Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Hej, klient odesłał buty - z zewnątrz folia strecz - ściągam - kartonik po butach oklejony taśmą... Wiadomo, że mogę ściągnąć używając suszarki nagrzewając ją ale czy kupującego mogę jakoś tym faktem obarczyć ? Obniżając np. wartość zwracanego towaru ? Zgodnie z umową miał być dostarczony w takim samym stanie jak otrzymał. A został zwrócony z taśmą oraz popisany kodem zwrotu. Buty oczywiście nowe.
Myślę że szkoda nerwów, jak będziesz wysyłał ponownie oklej taśmą w tych samych miejscach i zaklej kod będzie oki 🙂
Gdyby jeszcze tak klienci to rozumieli że dostaną w niekoniecznie nowym kartoniku buty 😉
Aby uniknąć takich sytuacji musisz buty pakować w karton przeznaczony tylko do pakowania. Takie sytuacje to standard. Jak wyślesz buty w obklejonym kartonie to klient założy Ci dyskusję że sprzedajesz towar używany lub zniszczony i zażąda obniżenia ceny ( buty kupił na prezent i to go dyskwalifikuje ). Klient nasz pan i ma prawo.
Jakby nie patrzeć to karton od butów (fabryczny) jest częściową składową na nowy produkt więc skoro klient zniszczy go (oklejając taśmą) to mam prawo obniżyć cene zwrotu ? Nie jest tak przypadkiem w przypadku produktów w blistrach ?
@centerofsport Masz rację, ale klient może zrobić wszystko, my nic. Klienta broni prawo konsumenckie i allegro , Sprzedawcy nikt nie broni , Sprzedawca ma płacić wysokie prowizje i być zadowolony że może sprzedawać na tym portalu.
O tym piszemy w innych wątkach .
Chyba nie do końca tak jest 🙂 Allegro ma taki zapis w swoim regulaminie:
Do zwrotu możesz także wykorzystać opakowanie, w którym paczka przyszła. Upewnij się jednak, czy nie jest ona uszkodzona w żadnym miejscu oraz koniecznie zerwij poprzednią etykietę nadawczą.
Jeżeli masz taką możliwość, warto napisać na opakowaniu także 10-cyfrowy kod zwrotu. Ułatwi to i przyspieszy pracę kuriera oraz pomoże w przypadku reklamacji.
to fragment tej informacji. Czyli klient nie musi przypuszczać że pudełko w którym otrzymał buty jest częścią zamawianego towaru lecz jest jego opakowaniem . Inny klient natomiast może uważać iż pudełko to część składowa towaru i stanowi jego integralną część . Do sądu z tym nikt nie pójdziesz. Ostatecznie zwrócisz całą cenę a dodatkowo dostaniesz, 0 gwiazdek za obsługę sprzedaży, a jak klient wredny, to wpisze 0 wszędzie gdzie to możliwe. Stracisz standard allegro , poleci pozycjonowanie, stracisz smarta , Czy Ci się to opłaci ? Na to pytanie musisz sam znaleźć odpowiedź
A to jeszcze odpowiedź z allegro:
Przedmiotem Pana oferty są buty bez opakowania, dlatego też nie ma podstaw do obniżenia kwoty zwrotu dla Kupującego za zniszczone opakowanie.
Kolejnym razem, aby mógł Pan mieć taką możliwość - proszę o zawarcie w ofercie informacji o tym, że przedmiotem oferty są buty wraz z opakowaniem/pudełkiem.
Niedługo będzie trzeba pisać, że lewy i prawy but.... 🤤
@centerofsport Jak już pisałem wyżej "klient może zrobić wszystko, my nic. Klienta broni prawo konsumenckie i allegro , Sprzedawcy nikt nie broni , Sprzedawca ma płacić wysokie prowizje i być zadowolony że może sprzedawać na tym portalu."
Odpisz tej osobie z Allegro, że to nie ona decyduje czy są podstawy i czy sprzedawca może zmniejszyć kwotę zwrotu ze względu na zmniejszenie wartości rzeczy. Możesz dodać, że butów dziś nie sprzedaje się luzem i każdy towar tego rodzaju ma jakieś opakowanie, chyba że kupujemy na bazarze. Zgodnie z prawem konsumenckim nie można żądać zwrotu rzeczy w oryginalnym opakowaniu, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby zmniejszyć kwotę zwrotu za uszkodzenie lub brak oryginalnego opakowania, gdyż ma to wpływ na wartość rzeczy. Allegro w tym przypadku przekracza swoje kompetencje.
