Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Klient kupił od nas Ekspres. Sprzęt dotarł do klientka uszkodzony, uszkodzenie powstało w transporcie.
Klient zgłosił do firmy kurierskiej DPD reklamacje i protokół szkody.
Następnie niezwłocznie odesłał do nas uszkodzony w transporcie sprzęt i żąda zwrotu gotówki, twierdząc ze odesłał sprzęt zgodnie z zasadami Allegro.
Jednakże zasady Allegro mówią, że klient powinien odesłać sprzęt w nienaruszonym stanie w a tym przypadku odesłał sprzęt uszkodzony przez firme kurierska w transporcie.
Teraz jest taka sytuacja, że my nie będziemy mogli zgłosić szkody do firmy DPD bo została ona już zgłoszona przez klienta. Nie możemy też zwrócić klientowi gotówki za sprzęt, ponieważ zgłosił on szkode i dostanie pieniądze za uszkodzona przesyłkę od firmy kurierskiej ( jesli my zwrócilibyśmy klientowi gotówkę to otrzymałby on pieniądze od nas i dodatkowo od firmy kurierskiej po rozpatrzeniu jego reklamacji więc zwrot byłby podwójny)
Uważamy że klient powinien poczekać na rozstrzygnięcie sprawy przez firmę kurierską, jednakże klient sie z tym nie zgadza, żąda zwrotu pieniędzy od nas i stwierdził, że "jak dostanie odszkodowanie od firmy DPD to sie do nas odezwie i rozwiązemy sprawę" .
Prosimy o pomoc w rozwiązaniu problemu.
@alleloombard355 moim zdaniem nie można składać reklamacji u dwóch podmiotów jednoczesnie. Od samoego początku kupujący miał prawo reklamować albo u Was albo u przewoźnika ( uszkodzenie w transporcie)
Skoro zdecydował sie na reklamacje u przewoźnika to powinien poczekac na jej zakończenie przez przewoźnika. Dopiero po ewentualnym odrzuceniu reklamacji przez przewoźnika myśle że mógłby reklamować u Was w ramach rękojmi.
Natomiast reklamacja w ramach rękojmi niekoniecznie od razu musi oznaczać zwrot gotówki. Może to być naprawa towaru lub wymiana na wolny od wad.
Witaj, właśnie mam taką samą sytuację od jakiegoś czasu, tylko u mnie chodzi o zaginięcie przesyłki InPostowej. Klient zgłosił reklamację do InPostu, jednocześnie wywierając na mnie zwrot pieniędzy za zakup. Allegro zaleciło klientowi w tej sytuacji cierpliwość na czas rozpatrzenia reklamacji przez przewoźnika (30 dni), więc sprawa stoi i czeka.
A czy klient odesłał Panu sprzęt ? Bo mój dzis odesłał i nie wiem czy odbierać ta przesyłkę wogóle.
jako sprzedający za paczkę odpowiadasz ty więc nawet jak klient zgłosił reklamację sam to kurier u mnie zwykle inpost prosi o wysłanie pełnomocnictwa i zrzeczenie się roszczeń na rzecz klienta, jeśli sam złożysz nawet druga reklamację to poprosi ciebie o pełnomocnictwo z allegro; jeśli zrzeczesz się na klienta a kurier mu odrzuci a pewnie odrzuci bo nie udowodni że opakowanie było uszkodzone lub odpowiednie zabezpieczenie dane w środek to mówisz mu papa bo zrzekłeś się na niego; jak założy dyskusję napisz w dyskusji że klient poinformował cię dnia że sam złożył reklamację na usługę kurierską i czas oczekiwania 30 dni, w między czasie monitoruj czy nie zgłosi się do ciebie klient o dokumenty jw. bo jak ich nie dośle w ciągu 7 dni to mu uwalą reklamację
@az1rael reklamacje prawdopodobnie i tak odrzucą - powód standardowy - złe zabezpieczenie przesyłki przez nadawce.
