Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient kupił ode mnie silnik , został wysłany na palecie oraz oznaczony ( zaplombowany posiadam zdjęcia plomb , oznaczony tak aby nie można było go rozkręcić na części pierwsze bez mojej wiedzy ).
Po otrzymaniu silnika klient rozebrał go zdemontował rozrząd pokrywę . Po tego typu demontażu nie jestem w stanie ocenić czy części w moim silniku nie zostały podmienione i czy na pewno złoży go poprawnie jak to było przed wysyłką . Klient zadzwonił do mnie że uważa , że w silniku kiedyś stała woda i chcę mi go zwrócić . Uważam , że jest to bardzo nie w porządku ale obawiam się negatywa i nie wiem jak w tej sytuacji zareagować , Allegro na pewno nie weźmie pod uwagę moich zdjęć i dowodów na to że silnik był w innym stanie niż na dzień dzisiejszy natomiast w tej sytuacji każda osoba może ode mnie kupić mój silnik wymienić co było uszkodzone do swojego i zwrócić mi z uszkodzonymi częściami swój stary. Sprzedający zawsze muszą się obawiać żyć w strachu że ich ktoś oszuka ? jest to dla mnie nie do pomyślenia jak uniknąć tego rodzaju sytuacji w jaki sposób mogę się zabezpieczyć ?
Negatywa możesz nie uniknąć w każdej sytuacji czy zwrócisz całość czy część, A powinieneś jak masz dowody zwrócić zgodnie ze stanem zwróconego silnika, masz dowody że rozbierał, ze podmienił, że może nie działać- masz prawo potrącić zwrot, nie masz - zwracasz całość.
@K-automotive jeśli podmienił części to dopuścił się przestępstwa oszustwa. Części można znakować np farbą bezbarwną uv albo wypalać swoje logo laserem na powierzchni. To rozkręcanie na pewno zajęło mu dużo czasu i pewnie minęło 14dni na zwrot więc to będzie reklamacja i możesz ją odrzucić skoro masz dowody że silnik nie stał w wodzie. Jak będzie wciskał kit to jak stwierdzisz podmianę części to zgloś dziada na policję art 286kk jedyne co to od chwili przyjęcia silnika nagrywaj ciągiem demontaż czy nie stwierdzisz podmiany części
@K-automotive sprzedajesz jako firma - konsument ? nie znasz praw i obowiązków ? raczej mi to wygląda na reklamację więc jak masz pewność że nie było wody, odrzuć, jak chce zwrócić bez podania przyczyny, przyjmij sprawdź przecież jesteś specem w swojej dziedzinie skoro się tym zajmujesz 🙂
ps. w niektórych autach do wymiany rozrządu trzeba zrzucić pokrywę, a jak zmieniasz silnik to łatwiej wymienić rozrząd i inne **piiip**oły przed montażem ale to pewnie wiesz 🙂
Więc dopytaj się co chce, od 1 stycznia 2023 r. nie ma czegoś takiego jak zwrot reklamacja, jak jest reklamacja to Ty decydujesz czy naprawiasz, wymieniasz lub odrzucasz reklamację, a negatywa i tak możesz załapać, pierwszy negatyw się nie liczy do jakości a niedługo jakieś zmiany w liczeniu punktów do jakości na korzyść sprzedawców 🙂
@K-automotive A ja chciałbym zwrócić uwagę że rozmowa telefoniczna nie jest ani dowodem odstąpienia od umowy ani reklamacją. To zwyczajna pogaduszka której każda ze stron może się wyprzeć.
Oczywiście że klient może złożyć reklamację ale powinno to być na piśmie, przynajmniej mailem w Centrum Wiadomości, napisane wyraźnie jakie ma zastrzeżenia i jak je stwierdził.
A ty w ciągu 14 dni od zgłoszenia reklamacji masz obowiązek odnieść się do jego uwag, uznajesz za uzasadnione czy odrzucasz.