pudełek żeby przepakować sobie zwroty. A jeżeli nie da rady to ja bym sobie darował dyskusje i wystawił te buty za 15-20zł mniej z informacją, że wysyłane w opakowaniu zastępczym. Szkoda nerwów i czasu na sprawę na której więcej można stracić niż zyskać.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Zgodnie z regulaminem allegro na cenę towaru składa się towar, jego fabryczne opakowanie i opakowanie w które jest zawinięta przesyłka.

Interpelacje Uokik jakie można znaleźć w internecie dotyczą innej sytuacji

 

Zgodnie z ustawą konsumencką konsument ma świadomość, że nie może niszczyć towaru, przy testowaniu

Korzystanie z towaru przed odstąpieniem od umowy to dość ogólnie uregulowana kwestia w ustawie, więc poruszył ją Prezes UOKiK. Jego zdaniem, konsument po otrzymaniu produktu może sprawdzić charakter, cechy czy funkcjonowanie danej rzeczy, ale tylko tak, jak robiłby to w sklepie stacjonarnym

Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-korzystanie-z-towaru-przed-odstapieniem-od-umowy-czy-konsument-ma...

 

a dlaczego tak stwierdził prezes uokik - bo tak było napisane w dyrektywie ue wprowadzającej nowe przepisy - tylko ktoś zapomniał o tym napisać w naszej wersji ustawy

 

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

Opakowanie to opakowanie a towar to towar.  Wg przepisów konsument ma zwrócić towar. Nie ma mowy o pudełkach.

Temat jest szeroko omawiany na innym forum:

https://www.google.com/search?q=zwrot+towaru+bez+opakowania+site:forumprawne.org

Dla sprzedających nazywa się to to 'ryzykiem prowadzenia działalności'. Niestety.

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@exorynaGdyby tak było, to w ustawie konsumenckiej nie byłoby zapisu, że nie można zwrócić nagrania audio po otwarciu zapieczętowanego opakowania. Kupujemy płytę i zwracamy płytę, czyli towar, a jednak opakowanie ma znaczenie.

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

@xyz96  Nagrania, programy, czasopisma,  itp. to wyjątki o których pisze ustawa konsumencka. Po otwarciu nie można ich zwrócić gdyż można je skopiować, co ustawodawca słusznie przewidział.  Przedmioty  rozpakowanie z blistru nie pozbawiają nabywcy  prawa od odstąpienia od umowy. Opakowanie w tym przypadku na pewno zostało zniszczone. Niestety to na sprzedawcy ciąży odpowiedzialność za sprzedany  towar, opakowanie nim nie jest. Chociaż w wielu przypadkach jego uszkodzenie może obniżyć wartość rzeczy. W przypadku sprzedaży na odległość klient ma prawo wyjąć towar z opakowania, zapoznać się z nim i zwrócić bez podania przyczyny. A sprzedawca musi mu zwrócić całą wartość rzeczy wraz z najniższym kosztem dostawy jaki oferował. Szkoda czasu na dyskusje z kupującym gdyż jesteśmy na przegranej pozycji.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@BURZYNSKID 

"W przypadku sprzedaży na odległość klient ma prawo wyjąć towar z opakowania, zapoznać się z nim i zwrócić bez podania przyczyny."

Zgodnie ze stanowiskiem UOKiK konsument może użyć rzeczy kupionej na odległość tak, jakby mógł to zrobić w sklepie stacjonarnym. Wątpię, czy w sklepie można otwierać blistry i testować na przykład baterie, żarówki itp. Oryginalne opakowanie ma znaczenie, jego otwarcie, uszkodzenie lub brak może uniemożliwić odstąpienie od umowy lub zmniejszyć wartość rzeczy.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@exoryna 

może w zwykłej sprzedaży tak jest ale nie na allegro

wg regulaminu allegro koszt opakowania jest w cenie produktu

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

@exoryna Regulamin to regulamin, a rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej. Ustawa konsumencka to podstawa działalności w handlu na odległość. Regulamin allegro to tylko jej rozszerzenie z dostosowaniem do własnych potrzeb.

Czym mniej konkurencji na allegro, tym lepiej dla starych sprzedawców.

Naszym pracodawcą jest klient, o tym warto pamiętać.

oznacz moderatorów