anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot smart od firmy - zakup B2B brak należytego zabezpieczenia paczki - reklamacja

Deny_denis
#9 Pomysłodawca#

Cześć ,

mamy taką ciekawą sytuację.

Zakup B2B va FV - charakter zawodowy wynikający z PKD firmy kupującego.

Klient odesłał towar , zaznaczając "reklamację" ale wpisał w uwagach że korzysta ze zwrotu w ciągu 14 dni.

Zwrot zgłosił w majówkę , tak że od razu w pierswzy dzień po paczka trafiła do nas - nie mieliśmy okazji żeby poinformować kupującego że zgodnie z warunkami zwrotów "Nie przyjmujemy zwrotów od firm jeżeli zakup ma charakter zawodowy"

Teraz tak - reklamacja została rozpatrzona negatywnie bo jest bezpodstawna.

W zakresie chęci "zwrot do 14 dni" poinformowaliśmy kupującego że zwrot nie zostaje przyjęty. Może dział handlowy by sie na to zgodził , gdyby nie fakt że przesyłka nie była należycie zabezpieczona.

Jeden z boków opakowania nie byl w ogóle zaklejony taśma , ani nie miał żadnego tekturowego zabezpieczenia. Zawartość to metalowa tarcza do cięcia. Karton był złożony w pół , tarcza w środku i jedne z boków miał szczelinę. Paczka gdy trafiła na magazyn z auta kuriera miała wystającą ową tarczę na zewnątrz. Sporządzono dokumentację zdjęciową oraz nagrano proces rozpakowywania. O tym fakcie , po odmowie zwrotu środków z powodu jw "Nie przyjmujemy zwrotów od firm jeżeli zakup ma charakter zawodowy" poinformowaliśmy o tym jak to wspaniale zabezpieczył paczkę , tak informacyjnie.

Klient oczywiście zrobił się oczywiście bardzo wyedukowany i pisze nam że mógł w ogóle nie pakować a nawet nakleić etykietę na samą tarczę , a skoro przyjęliśmy tak otwarty karton to nasz problem i mamy zgłaszać reklamację bo ob będzie teraz nam składał reklamację na uszkodzoną zawartość - chociaż tarcza nie ma ubytków , choć nie można wykluczyć że metalowe zęby dostały podczas sortowni i nie wiadomo jak zachowają sie podczas cięcia.

Podtrzymaliśmy decyzję o braku możliwości zwrotu i że odstąpienie jest bezskuteczne , a za zwrot odpowiada nadawca w relacji B2B - ostatnio widziałem gdzię tu na forum że jedna moderatorek wklejała że aktualnie to właśnie nadawcy zwrotu smart odpowiada za przesyłkę i to on może składać reklamację. Według nas po dołączeniu dokumentacji zdjęciowej jak zapakowania ww zwrot każda firma przewozowa odrzuci taką reklamację z powodu nienależytego zabezpieczenia zawartości.  Wezwaliśmy także na odbiór ww tarczy przez klienta.

Co teraz ? Konsultant napisał nam że to my mamy składać reklamację ( chociaż nie wiadomo na co bo jw tarcza niby nie ma uszkodzeń na pierwszy rzut oka, bo klient oczywiście mówi że skoro doszło z otwartą zawartością to mamy spisać protokół szkody.

 

 

oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

LEW433
#21 Demiurg#

I jak teraz rozpatrujemy reklamację czy zwrot?

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Deny_denis  klient zaznaczył " reklamacja" - wiec co reklamował ?

Moim zdaniem nie trzeba sie było bawić w uszkodzenia paczke tylko odrzucić reklamacje jeśłi była bezzasadna i w formularzu zwrotu odmówić zwrotu środków jednocześnie prosząc kupującego o adres do odslania produktu.

Ja bym po prostu rozpatrzył reklamacje jak reklamacje - wydał decyzje i tyle

oznacz moderatorów