Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient zwrócił użytą przez niego kartę kartę graficzną w ciągu 14 dni za 3000 zł .(zakup nowej oryginalnie zapakowanej) Zwrocie bez podania przyczyny
Po otrzymaniu karty widać że była używana więc obniżyliśmy kwotę zwrotu o 200 zł
Towar można odpakować i sprawdzić jego przydatność na takiej samej zasadzie, jak byśmy dokonywali zakupu w sklepie stacjonarnym. Nie ma możliwości rozpakowania produktu z foli zabezpieczających i podłączeniu do komputera. (Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. art 34 punkt 4)
Klient twierdzi że nie używał karty i podczas dyskusji konsultant z allegro przyznał mu racje i może on otrzymać zwrot niedopłaty z parasola ochrony kupujących .
Chcemy w przyszłości sprzedawać karty i mamy parę sztuk telefonów nowych i boimy się co w takim przypadku zrobić ,skoro każdy praktycznie może tak zwrócić ,a używany telefon lub karta po zdjęciu plomb traci dużo na wartości .Może ktoś podpowie jak radzić sobie z tym problemem.
Mylę że nie tylko ja mam ten problem i w przyszłości może się to rozwinąć ?
Nic nie poradzisz, musisz mu oddać wszystko klientowi albo dla POK. Później zostaną Ci same używane graty których nie sprzedaż nawet za pół ceny. Ja dlatego nie kupuje elektroniki na allegro bo zawsze otrzymywałem szemrany towar. Tylko sklepy stacjonarne, tam zawsze otrzymuje zapakowaną nówkę. Nie kupuje na allegro czyli allegro nie zarabia - sami do tego doprowadzili rozdając lekką ręką rekompensaty.
@firmowo2 ciśnijcie sprawę w allegro i złóżcie reklamację na działanie serwisu
przepisy są w temacie jasne można testować jakby to sie robiło w sklepie stacjonarnym
w dyskusji allegro wprowadza was w błąd - teoretycznie pok mógłby zwrócić różnice we zwrocie
czyli 200zł - ale bez konsekwencji dla was
męczcie serwis reklamacjami i pytaniami na jakiej podstawie prawnej domaga się od was czynności innych niż opisanych w ustawie
i na jakiej podstawie prawnej chce od was jakiś zwrotów za wypłaty z pok
@firmowo2trafiłeś na moderatora z allegro co nie ogarnia przepisów
@majster_man nie wprowadzaj w błąd swoimi odpowiedziami
w polskich przepisach i unijnych nie ma czegoś takiego jak towar szemrany, po zwrocie, powystawowy
jest tylko rozróżnienie na towar nowy i używany
według ustawy konsumenckiej towar po zwrocie jest nowy
w dyrektywach unijnych do ustawy konsumenckiej jest to jasno napisane
i są podane przykłady np: możesz przymierzyć sukienkę , spodnie tak jak w sklepie w przymierzalni, jak ci nie pasuje - odstąpić od umowy
wszystkie inne czynności są niedozwolone i sankcjonowane jest obniżenie wartości towaru .
i najważniejsze z poziomu kupującego konsumenta
zapoznaj się @majster_man z przepisami - bo dla konsumenta inne są terminy reklamacji i rękojmi jeżeli chodzi o towar określany jako nowy i używany
Telewizor czy smartfon, który był na wystawie i działał przez kilkaset godzin- sprzedawca też ma prawo sprzedać jako towar nowy - robią to media markty i inne rtvały
w dyskusji allegro wprowadza was w błąd - teoretycznie pok mógłby zwrócić różnice we zwrocie
czyli 200zł - ale bez konsekwencji dla was
męczcie serwis reklamacjami i pytaniami na jakiej podstawie prawnej domaga się od was czynności innych niż opisanych w ustawie
i na jakiej podstawie prawnej chce od was jakiś zwrotów za wypłaty z pok
Bardzo Dziękuje za odpowiedź ,ale klient twierdzi że sprzęt oddał nie używany ,a ciężko udowodnić że karta była zainstalowana do komputera .Pozostaje zerwanie foli i blomb a to niby można zrobić
Bardziej mi zależy na przyszłości ,w przypadku telefonu może być problem ,no chyba że podepnę taką gotową formułę w zwrotach
Nagranie dźwiękowe, wizualne, program komputerowy w zapieczętowanym opakowaniu.
Np.: kiedy kupujący zdejmie folię ochronną z fabrycznie nowej gry, lub płyty z muzyką czy filmem.