anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot przez DPD, zdalnie, za darmo, czy czekać aż sprzedawca raczy podesłać kuriera?

meszka7
#7 Wielbiciel

Hej

Dostałem towar inny niż w opisie. Sytuacja ewidentna, zwrot, tym bardziej, że sprzedawca coś kręci, ale to bez znaczenia. Moje pytanie:

Czy w przypadku DPD wszystko zrobię zdalnie sam, bez czekania aż sprzedawca podeśle kuriera lub etykietę zwrotną?

Przesyłka składała się z czterek paczek, każda miała odzielną etykietę i nr. Czy system to "zauważy" bo nie da się tego fizycznie zmieścić w jednej paczce?

 

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

Client:44052296
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@meszka7 zwrot sam zgłaszasz i nadajesz w punkcie np. pickup

Reklamacje sprzedawca powinien odebrać od ciebie lub podesłać etykiety do nadania w punkcie lub wysłać kuriera na adres.

oznacz moderatorów

meszka7
#7 Wielbiciel

No właśnie w grę wchcodzi tylko kurier, nie zaniosę czterech paczek po 20kg do punktu. Czyli opcja jest taka, że zgłaszam zwrot i czekam, aż sprzedawca łaskawie podeśle kuriera, co może być problemem, biorąc pod uwagę, że jest nieuczciwy.

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@meszka7 nie zwrot tylko reklamacje 

Masz zgłoszony problem z zamówieniem : reklamacja (dawna dyskusja)?

oznacz moderatorów

meszka7
#7 Wielbiciel

No zwrot w ramach reklamacji. Nie o to chodzi. Tylko czy z DPD w tym przypadku  jest jak np ze  zwrotem np INpost? Po prostu mogę bez czekania na to co powie sprzedawca, zdalnie sobie zgłosić, wydrukować, wysłać. I mieć w przysłowiowej d...co dalej. A tu co, czekać aż sprzedawca raczy mi wysłać kuriera? Bo jeśli tak jest, to może nie reklamować, tylko zgodnie z prawem, zrezygnować bez podania przyczyny i odesłać bez pytania kogokolwiek. Mam na to ustawowe 14 dni.

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@meszka7 jak zgłosisz zwrot w ramach smart to paczkę musisz sam nadać.

oznacz moderatorów

meszka7
#7 Wielbiciel

Wybacz, ale nie można się z tobą dogadać, albo sam nie wiesz, albo nie rozumiesz sedna, o co mi chodzi.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@meszka7 To Ty nie rozumiesz sedna i pojęć. 

Zwrot to tylko czynność fizycznego odesłania towaru - nic więcej.

Zwrot może wynikać z odstąpienia od umowy lub z reklamacji. 

Ciebie w tej sytuacji interesuje reklamacja - jeśli towar jest niezgodny z opisem. 

Przy reklamacji sprzedający odbiera towar na swój koszt i we własnym zakresie.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@meszka7  chłopie nie myl pojęć. Zwrot to zwrot a reklamacja to reklamacja nie ma zwrotu w ramach reklamacji. Zwrot jest po twojej stronie koszt i nadanie. Reklamacja sprzedawca jeśli tego wymaga odbiera przedmiot reklamacji na swój koszt ty masz odpowiednio spakować by dotarło całe i wydać kurierowi / przewoźnikowi. U ciebie jest reklamacja powód: nie dostarczono zamówionego towaru lecz inny podobny, roszczenie: wymiana wymiana na właściwy towar lub zwrot pieniędzy. W 1 reklamacji sprzedawca decyduje sam jak rozpatrzy np wymieni czy naprawi 

oznacz moderatorów

meszka7
#7 Wielbiciel

No i Ty też nie zrozumiałeś🙄

oznacz moderatorów

meszka7
#7 Wielbiciel

Przecież piszę zrozumiale. Sprzedawca mi przysyła kuriera, czy sam go organizuję? Boże...

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Sprzedający organizuje transport we własnym zakresie.


"Bo jeśli tak jest, to może nie reklamować, tylko zgodnie z prawem, zrezygnować bez podania przyczyny i odesłać bez pytania kogokolwiek. Mam na to ustawowe 14 dni."

Takie działanie to nic innego jak proszenie się o kłopoty 😉 

oznacz moderatorów

meszka7
#7 Wielbiciel

No i to jest konkret. Czyli trzeba czekać. Kiepsko, bo to nieuczciwy sprzedawca, i pewnie kłopty i tak będą.

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@meszka7 w przypadku reklamacji (a to ją powinieneś zgłosić jeżeli otrzymałeś towar niezgodny z opisem) sprzedający powinien odebrać towar lub przesłać Ci etykietę nadawczą. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów