Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Wątek już poruszany mniej więcej ale dla przejrzystości, zapytam.
Sprzedałem 9 metrów tkaniny jako prywatna osoba na aukcji. Na aukcji udostępniłem możliwość zwrotu towaru.
Przydarzył mi się zwrot, bez podania przyczyny, nie jest to reklamacja. Przy okazji dodam, że wspominając o tym kupującemu , stwierdził w wyniku dalszej korespondencji, że cytuję "
Odebrałem przesyłkę, zwróciłem bez dyskusji kwotę tylko za towar, bez kosztów przesyłki zwrotnej i przesyłki do klienta.
Kupujący domaga się jednak zwrotu kosztów pierwszej przesyłki ( do klienta ), jak w przypadku przedsiębiorców.
Pytanie jest proste. Kto ma rację?
Pozdrawiam wszystkich
@jacek-ol1 Rację ma kupujący. On złożył reklamację ze względu na niezgodność z opisem, a nie zwrócił towar bez podania przyczyny. W takim przypadku należy mu się zwrot kosztu towaru i obu wysyłek.
Jeżeli masz wątpliwości, to w dalszej korespondencji potwierdził, że była to reklamacja ze względu na niezgodności, którą już uznałeś oddając część kosztów.
@xyz96 Jak zwykle piszesz **piiip**oły.
@jacek-ol1
Reklamację uznałeś za niezasadną - więc jest to zwrot bez podania przyczyny i tylko i wyłącznie Twoja dobra wola.
Nie musisz za przesyłkę zwracać.
@PromykSB jak zwykle pisze **piiip**oły.
Reklamację uznał za zasadną, oddając tylko część kosztów.
Tkanina zwrócona bez podania przyczyn, zwróciłem pieniądze, zanim zaczęła się dyskusja z kupującym. Uznałem żę możę się nie podobać , nie robię problemu. Cytat pochodzi z późniejszego okresu, już po zwrocie pieniędzy.
Ale moderacja tego nie rozstrzygnie i nie wyda orzeczenia, może tylko wrazić własne zdanie, jak każdy.
@jacek-ol1 jeżeli towar jest zgodny z opisem to "reklamacje" odrzuć. Nie znam się na tkaninach tym bardziej na splotach a co do koloru to wystarczy że monitor kupującego będzie miał inne ustawienia niż twój i z "czarnego wyjdzie siwy" 😃 rzecz sporna (nie wiem o jakim kolorze mowa). Napisz kupującemu że reklamacje odrzuciłeś ale zwrot przyjąłeś i jako sprzedawca prywatny oddajesz tylko za przedmiot. Co niektórym kupującym w głowach się poprzewracało.
@jacek-ol1 A Ty prowadząc ciągłą sprzedaż zorganizowaną nowych przedmiotów w ofertach wieloprzedmiotowych, nie powinieneś czasem mieć zarejestrowanej działalności i konta firma na Allegro? Nie powinieneś podawać danych firmy i wszystkich innych informacji wymaganych ustawą, w tym adresu do zwrotów?
@jacek-ol1, Kupujący napisał w Dyskusji:
(...) Tymczasem w ofercie udostepnil opcje zwrotu bez zadnych dodatkowych obostrzen, co dla mnie oznaczalo przepisowy zwrot (...)
W przypadku odstąpienia od umowy koszt odesłania przedmiotu spoczywa na Kupującym, chyba że Sprzedający zgodził się je ponieść lub nigdzie nie poinformował o konieczności poniesienia tych kosztów. Sprzedający powinien natomiast zwrócić środki przy użyciu takiego samego sposobu, w jaki doszło do zapłaty.
Rzeczywiście . Nie rozstrzygniemy. Nic nie napisałem o reklamacji. Otrzymałem informację i zwrocie poprzez formularz bez podawania powodów a nie jako reklamacja.