anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zwrot prowizji a edycja kosztów wysyłki

wirex5
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry

W jaki sposób odzyskać zwrot prowizji po edycji kosztów wysyłki? Dostępne opcje obejmują jedynie listę produktów zakupionych.

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

kostas11
#21 Demiurg#

@wirex5 

Jeśli kupujący zwróci część zamówienia i spełnisz warunki, to przyznamy Ci rabat transakcyjny za zwracane przedmioty i odpowiednią część kosztów dostawy.

Przykład: Sprzedałeś przedmiot o wartości 100 zł, z kategorii objętej prowizją w wysokości 6%, wraz z przedmiotem o wartości 50 zł, z kategorii objętej prowizją w wysokości 8%. Twój klient wybrał dostawę tych dwóch przedmiotów o wartości 18 zł. Koszt dostawy rozłożył się na zakupione przedmioty po 9 zł. Prowizja 6% od kwoty 109 zł wyniosła 6,54 zł. Prowizja 8% od kwoty 59 zł wyniosła 4,72 zł. Kupujący zwrócił jednak pierwszy przedmiot, a więc przyznaliśmy Ci rabat transakcyjny w wysokości 6,54 zł.

Ponieważ naliczamy jedną prowizję - nie rozdzielamy jej na część od wartości przedmiotu i część od kosztów dostawy. Dlatego, jeśli wystąpisz o zwrot, dotyczyć on będzie całej prowizji za daną transakcję, a nie części kosztów. O zwrot prowizji wystąpisz na dotychczasowych zasadach.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

wirex5
#8 Zapaleniec#

Nie, klient nie zwróci zamówienia ani w części, ani w całości. Skorygowane zostały jedynie koszty wysyłki a różnica pieniężna zwrócona klientowi za pośrednictwem serwisu allegro "zwróć wpłatę".

Powyższa odpowiedź , za którą dziękuję, nie wyjaśnia jednak zagadnienia.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@wirex5 czaję zwróciłeś część kosztów wysyłki, to z automatu się nie da pisz do allegro 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Klocko-m-ania
#12 Orędownik#

Utrzymują, że o "o zwrot zawnioskujemy jak dotychczas". Drążę temat, ale nie mam odpowiedzi od wczoraj. Fizycznie nie da się zawnioskować o zwrot prowizji od samej wysyłki, jeśli zwracamy klientowi wpłatę za wysyłkę (np. opłacił 2 zamówienia, w każdym osobną przesyłkę i prosi, żeby mu wysłać 1 paczką wszystko i zwrócić za drugą paczkę). 

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to odwołanie od negatywnej decyzji w sprawie nieprzyznania rabatu transakcyjnego, ale i to w żaden sposób nie jest pewne... 

A jeśli wyślę klientowi dwiema paczkami, to otrzymam za chwilę ocenę 1/5 za koszt wysyłki... 

Impasss…. 

 

oznacz moderatorów

-orbitkownia-
#12 Orędownik#

@kostas11  niestety nie zwrócą, dla nich ważny jest pierwszy wypełniony formularz

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

@wirex5 Miałem podobną sytuację, tyle że upewniwszy się, że nie mam technologicznych możliwości wystąpienia o zwrot prowizji za nadpłatę kosztów wysyłki, po prostu zwróciłem klientowi nadpłatę pomniejszoną o wysokość pobranej przez Allegro prowizję. Daj znać czy udało się odzyskać prowizję Tobie, będziemy mieli utorowaną, jakaś drogę postepowania.

oznacz moderatorów

wirex5
#8 Zapaleniec#

Udało się. Pomógł kontakt bezpośrednio z allegro.

oznacz moderatorów

-orbitkownia-
#12 Orędownik#

@wirex5 mnie odpowiadają że prowizja została naliczona prawidłowo bo zakup był za mniej niż 40zł nie ważne że kupujący nie wpłacał osobno za każdą ofertę tylko złączył to do kupy i zapłacił ze smartem.

oznacz moderatorów

wirex5
#8 Zapaleniec#

Czy planowane jest rozszerzenie w opcji "zwróć wpłatę" o możliwość wyboru zwrotu za koszty wysyłki, łącznie z kategorią powodów?

Obecnie koszt ten można zwrócić, ale starania o zwrot prowizji wymagają bezpośredniego kontaktu z allegro.

oznacz moderatorów

wirex5
#8 Zapaleniec#

@nat_not  Jest szansa na odpowiedź? 

Czy planowane jest rozszerzenie w opcji "zwróć wpłatę" o możliwość wyboru zwrotu za koszty wysyłki, łącznie z kategorią powodów?

Obecnie koszt ten można zwrócić, ale starania o zwrot prowizji wymagają bezpośredniego kontaktu z allegro i powtarzanie co mail, że nie chodzi o zwrot towarów.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@wirex5 Zachęcam do zgłoszenia takiego pomysłu na dedykowanym forum.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

www_bokken_pl
#11 Animator#

To i ja się podepnę pod temat.

Klient kupuje za pobraniem 3x na osobnych formularzach.
Łączymy to w jedną paczkę. Jak odzyskać prowizje za 2 wysyłki ?

 

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@www_bokken_pl Jeśli zwrócisz lub nie naliczysz kupującemu kosztów dwóch przesyłek, możesz do nas napisać w sprawie zwrotu prowizji przez formularz kontaktowy. Konieczne będzie jednak przedstawienie np. potwierdzenia zwrotu kosztów.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

www_bokken_pl
#11 Animator#

To wysyłka za pobraniem więc nie mam co zwracać,.

Po waszej stronie brakuje normalnej funkcjonalności, łączenia zamówień w jedno, czy występowanie o zwrot prowizji w dowolny sposób lub całej transakcji.

Każda zmiana jest utrudnieniem a nie ułatwieniem.

oznacz moderatorów