Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Klient zamówił towar i nie odebrał przesyłki z Paczkomatu, domaga się zwrotu wpłaty, lecz paczka do mnie nie wróciła. Ostatnie statusy przesyłki:
27 Mar 2021, 13:16 - Umieszczona w Paczkomacie (odbiorczym).
29 Mar 2021, 21:30 - Upłynął termin odbioru. Czas na odbiór Paczki z Paczkomatu już minął. Paczka zostanie zwrócona do Nadawcy. Odbiorca jeszcze ma szansę odebrać paczkę, jeśli dotrze do Paczkomatu przed Doręczycielem InPost.
Co w takiej sytuacji powinienem zrobić? Zwrot wpłaty zawsze realizowałem po otrzymaniu zwrotu przesyłki.
Poczekaj aż paczka wróci i oddaj pieniądze. Kupujący odstąpił od umowy, masz 14 dni na zwrot wpłaty od daty rezygnacji, ale możesz się wstrzymać ze zwrotem do czasu otrzymania zwracanej rzeczy.
Jeśli 29 marca minął termin odbioru, kupujący nie ma już szans odebrać paczki.
@MUSCLEBODY-PL wyślij dodatkowo zapytanie do InPostu co się dzieje z Twoją paczką. Może to przyśpieszyć jej powrót.
MUSCLEBODY-PL czekaj , masz pełne prawo wstrzymać zwrot środków do powrotu przesyłki .
napisz lub zadzwoń - https://inpost.pl/kontakt i monituj status . Jeśli przesyłka jest w dalszym ciągu w paczkomacie kupujacy ma możliwość ją odebrać do chwili wyjecia jej przez kuriera ..
Zgłoś reklamację na zaginięcie przesyłki na stronie InPost tutaj: Złóż reklamację | InPost często okazuje się, że wówczas szybko odnajdują paczki.
Reklamacja w InPoście zgłoszona i póki co cisza... InPost ma 30 dni na odpowiedź w sprawie reklamacji, a Sprzedający na Allegro 24 godziny... śmieszne.
@MUSCLEBODY-PL Właściwie powinno być tak;
W tej nietypowej sytuacji kupujący odstąpił od umowy, ale nie doszło do wydania rzeczy, więc kupujący jej nie odsyłał i nie ponosi żadnej odpowiedzialności w związku z transportem zwrotnym. W zasadzie więc należy mu się zwrot wpłaty w ciągu 14 dni od przesłania rezygnacji. Za przesyłkę odpowiada sprzedawca do momentu wydania rzeczy. Tu nie doszło do wydania więc złóż reklamację przewoźnikowi i oddaj pieniądze kupującemu najpóźniej w czasie 14 dni od przesłania rezygnacji.
Kupujący nie musi czekać na rozpatrzenie reklamacji w InPost.
na pewno nie tak ! kupujacemu należy się zwrot w terminie 14 dniowym jeśli poda sprzedawcy numer przesyłki zwrotnej .W każdym innym przypadku sprzedwca może wstrzymać zwrot środków do jej powrotu .
@mdrogeria Bzdura. Nie jeśli coś poda, tylko jeśli odstąpi od umowy przed wydaniem rzeczy.
@xyz96 Czyli przykładowo jak zamówię u Ciebie np. Laptopa za 5000zł i nie odbiorę paczki, zwrócisz mi po 14 dniach pieniądze pomimo iż paczka do Ciebie nie wróciła?
@MUSCLEBODY-PL Oczywiście, nie doszło do wydania rzeczy, należy Ci się zwrot wpłaty. Może być nawet pięćset tysięcy.
@xyz96 Ok, a co w przypadku gdy Klient odbierze paczkę i zwraca towar? 14 dni zwrotu jest liczone od otrzymania przesyłki zwrotnej czy od zgłoszenia zwrotu przez formularz, czy od daty nadania przesyłki zwrotnej?
@MUSCLEBODY-PL Jeśli odbierze, ma 14 dni na zgłoszenie zwrotu od daty odebrania. Po zgłoszeniu zwrotu ma kolejne 14 dni na odesłanie.
Twoje pytanie jest nieprecyzyjne, widać, że mylisz wszystko.
Mam na myśli czas na zwrot wpłaty przez sprzedającego. Czy zwracam wpłatę w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia zwrotu, czy od otrzymania przesyłki zwrotnej?
@MUSCLEBODY-PL Masz 14 dni na zwrot wpłaty od daty otrzymania zgłoszenia zwrotu, ale możesz się wstrzymać do czasu otrzymania zwracanej przez kupującego rzeczy lub do czasu otrzymania potwierdzenia jej odesłania. W tym przypadku jednak kupujący niczego nie odebrał i niczego nie odsyłał. Odstąpił od umowy PRZED wydaniem towaru, masz więc czas 14 dni od daty jego rezygnacji.
Sprzedawca ma 14 dni na zwrot pieniędzy po odstąpieniu od umowy W tym przypadku klient nie odebrał paczki a sprzedawca nie wspomina nic o odstąpieniu od umowy Być może klient nie poinformował sprzedawcy że odstępuje od umowy Jak wtedy będzie wyglądać sprawa zwrotu pieniędzy ?
Z doświadczenia ci coś doradzę. Zwróć pieniądze jak najszybciej i módl się żeby Ci nie wystawił negatywa. Allegro nic z tym negatywem nie zrobi. Miałem kiedyś taka sama sytuację później okazało się, że kurier woził nasza paczkę 3 tygodnie w samochodzie ale negatyw został. Pozdrawiam
@xyz96, brak odbioru przesyłki nie jest równoznaczny z odstąpieniem od umowy.
Serio?
Klient zamówił towar i nie odebrał przesyłki z Paczkomatu, domaga się zwrotu wpłaty, lecz paczka do mnie nie wróciła.
Skoro się domaga zwrotu pieniędzy, to poinformował o rezygnacji, odstąpił od umowy.