Lecz to nie zmienia faktu że kupujacy nie może składac reklamacji jednocześnie u przewoźnika i u sprzedawcy. Może reklamować u sprzedawcy po odrzuceniu reklamcji przez przewoźnika. Wówczas prawdopodobnie sprzedający bedzie musiał ponownie skladać reklamacje do przewoźnika o ile jest w stanie udokomentowac prawidłowe zabezpieczenie przesyłki.
złożyć mogą obaj ale jeśli klient nie dostanie pełnomocnictwa i zrzeczenia się roszczeń od sprzedawcy i nie podeśle to mu uwalą
@alleloombard355 nadawcą paczki jesteś Ty i klient nie może złożyć reklamacji ( chyba że się zrzekniesz i dasz mu pełnomocnictwo ) Jeśli spisał protokół to Ty jako nadawca złóż reklamację ( jego odrzucą za 30 dni ) a klientowi oddaj kasę lub nowy towar 🙂
W zwrocie co zaznaczył ??? Reklamację ??? masz 14 dni na rozpatrzenie a za uszkodzenia walczysz z przewoźnikiem ( kupujący dopełnił wszystkich formalności przy odbiorze )
W zwrocie zaznaczył "zwrot bez podania przyczyny" . Ja jestemn nadawcą ale przesyłka była realizowana przez DPD w Allegro, ja nie mam podpisanej umowy z DPD.
@alleloombard355 to nie ty w świetle przepisów jesteś nadawcą, tylko Allegro. Nie daj za żadne skarby wrobić się w składanie reklamacji do DPD. Zgodnie z prawem pocztowym po odbiorze przesyłki składa ją adresat.
@medalik_2009 przerabiałem to w DPD jako odbiorca, odrzucili w uzasadnieniu miałem że ma złożyć nadawca 🙂
Można złożyć reklamację Allegro oni to załatwią z DPD ale również można pobrać pełnomocnictwo i złożyć samemu !
@kostas11 też to przerabiałem. Kilka razy. Kupujący odebrał paczkę od kuriera z widocznymi z zewnątrz uszkodzeniami. Kazałem złożyć reklamację do kuriera. Kupujący nie, składa do mnie i odsyła paczkę. Ja jej nie przyjmuję i wraca z powrotem. Dyskusja, Allegro każe nam jako niby nadawcy złożyć reklamację. Każemy im się gonić przedstawiając 2 zapisy prawa pocztowego, pierwszy o tym, ze po odbiorze użerać się z przewoźnikiem musi adresat. Drugi, że nadawcą wg prawa pocztowego jest Allegro. Przeprosili, oddali kasę z POK Kupującemu bez obciążania nas i dochodzili od DPD zwrotu kasy. Czy dostali nie wiem i nie obchodzi mnie to.
Jeśli ktoś nadając jakąkolwiek przesyłką Allegro, bez umowy z przewoźnikiem daje się namówić Allegro, wbrew przepisom na składanie reklamacji uszkodzonej w transporcie przesyłki lub takiej z brakami, to jest po prostu głupi. Sprzedawca, a raczej nadawca (tu Allegro), odpowiada tylko do momentu odbioru za przesyłkę, później to problem adresata, nawet jeśli to konsument.
Fragment wyroku sądu, który kazał gonić się Kupującemu, który odebrał przesyłkę a następnie zgłosił brak w niej telefonu:
"Podmiotem uprawnionym do wniesienia reklamacji może być zatem i adresat przesyłki pocztowej, choć nie jest on stroną umowy o świadczenie usług pocztowych zawartej z operatorem pocztowym. W sytuacji jednak, gdy otrzymał on przesyłkę pocztową lub kwotę pieniężną z przekazu pocztowego, to właśnie on może stwierdzić, czy nie zostały one uszkodzone, utracone czy nie nastąpił ich ubytek. Adresat wówczas staje się podmiotem zainteresowanym w prawidłowym wykonaniu zobowiązania przez operatora pocztowego, gdyż to on jest beneficjentem tych usług. Adresat będzie też uprawniony do złożenia reklamacji w każdym przypadku, pomimo braku doręczenia mu przesyłki albo przekazu pocztowego, gdy nadawca zrzeknie się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń. Uwzględniając okoliczności niniejszej sprawy, to jest przede wszystkim fakt odebrania przesyłki przez powoda i stwierdzenie przez niego po otwarciu ubytku, winien był on zgłosić reklamację, w jakim to zakresie jak wynika z powołanego przepisu nie musiał zyskiwać zrzeczenia się roszczeń przez nadawcę, a tym bardziej sam nie musiał zrzekać się żadnych roszczeń względem nadawcy, nie musiał też przedkładać dowodu nadania Powód bez żadnych przeszkód mógł zatem zgłosić reklamację, czego nie uczynił. Jak wynika z pisma (...) procedura reklamacyjna w odniesieniu do przesyłki (z telefonem) nie została wszczęta