@centerofsport Masz rację, ale w relacji z allegro i klientem to nic nie zmienia.
Jeżeli kupujesz bezpośrednio od producenta to zawsze można kupić te kilka pudełek żeby przepakować sobie zwroty. A jeżeli nie da rady to ja bym sobie darował dyskusje i wystawił te buty za 15-20zł mniej z informacją, że wysyłane w opakowaniu zastępczym. Szkoda nerwów i czasu na sprawę na której więcej można stracić niż zyskać.
Zgodnie z regulaminem allegro na cenę towaru składa się towar, jego fabryczne opakowanie i opakowanie w które jest zawinięta przesyłka.
Interpelacje Uokik jakie można znaleźć w internecie dotyczą innej sytuacji
Zgodnie z ustawą konsumencką konsument ma świadomość, że nie może niszczyć towaru, przy testowaniu
Korzystanie z towaru przed odstąpieniem od umowy to dość ogólnie uregulowana kwestia w ustawie, więc poruszył ją Prezes UOKiK. Jego zdaniem, konsument po otrzymaniu produktu może sprawdzić charakter, cechy czy funkcjonowanie danej rzeczy, ale tylko tak, jak robiłby to w sklepie stacjonarnym
Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-korzystanie-z-towaru-przed-odstapieniem-od-umowy-czy-konsument-ma...
a dlaczego tak stwierdził prezes uokik - bo tak było napisane w dyrektywie ue wprowadzającej nowe przepisy - tylko ktoś zapomniał o tym napisać w naszej wersji ustawy
Opakowanie to opakowanie a towar to towar. Wg przepisów konsument ma zwrócić towar. Nie ma mowy o pudełkach.
Temat jest szeroko omawiany na innym forum:
https://www.google.com/search?q=zwrot+towaru+bez+opakowania+site:forumprawne.org
Dla sprzedających nazywa się to to 'ryzykiem prowadzenia działalności'. Niestety.
@exorynaGdyby tak było, to w ustawie konsumenckiej nie byłoby zapisu, że nie można zwrócić nagrania audio po otwarciu zapieczętowanego opakowania. Kupujemy płytę i zwracamy płytę, czyli towar, a jednak opakowanie ma znaczenie.
@xyz96 Nagrania, programy, czasopisma, itp. to wyjątki o których pisze ustawa konsumencka. Po otwarciu nie można ich zwrócić gdyż można je skopiować, co ustawodawca słusznie przewidział. Przedmioty rozpakowanie z blistru nie pozbawiają nabywcy prawa od odstąpienia od umowy. Opakowanie w tym przypadku na pewno zostało zniszczone. Niestety to na sprzedawcy ciąży odpowiedzialność za sprzedany towar, opakowanie nim nie jest. Chociaż w wielu przypadkach jego uszkodzenie może obniżyć wartość rzeczy. W przypadku sprzedaży na odległość klient ma prawo wyjąć towar z opakowania, zapoznać się z nim i zwrócić bez podania przyczyny. A sprzedawca musi mu zwrócić całą wartość rzeczy wraz z najniższym kosztem dostawy jaki oferował. Szkoda czasu na dyskusje z kupującym gdyż jesteśmy na przegranej pozycji.
"W przypadku sprzedaży na odległość klient ma prawo wyjąć towar z opakowania, zapoznać się z nim i zwrócić bez podania przyczyny."
Zgodnie ze stanowiskiem UOKiK konsument może użyć rzeczy kupionej na odległość tak, jakby mógł to zrobić w sklepie stacjonarnym. Wątpię, czy w sklepie można otwierać blistry i testować na przykład baterie, żarówki itp. Oryginalne opakowanie ma znaczenie, jego otwarcie, uszkodzenie lub brak może uniemożliwić odstąpienie od umowy lub zmniejszyć wartość rzeczy.
może w zwykłej sprzedaży tak jest ale nie na allegro
wg regulaminu allegro koszt opakowania jest w cenie produktu
@exoryna Regulamin to regulamin, a rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej. Ustawa konsumencka to podstawa działalności w handlu na odległość. Regulamin allegro to tylko jej rozszerzenie z dostosowaniem do własnych potrzeb.
Czym mniej konkurencji na allegro, tym lepiej dla starych sprzedawców.
Naszym pracodawcą jest klient, o tym warto pamiętać.