anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru - Co zrobić jeśli wysyłamy nowy egzemplarz a klient odsyła już uzywany.

MAMY ROZWIĄZANIE!
imago-com-pl
#8 Zapaleniec#

Proszę o informację, czy muszę przyjąć zwrot towaru, jeśli książka była zafoliowana przez Wydawcę i taka też wysłana do klienta. Klient odesłał towar rozfoliowany czyli zdjął oryginalne opakowanie.

Dla mnie towar nosi już znamiona używanego.

 

dziękuję

 

 

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5
mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@imago-com-pl, prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny przysługuje każdemu konsumentowi, który zawarł umowę sprzedaży na odległość, ma na to 14 dni od dnia otrzymania przedmiotu - mówimy tu o zakupie konsumenckim.

Jako Sprzedający musisz przyjąć zwrot zawsze, ale możesz pomniejszyć kwotę zwrotu, jeżeli wartość produktu zostanie zmniejszona z winy Kupującego (gdy np. przedmiot będzie uszkodzony). 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@imago-com-pl  dzis mialem taką sama sytuacje. Klientka zgłosiła zwrot bez podania przyczyny. Po kilku minutach zadzwoniła informując mnie o tym. Okazało sie że produkt został rozpakowany i nie ma możliwosci jego ponownego fabrycznego zapakowania

"Z pomocą w interpretacji zakresu możliwego korzystania z rzeczy przychodzą organy takiej jak Prezes UOKiK, czy Komisja Europejska, które w swoich publikacjach doprecyzowały, że konsument odstępujący od umowy może korzystać z towaru tylko tak, jak robiłby to w sklepie stacjonarnym."

Jeśli sklep stacjonarny nie umożliwia rozfoliowania ksiązki masz prawo potrącić zwrot  wpłaty o utraconą wartość handlową. Ja swoją klientke spytałem czy w sklepie stacjonarnym mialaby możliwośc rozpakowania produktu któru u mnie kupiła. Klientka sama stwierdzila ze nie.

Wiec ustaliliśmy że zwrot zostanie odpowiednio ppomniejszony. O jaka kwotę to wycenimy dopiero kiedy paczka do nas wóci i ustalimy to z klientem. Potem wystawimy produkt w odpowiednio obnizonej cenie. Jako produkt nowy po zwrocie.

oznacz moderatorów
imago-com-pl
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za opisanie sytuacji.

Skorzystam z rady.

 

pozdrawiam

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@imago-com-pl Tak, musisz przyjąć taki zwrot. Zgodnie z prawem i stanowiskiem UOKiK klient nie ma obowiązku zwracania towaru w oryginalnym opakowaniu. Możesz przy zwrocie książki potrącić część zwracanej kwoty jeśli doszło do zmniejszenia wartości rzeczy, czyli na przykład wtedy, gdy kupujący porwał kartki lub je poplamił, a nie wtedy, gdy zdjął folię z książki. Klient ma prawo zapoznać się z produktem, więc aby tego dokonać, musiał rozpakować rzecz i zdjąć folię. Zdjęcie folii nie zmniejsza w żadnym przypadku wartości książki.

oznacz moderatorów
imago-com-pl
#8 Zapaleniec#

Niestety zmniejsza. Inaczej wygląda sprzedaż w księgarni a inaczej w antykwariacie gdzie cena towaru jest inna niż narzucona przez Wydawcę i często jednym z elementów ceny to stan towaru.

I wielu małych księgarniach(nie sieciówkach) nie można rozfoliwowywać książek, ponieważ potem pośrednik(hurtownia) lub Wydawnictwo mogą nie przyjąć zwrotu od firmy.

Natomiast już wiem, że zgodnie z prawem zwrot muszę przyjąć.

Razem z klientem ustalimy kwotę i rozwiążemy sprawę

oznacz moderatorów