Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam! Proszę o pomóc, jak zwracamy koszty dostawy przy odstąpieniu od umowy?
Kupujący kupił dwie rzezy, po tygodniu zdecydował na odstąpienie od umowy, nie podając powodu. W zamówieniu przy takiej ilości towaru koszty dostawy zaczynają się od 5,90 Allegro przesyłka polecona. Ale kupujący wybrał Allegro Paczkomaty InPost (nie załapując Smarta). Zwrot nastąpił tak samo przez InPost.
Mam ustalone, że zwrot towaru pokrywa kupujący. Czyli koszt zwrotnej przesyłki nie pokrywam. Jasne, że zwracam opłatę za towar. A co z tymi 8,99 za dostawę do kupującego? Zwracamy czy jak? W regulaminie Allegro napisane następne:
....jeśli wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy sposób dostawy dostępny w ofercie, nie masz obowiązku zwracać Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Czy w tym przypadku powinnam zwrócić kupującemu 5,90 czy nic?
Powinieneś zwrócić co najmniej 5,90 plus wartość towaru.
@Gasmin_pl Art. 33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest
zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.
Tak tylko musi być to sposób dostarczenia dla danego przedmiotu, jeśli w ofercie był list polecony i takim mogłeś nadać te produkty to tak możesz oddać 5,90 zł + za towar 🙂
Witam.
Proszę o pomoc.
Ja mam ten sam problem tylko że miałem opcję smart za 0 zł, a w tym miesiącu smart na Allegro był za darmo dla każdego.
Czyli w mojej ofercie były nast. koszty:
0zł SMART
8,99 paczkomat i
kurier 18zł.
Czy powinienem oddać jakiekolwiek koszty dostawy w takim przypadku?
Oferowałeś Smart,kupujący wybrał Smart,zwrócił za 0 PLN - żadnych kosztów nie zwracasz
Kupujący wybrał kuriera za 18zł
@ELFON_producent Smart nie był darmowy dla każdego, tylko dla tych, którzy aktywowali Smart. Jeśli klient nie miał Smart i zapłacił za dostawę, zwracasz mu najtańszy zwykły sposób dostarczenia rzeczy, oprócz ceny samej rzeczy.
Mam ptanie - koszty dostawy to np 0PLN do paczkomatu i 20PLN kurier. Klient kupuje towar i wybiera opcje dostawy za 0PLN (ja sobie uwzgledniam ten koszt dostawy w cenie), nastepnie klient zwraca towar i odsyla ale odeslanie jest oczywiscie juz platne wgcen rynkowych. Czyli np klient placi 20 pln za kuriera czy 12 pln za poczte - cokolwiek wybierze. Czy musze zwracac klientowi te pieniadze? Czy tez dostawa za 0PLN to najtansza forma i nie musze nic zwracac?
@sunnyup nie , koszt zwrotu pokrywa klient , pod warunkiem ,że jest to klasyczne odstąpienie od umowy