Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Co w przypadku kiedy klient zwraca towar po upłynięciu 14 dni od zgłoszenia zwrotu? Czy wówczas można nie odebrać przesyłki? I co z oddaniem kasy? Jak to wygląda prawnie?
Towar doszedł po upływie 14 dni od wysłania odstąpienia, czy klient wysłał po upływie 14 dni od wysłania odstąpienia? Liczy się data nadania. Jeśli wysłał w terminie, to zwrot jest skuteczny.
Klient wysłał towar po upływie 14 dni (chyba, że nie wlicza się weekendów)
Liczą się dni kalendarzowe. Możesz nie przyjąć przesyłki i poinformować kupującego, że zwrot (odstąpienie bez podania przyczyny) nie przysługuje w tym przypadku, że paczka wróci. Pieniędzy nie oddajesz. Chyba, że reklamował z powodu jakiejś wady, wtedy zupełnie inna sprawa.
Zwrot był pez podawania przyczyny - dobranie do smarta!
Sprawdź dokładnie - kiedy odebrał przesyłkę (od tego dnia liczysz 14 dni) i kiedy wypełnił formularz odstąpienia (do tego dnia od odebrania nie powinno minąć 14 dni).
Dodatkowo ma 14 dni na odesłanie produktu "fizycznie", czyli od dnia wypełnienia odstąpienia do dnia nadania przesyłki.
W praktyce towar może wrócić do nas po 14+14+czas przesyłki zwrotnej
poinformować kupującego, że zwrot (odstąpienie bez podania przyczyny) nie przysługuje w tym przypadku
Moim zdaniem - nie masz racji.
Zoba tu:
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/skutek/
Jeżeli konsument nie uczyni tego w przepisowym czasie, odpowiada przed przedsiębiorcą za skutki swojej zwłoki, ale nie rzutuje to na skuteczność samego rozwiązania umowy w wyniku złożonego oświadczenia o odstąpieniu od niej (czyli opóźnienie zwrotu nie wpływa na skuteczne rozwiązanie umowy).
@exoryna Przepisy jasno określają terminy. Gdyby było inaczej, można by było odsyłać i rok po odstąpieniu. Trzeba by zapytać UOKiK co rozumie przez "skutki zwłoki". Z tego tekstu raczej wynika, że odstąpienie nastąpiło, ale w wyniku opóźnienia w odesłaniu przedsiębiorca nie musi przyjąć towaru i oddać pieniędzy - takie są te "skutki".
Przepisy nie określają wcale skutków sytuacji, w której konsument nie zwraca w towaru w ciągu 14 dni, licząc od dnia odstąpienia. W teorii przeważa stanowisko, że nie wpływa to na skuteczność prawną samego odstąpienia, a sprzedawca w takiej sytuacji co najwyżej ma prawo żądać odszkodowania (pod warunkiem, że wykaże szkodę). W praktyce natomiast jeden z sądów orzekł, że jeżeli konsument nie zwrócił towarów w terminie 14 dni, licząc od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu, wówczas jego oświadczenie staje się bezskuteczne (wyrok Sądu Okręgowego w Katowicach z dnia 31 stycznia 2017, sygn. akt II C 831/16). To orzeczenie jest jednak dość kontrowersyjne z punktu widzenia prawnego.