anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot produktów z krótkim terminem ważności

sklep_maxbody
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry

Rzecz się tyczy jak w tytule zwrotów artykułow spożywczych konkretnie suplementów z krótką datą spożycia. Wg regulminu zwrotu nie podlegają produkty szybko psujące się lub z krótką datą. Mam tu dwa przypadki.

1. Suplement wystawiony po obniżonej cenie z datą spożycia 03.2024 (która jest zaznaczona w opisie aukcji) zgłoszony do zwrotu 6 marca, dociera 11 marca. Klient zakłada dyskusje o zwrot środków, z racji tego że cena towaru to tylko 8,90 postanowiłem zwrócić te pieniądze ale odpowiedziałem kupującemu żeby zwracał uwagę na to, że produkt może być w obniżonej cenie i z krótką datą a taki artykuł wtedy nie podlega zwrotowi niemniej jak pisze, pieniądze zwróciłem jeszcze przed wysłaniem tej wiadomości. Wyszła jednak buta i chamstwo kupującego, najpierw w wiadomości a później w negatywnym komentarzu napisał, że po pierwsze odmówiłem mu zwrotu środków, po drugie twierdze, że nie można zwracać suplementów a to nie prawda bo można (ja twierdze że nie można zwrócić tego konkretnego) na końcu wrzutka personalna o braku prefesjonalizmu i najlepsze to, jako że produkt był ważny do końca marca czyli 1 kwietnia był już po dacie niemniej nikt nie pracował w święta więc nie został ściągnięty. Dany osobnik poczekał do 1 kwietnia i zgłosił aukcje a ja dostałem jeszcze gratisowe ujemne punkty za naruszenie regulaminu. Wogóle zwrot produktu tańszego niż sam koszt przesyłki też coś mówi o osobie.

 

2. Sytuacja świeższa. Również produkt ważny do końca marca, wystawiony na licytacji z zaznaczoną w opisie datą ważności. Licytacja wygrana 8 marca, 12 marca produkt dostarczony a 20 marca zgłoszony zwrot. W tej sytuacji widząc zgłoszony zwrot wysłałem do klienta informację, że produkt jest przy końcu daty ważności i przez to nie podlega zwrotowi. Osoba jednak nie zareagowała na to i odesałała paczkę. Ja dalszych kroków nie podjąłem, produktu nie wystawiłem bo mając +/- tygodniową datę spożycia raczej już by się nikt nie połasił, środków także nie zwróciłem. Klient założył dyskusje oczekuje oczywiście zwrotu jak to ujął "zawsze załatwia sprawy do końca" oraz czeka na moją reakcję bo mam jego towar i pieniądze. Czy tak rzeczywiście jest, czy jestem właścicielem tego towaru po zwrocie? Czy mogę takie zwroty odrzucać? Kto ma rację?

oznacz moderatorów
29 ODPOWIEDZI 29

Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

@sklep_maxbody  zawsze może założyć dyskusje ale jeśli oferta ma zgodne z prawem ograniczenie lub brak możliwości zwrotu to Allegro w dyskusji tego nie podważa - przynajmniej mi się nigdy nie zdarzyło a było takich dyskusji kilkanaście co najmniej.

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

Zasadnicze pytanie. Jaki był termin przydatności liczony od daty produkcji. Rok, dwa lata? W takim przypadku nie ma mowy o produkcie o krótkim terminie ważności (leżakowanie w magazynie czy na półce się nie liczy). 

A co do samych zwrotów, to kupujący ma 14 dni na odstąpienie od umowy, ale nie dłużej niż termin ważności (obowiązuje krótszy termin). Tak samo jest z odpowiedzialnością sprzedawcy, ta wynosi dwa lata od daty zakupu, ale nie dłużej niż termin przydatności do spożycia/data ważności (tak samo obowiązuje krótszy termin). 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@sklep_maxbody widaje mi się zatem dość logiczne ograniczenie zwrotów wszystkich produktów spożywczych z krótką datą    tu nie ma zastosowania, ma prawo zwrotu albo nie ma i tyle.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@sklep_maxbody to forum głównie służy do wymiany opinii i pomocy przez społeczność Allegro, ale zawsze możesz nas wywołać 🙂 
Inni odpowiedzieli wyczerpująco, najważniejsze to czy w ofertach w warunkach zwrotu masz zaznaczoną odpowiednią opcję, czyli "Brak zwrotów". 
Dopóki kupujący nie będzie przed zakupem poinformowany o tym, że nie może zwrócić, ma do tego prawo, czyli z tego co rozumiem z dalszych wiadomości w wątku, powinieneś zwrócić wpłaty, ponieważ tej informacji nie było, a gdy dodasz taką informację, to kupujący nie będzie miał możliwości zwrotu. 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@la_nika Pod warunkiem że zezwala prawo na wyłączenie tego towaru ze zwrotu, ale zadam pytanie takie? towar ma 3dni przydatności do spożycia przy zakupie,  a zanim dotrze jest po terminie . co wówczas?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433 to reklamuje i odzyskuje kasę ma być w terminie w dniu odbioru paczki nie w dniu zakupu

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@LEW433 zgodnie z Ustawą o Prawach Konsumenta, sprzedawca może wyłączyć prawo do odstąpienia od umowy w przypadku sprzedaży towarów, o krótkim terminie do spożycia. Mówi o tym  Art. 38 U [Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy]:

1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
(...)
4) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;


W naszej ocenie takich termin przydatności do spożycia mógłby być uznany jako krótki i tym samym nie kwestionowalibyśmy zasadności takiego wyłączenia.

Jeśli w momencie sprzedaży produktu termin przydatności do spożycia nie minął może on być sprzedawany zgodnie z Ustawą o bezpieczeństwie żywności i żywienia Art. 100 [Rozwinięcie]
1. Kto:
1)
używa do produkcji lub wprowadza do obrotu środek spożywczy po upływie terminu przydatności do spożycia lub daty minimalnej trwałości,
(...) podlega karze grzywny.

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

sklep_maxbody
#8 Zapaleniec#

Czyli jak rozumiem mam rację i w przypadku, który podałem klient nie ma prawa zwrócić towaru wystarczy, że go o tym poinformuję. Ok czyli mam stanowisko allegro, jak wyżej pisałem posty innych użytkowników są tylko opinią i na nich nie będę się opierał. Dziękuję za odpowiedź

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jaką masz rację? przecież nie było w ofercie braku zwrotu! tak?

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

@sklep_maxbody  W przypadku o którym piszesz klient ma prawo do zwrotu, bo sam napisałeś że w momencie zakupu miał taką informację. Gdyby w momencie zakupu była informacja o braku zwrotu to nie miałby prawa. Liczy się jaka informacja o zwrocie istnieje W MOMENCIE ZAKUPU. 

oznacz moderatorów