Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Proszę o informację, czy muszę przyjąć zwrot towaru, jeśli książka była zafoliowana przez Wydawcę i taka też wysłana do klienta. Klient odesłał towar rozfoliowany czyli zdjął oryginalne opakowanie.
Dla mnie towar nosi już znamiona używanego.
dziękuję
@imago-com-pl, prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny przysługuje każdemu konsumentowi, który zawarł umowę sprzedaży na odległość, ma na to 14 dni od dnia otrzymania przedmiotu - mówimy tu o zakupie konsumenckim.
Jako Sprzedający musisz przyjąć zwrot zawsze, ale możesz pomniejszyć kwotę zwrotu, jeżeli wartość produktu zostanie zmniejszona z winy Kupującego (gdy np. przedmiot będzie uszkodzony).
@imago-com-pl dzis mialem taką sama sytuacje. Klientka zgłosiła zwrot bez podania przyczyny. Po kilku minutach zadzwoniła informując mnie o tym. Okazało sie że produkt został rozpakowany i nie ma możliwosci jego ponownego fabrycznego zapakowania
"Z pomocą w interpretacji zakresu możliwego korzystania z rzeczy przychodzą organy takiej jak Prezes UOKiK, czy Komisja Europejska, które w swoich publikacjach doprecyzowały, że konsument odstępujący od umowy może korzystać z towaru tylko tak, jak robiłby to w sklepie stacjonarnym."
Jeśli sklep stacjonarny nie umożliwia rozfoliowania ksiązki masz prawo potrącić zwrot wpłaty o utraconą wartość handlową. Ja swoją klientke spytałem czy w sklepie stacjonarnym mialaby możliwośc rozpakowania produktu któru u mnie kupiła. Klientka sama stwierdzila ze nie.
Wiec ustaliliśmy że zwrot zostanie odpowiednio ppomniejszony. O jaka kwotę to wycenimy dopiero kiedy paczka do nas wóci i ustalimy to z klientem. Potem wystawimy produkt w odpowiednio obnizonej cenie. Jako produkt nowy po zwrocie.
Dziękuję za opisanie sytuacji.
Skorzystam z rady.
pozdrawiam
@imago-com-pl Tak, musisz przyjąć taki zwrot. Zgodnie z prawem i stanowiskiem UOKiK klient nie ma obowiązku zwracania towaru w oryginalnym opakowaniu. Możesz przy zwrocie książki potrącić część zwracanej kwoty jeśli doszło do zmniejszenia wartości rzeczy, czyli na przykład wtedy, gdy kupujący porwał kartki lub je poplamił, a nie wtedy, gdy zdjął folię z książki. Klient ma prawo zapoznać się z produktem, więc aby tego dokonać, musiał rozpakować rzecz i zdjąć folię. Zdjęcie folii nie zmniejsza w żadnym przypadku wartości książki.
Niestety zmniejsza. Inaczej wygląda sprzedaż w księgarni a inaczej w antykwariacie gdzie cena towaru jest inna niż narzucona przez Wydawcę i często jednym z elementów ceny to stan towaru.
I wielu małych księgarniach(nie sieciówkach) nie można rozfoliwowywać książek, ponieważ potem pośrednik(hurtownia) lub Wydawnictwo mogą nie przyjąć zwrotu od firmy.
Natomiast już wiem, że zgodnie z prawem zwrot muszę przyjąć.
Razem z klientem ustalimy kwotę i rozwiążemy sprawę