ani przez nadawcę ani adresata. (...) Powód zatem dokonując zakupu telefonu, który pozwana wysłała zgodnie z umową (przesyłka kurierska) stwierdzając brak w przesyłce telefonu nie zrobił nic poza kierowaniem roszczeń względem pozwanej (która bezspornie telefon wysłała) i to po kilku miesiącach od zaistniałego zdarzenia. Słusznie zatem uznał w niniejszej sprawie Sąd Rejonowy normie art. 471 kc nie uchybiając, iż przewidziane tym przepisem przesłanki odpowiedzialności odszkodowawczej po stronie pozwanej nie zostały zrealizowane, skoro nie można jej zarzucić czy to niewykonania czy nienależytego wykonania umowy, bowiem sposób wysyłki był zgodny z umową, wybrano operatora trudniącego się doręczaniem przesyłek, jak i sposób zbezpieczenia przesyłki nie budził zastrzeżeń (w tym samego powoda). Podkreślenia wymaga, iż powiadomienie przez powoda pozwanej o braku telefonu w przesyłce skutkowało szybkim zwrotnym udzieleniem mu informacji o numerze telefonu (...) umożliwiającym jego zablokowanie i zgłoszenie na Policji, tym samym ze swej strony pozwanej nie można nawet zarzucić braku współdziałania. Brak uchybień po stronie pozwanej w realizacji umowy sprzedaży telefonu wykluczało jej odpowiedzialność odszkodowawczą, w jakim to zakresie powód winien był uruchomić procedurę – reklamacyjną względem (...) S.A. i dochodzić odszkodowania, skoro w istocie z jej działaniami (realizowaniem usługi pocztowej) łączył tak naprawdę kradzież telefonu. Zaniechania powoda w tym względzie nie mogą obciążać pozwanej."
A mozesz podac zapisy allegro i prawa pocztowego artykul punkt etc ? Dziala to tylko przy wysylkach allegro?
@az1rael Zgłoszenie szkody lub ubytku przez adresata po odbiorze paczki, tyczy się wszystkich przesyłek, które są nadane na podstawie Prawa pocztowego. Choć w prawie przewozowym wygląda to podobnie.
Prawo Pocztowe
Art. 92 Reklamacja wykonania usługi pocztowej
1. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi pocztowej prawo wniesienia reklamacji przysługuje:
1) nadawcy;
2) adresatowi - w przypadku gdy nadawca zrzeknie się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń albo gdy przesyłka pocztowa lub kwota pieniężna określona w przekazie pocztowym zostanie doręczona adresatowi.
Z momentem odbioru kończy się nadawcy prawo zarządu przesyłką.
Natomiast nadawanie przesyłkami Allegro CośTam, gdzie umowa jest między Allegro a przewoźnikiem jest wygodne w momencie, gdy np. w dyskusji bot zwany konsultantem usilnie namawia Ciebie do złożenia reklamacji jako rzekomego nadawcę. Wklejasz mu wtedy to:
Prawo pocztowe
Art. 3 Objaśnienie pojęć ustawowych
10) nadawca - podmiot, który zawarł z operatorem pocztowym umowę o świadczenie usługi pocztowej;
Informując, że ty nie masz z przewoźnikiem żadnej umowy a Allegro i nie masz zamiaru wnosić do przewoźnika żadnych reklamacji i pobierać żadnych upoważnień.
Na tej samej podstawie odmawiać należy składania reklamacji do przewoźników odnośnie naliczonych niesłusznie opłat i składać je bezpośrednio do Allegro 😛
Poza tym Allegro to kto i kiedy składa reklamację samo potwierdza w pomocy, akurat odnośnie Allegro One, ale dotyczy to wszystkich przesyłek regulowanych przez Prawo pocztowe:
Allegro One – reklamacja przesyłki przez kupującego - Pomoc
@kostas11 bzdura. Po odbiorze przesyłki tylko i wyłącznie odbiorca może reklamować ją u przewoźnika. Zgodnie z zapisami prawa pocztowego. Mam to nawet na piśmie od Allegro. 😛
@medalik_2009 jest to sprzedaż konsumencka, kupujący odebrał paczkę uszkodzona spisał protokół i odesłał uszkodzony towar jako zwrot ( błędnie jako bez podania przyczyny ) teraz sprzedawca od razy wysyła nowy lub zwraca kasę, i użera się DPD ma pełnomocnictwo od allegro albo allegro jako nadawcy 🙂
@kostas11 odrzucasz reklamację. Skoro odebrał uszkodzoną paczkę, to jest problem konsumenta, nie sprzedawcy.
@alleloombard355 wysyłka za pomocą przesyłek Allegro, czy umowa własna z przewoźnikiem?
Wysyłka za pomocą przesyłek Allegro.
Wysyłka za pomocą przesyłek Allegro.