anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot prowizji bez składania wniosku - 10 lutego wprowadzamy ułatwienia

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

Od kilku miesięcy klienci mogą samodzielnie anulować zakup, z którego rezygnują. Dzięki wprowadzeniu tej opcji, w naszym systemie zapisywane są informacje dotyczące faktycznego przebiegu transakcji. Postanowiliśmy je wykorzystać, by usprawnić proces przyznawania rabatu transakcyjnego. Wam pierwszym zdradzamy nasze plany!

Od 10 lutego otrzymacie zwrot prowizji bez konieczności wypełniania wniosku, jeżeli klient:

  • anuluje zamówienie, w którym wybrał płatność z góry i nie opłacił zakupu;
  • anuluje zamówienie, w którym wybrał płatność za pobraniem;
  • anuluje zamówienie, w którym wybrał odbiór osobisty i płatność przy odbiorze. 

Jak się dowiecie o przyznanym zwrocie? Poinformujemy Was mailem, gdy rabat transakcyjny zostanie naliczony.

Ważne! Procedura nie zadziała w przypadku licytacji. Nawet wówczas, gdy klient anuluje zakup, którego nie opłacił i nie wybrał płatności za pobraniem. Dlaczego? Ponieważ prowizja w takim przypadku naliczy się dopiero 7 dni po zakończeniu licytacji. I wtedy będziecie mogli wypełnić wniosek o jej zwrot.

To dopiero początek

Pracujemy nad rozszerzeniem listy sytuacji, w których otrzymacie rabat transakcyjny bez wypełniania wniosku. Zdajemy sobie sprawę, że poświęcacie na to czas, który wolelibyście przeznaczyć na zarządzanie sprzedażą. 

O kolejnych ułatwieniach będziemy również informować na Gadane. Warto być na bieżąco!

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

ZibiK30
#18 Luminarz#

@nat_not Fajnie, bo o tym wczoraj pisałem.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Większość nieopłaconych zamówień kupujący porzucają i nie fatygują się żeby je anulować. A sprzedający będą się jak zwykle zastanawiać, za które zamówienie dostaną zwrot z automatu, z za które muszą składać wniosek. Gadane będzie zasypane pytaniami. 😁

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@konto zamknięte Eeeee, myślę, ze po 7 dniach od zamówienia i 5 na AL tak jak to było, oraz w ciągu 3 dni roboczych po anulowaniu? i powyższych terminach 😄 tak bym sam ustawił 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

nikl
#14 Krzewiciel#

To nic nie zmieni, bo Sprzedawca będzie nadal jak ślepy we mgle. Marnujemy masę czasu nie na anulowaniu prowizji, tylko na sprawdzeniu czy dana prowizja została zwrócona. 90% przypadków zwrotów można naprawić u źródła. Nie dopuszczać aby ktoś klikał ponownie KupTeraz w odstępach kilkuminutowych. To generowanie bałaganu potwornie irytuje i nakłada masę zbędnej pracy.

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

Dobry ruch.

Mam tylko postulat, żeby skończyć z eufemizmami i zacząć nazywać rzeczy po imieniu:

zwrot pobranej prowizji a nie rabat transakcyjny.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@nat_not no własnie

czy chodzi o zwrot prowizji czy rabat transakcyjny?

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@RED Dobrze wiesz, że te określenia stosujemy w Allegro zamiennie.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@nat_not A może będziesz łaskawa wyjaśnić mi (i może innym, którzy mają mniej doświadczeni w czytaniu regulaminów) w jakim celu "stosujecie" zamiennie określenia operacji zdefiniowanych w Regulaminach obowiązujących waszych klientów.

Może jest w tym jakiś cel, którego nie jestem świadomy.

Będę wdzięczny.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@annas14-firma Kilka lat temu wprowadziliśmy termin "rabat transakcyjny" do naszej komunikacji. Od tego momentu np. w Pomocy możecie zobaczyć zapisy: "Kiedy nie otrzymam rabatu transakcyjnego (zwrotu prowizji)?" lub "Jak automatycznie uzyskać rabat transakcyjny (zwrot prowizji)?". Natychmiastowe zastąpienie jednej frazy drugą mogłoby prowadzić do nieporozumień. Obecnie stosujemy je zamiennie, ponieważ na tym etapie tak właśnie funkcjonują w świadomości sprzedających. 

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@nat_not Dziękuję, funkcjonowanie w świadomości sprzedających jest istotnym argumentem, który rozumiem.

Warto jednak uświadamiać sprzedających, że zgodnie z Regulaminem Prowizja jest pobierana za każdą zainicjowaną przez kupującego transakcję (kliknięcie Kup Teraz) i nie jest zwracana w żadnej sytuacji.

Można jedynie ubiegać się o przyznanie Rabatu Transakcyjnego, jeżeli do transakcji nie doszło z przyczyn określonych w Regulaminie. Wartość tego rabatu nie zawsze jest równa pobranej prowizji.

Jeżeli początkujący sprzedawcy będą świadomi dlaczego wprowadzono mechanizm Rabatu Transakcyjny zamiast Zwrotu Prowizji, uniknie się niepotrzebnych napięć we współpracy.  

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

Super. Tylko skąd po 10-14 dniach (mniej wiecej tyle czekam na wpłatę od klienta zanim anuluje zakup) mam sie dowiedziec od którego zakupu zwrot prowizji został przyznany automatycznie a od którego musze składac wniosek? Handluje drobnymi rzeczami sprzedając dziennie wiele przedmiotów czasem jest to 200-300 wiadomości dziennie. Wiec prosiłbym aby oferty od których zwrot będzie naliczony automatycznie były jakoś oznaczone.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@_Likos_ Dziękujemy za sugestię.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów