Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Hej
Dostałem towar inny niż w opisie. Sytuacja ewidentna, zwrot, tym bardziej, że sprzedawca coś kręci, ale to bez znaczenia. Moje pytanie:
Czy w przypadku DPD wszystko zrobię zdalnie sam, bez czekania aż sprzedawca podeśle kuriera lub etykietę zwrotną?
Przesyłka składała się z czterek paczek, każda miała odzielną etykietę i nr. Czy system to "zauważy" bo nie da się tego fizycznie zmieścić w jednej paczce?
@meszka7 zwrot sam zgłaszasz i nadajesz w punkcie np. pickup
Reklamacje sprzedawca powinien odebrać od ciebie lub podesłać etykiety do nadania w punkcie lub wysłać kuriera na adres.
No właśnie w grę wchcodzi tylko kurier, nie zaniosę czterech paczek po 20kg do punktu. Czyli opcja jest taka, że zgłaszam zwrot i czekam, aż sprzedawca łaskawie podeśle kuriera, co może być problemem, biorąc pod uwagę, że jest nieuczciwy.
@meszka7 nie zwrot tylko reklamacje
Masz zgłoszony problem z zamówieniem : reklamacja (dawna dyskusja)?
No zwrot w ramach reklamacji. Nie o to chodzi. Tylko czy z DPD w tym przypadku jest jak np ze zwrotem np INpost? Po prostu mogę bez czekania na to co powie sprzedawca, zdalnie sobie zgłosić, wydrukować, wysłać. I mieć w przysłowiowej d...co dalej. A tu co, czekać aż sprzedawca raczy mi wysłać kuriera? Bo jeśli tak jest, to może nie reklamować, tylko zgodnie z prawem, zrezygnować bez podania przyczyny i odesłać bez pytania kogokolwiek. Mam na to ustawowe 14 dni.
@meszka7 jak zgłosisz zwrot w ramach smart to paczkę musisz sam nadać.
Wybacz, ale nie można się z tobą dogadać, albo sam nie wiesz, albo nie rozumiesz sedna, o co mi chodzi.
@meszka7 To Ty nie rozumiesz sedna i pojęć.
Zwrot to tylko czynność fizycznego odesłania towaru - nic więcej.
Zwrot może wynikać z odstąpienia od umowy lub z reklamacji.
Ciebie w tej sytuacji interesuje reklamacja - jeśli towar jest niezgodny z opisem.
Przy reklamacji sprzedający odbiera towar na swój koszt i we własnym zakresie.
@meszka7 chłopie nie myl pojęć. Zwrot to zwrot a reklamacja to reklamacja nie ma zwrotu w ramach reklamacji. Zwrot jest po twojej stronie koszt i nadanie. Reklamacja sprzedawca jeśli tego wymaga odbiera przedmiot reklamacji na swój koszt ty masz odpowiednio spakować by dotarło całe i wydać kurierowi / przewoźnikowi. U ciebie jest reklamacja powód: nie dostarczono zamówionego towaru lecz inny podobny, roszczenie: wymiana wymiana na właściwy towar lub zwrot pieniędzy. W 1 reklamacji sprzedawca decyduje sam jak rozpatrzy np wymieni czy naprawi
No i Ty też nie zrozumiałeś🙄
Przecież piszę zrozumiale. Sprzedawca mi przysyła kuriera, czy sam go organizuję? Boże...
Sprzedający organizuje transport we własnym zakresie.
"Bo jeśli tak jest, to może nie reklamować, tylko zgodnie z prawem, zrezygnować bez podania przyczyny i odesłać bez pytania kogokolwiek. Mam na to ustawowe 14 dni."
Takie działanie to nic innego jak proszenie się o kłopoty 😉
No i to jest konkret. Czyli trzeba czekać. Kiepsko, bo to nieuczciwy sprzedawca, i pewnie kłopty i tak będą.
@meszka7 w przypadku reklamacji (a to ją powinieneś zgłosić jeżeli otrzymałeś towar niezgodny z opisem) sprzedający powinien odebrać towar lub przesłać Ci etykietę nadawczą.