Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Konto firmowe, produkt wysłany do klienta nowy.
Klient zwrócił wentylator pod pretekstem że towar jest wadliwy lub uszkodzony.
W nawiasie napisał że wentylator działał chwilę po czym sam się wyłączył.
Po oględzinach widać że wentylator sie spalił.
Nie mam pewności czy towar sam się spalił czy może klient go źle podłączył do prądu i przez to sie spalił.Klient nie chce wymiany na nowy ani naprawy. Domaga się zwrotu pieniędzy.
Co w takiej sytuacji powinienem zrobić ?
@Nitusiasz To jest reklamacja, a nie żaden zwrot bez podania przyczyny. Reklamację musisz rozpatrzyć i uznać lub odrzucić. Jeśli wentylator się spalił, to jest wadliwy i klient ma rację. Nie da się "źle włączyć do prądu". Klient może domagać się zwrotu wpłaty w takim przypadku na podstawie rękojmi (art. 560 Kc), ale sprzedawca nie musi wpłaty zwracać, może towar w pierwszej kolejności wymienić lub naprawić na swój koszt. Dopiero po kolejnej awarii i kolejnej reklamacji musi oddać pieniądze, nie może po raz drugi naprawiać bez zgody kupującego. Jeśli reklamację odrzucisz, klient może otworzyć Dyskusję i poprosić o pomoc Allegro, może też wystąpić z wnioskiem o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a to już poważny problem dla sprzedawcy, gdyż w takim przypadku Allegro może żądać od sprzedającego zwrotu kosztów, może też zablokować konto.
@Nitusiasz Reklamacja a więc musisz ja rozpatrzyć(da się źle podłączyć, jeżeli nie ma fabrycznej wtyczki), z pewnością musisz ja uznać i zwrócić kasę, najlepszy wybór. Nie oddasz to tylko przepychanka, a na końcu POK i tak odzyska kasy a dla Ciebie kłopoty.
z pewnością musisz ja uznać i zwrócić kasę
Nie wprowadzaj w błąd. Nie ma obowiązku uznania reklamacji, więc z pewnością nie musi jej uznać, tylko może ją uznać.
@Nitusiasz Hmm... Tak się właśnie zastanawiam, niby jak można źle podłączyć wentylator?
Istnieje taka opcja? Do czego można by go podłączyć żeby się spalił?
Nie byłem przy tym ale żeby spalić silnik bardziej wiarygodne byłoby zablokowanie - zahamowanie wentylatora, na przykład zagięte skrzydełko, skrzywiony wirnik (upadek) albo coś w tym rodzaju. A to się mogło stać zawsze, niekoniecznie u klienta.
Po prostu trzeba najpierw obejrzeć żeby coś wnioskować.
jeżeli kupujący złożył reklamację to ją np uznać i możesz wysłać mu nowy produkt i nie masz obowiązku
zwracać pieniędzy
jeżeli kupujący odstąpił od umowy to masz obowiązek zwrócić pieniądze ale możesz próbować potrącić mu za stan odsyłanego produktu jeżeli umiesz to wyjaśnić zgodnie z ustawą i przepisami
art. 34. 4 Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy
Zobacz więcej: https://cenabiznesu.pl/-korzystanie-towaru-odstapieniem-umowy
ale musisz pamiętać co mówią ustawy o domniemaniu wystąpienia wady produktu przed jego otrzymaniem
vonNogay No zabawne, ale niezbyt mądre.
Bełkotliwe porady xyz96 (osoba na usługach Allegro) czytaj jak uważasz zasłuszne.
Tak czy siak, masz przes...e.
Klient odsyła towar - odpowiadasz na reklamację zgodnie z prawem. Kropka.
Choćbyś się zes..ł, jest prawdopodobne, że otrzymasz negatyw od kupującego.
Mądrze radzi RED .
@DECO-MASTER Moje porady nie są bełkotliwe, tylko zazwyczaj zgodne z zasadami. To, że się nie podobają sprzedawcom, to inna sprawa. Wam się podobają głównie porady, jak "wysłać kupującego na drzewo". W tym przypadku, jak obciążyć kupującego kosztami po odesłaniu wadliwego towaru, zamiast ten towar wymienić i oddać koszt odesłania.
😀😀Nożyce się odezwały? Sprzedawcom, jak i kupującym podobają się PORADY, a nie wybiórcze wklejki z regulaminu Allegro. Pozdrawiam serdecznie 😊
P.S. Nigdzie nie jest napisane jaki to wentylator. Da się źle podłączyć. 😕
@DECO-MASTER Nie nożyce, tylko mnie wywołałeś. Tak PORADY, wiele osób moje zgodne z zasadami porady docenia, a sprzedawcy je głównie krytykują, kilku robi to notorycznie. Chyba zacznę wysłać kupujących na drzewo, wtedy przestaną krytykować.
xyz96 Oj 😪 PORADY. Tego oczekują zarówno sprzedający, jak też kupujący.
Doceniam wiele z Twich. Szacunek dla wiedzy w temacie, ale nie można, niezależnie od sytuacji zawsze trzmać za jeden sznurek. Wszyscy oczekujemy odpowiedzi obiektynej. "...zgodne z zasadami"... Jakimi? Może lepiej poradzić, aby kupujący i ten "wredny" sprzedawca spróbowali się dogadać, a jak nie potrafią, wtedy podesłać przepisy. Niestety zaczynasz od d..y strony za przeproszeniem. " Jeśli wentylator się spalił, to jest wadliwy i klient ma rację" - ani ja, ani Ty nie znamy szczegółów. Da się coś zepsuć w użytkowaniu? Wszystko się da. Poniżej otrzymałem odpowiedź od br. . Ma rację prawdopodobnie. Pozdrawiam.
@DECO-MASTER "Nigdzie nie jest napisane jaki to wentylator. Da się źle podłączyć"
Jest napisane, sprawdź sobie sprzedaż tego użytkownika. Więc wytłumacz mi jak jednofazowy wentylatorek 230V "kominowy" nieprawidłowo podłączyć do puszki instalacyjnej. Będzie działał albo nie, innej opcji nie ma. Podpowiem że niektóre z tych wentylatorków są z demobilu (zgodnie z opisem sprzedającego).
br. Zgoda, ale zapewniam, że się da. W puszce instalacyjnej masz przewody do dwóch faz - widziałem takie cuda (tutaj teoretycznie), Podepnij pod obie i fajka. Normalnie mało prawdopodobne. Sorry, nie sprawdzałem użytkownika. Nie działa na korzyść sprzedającego towar z odzysku. Zwrócić kasę!