Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam wątpliwości na razie teoretyczne, ale znając życie na niedługo...
Klient kupuje towar, który zwraca. Oczywiście towar nie może być używany, rozpakowany lub uszkodzony.
Opis przedmiotu przedstawia dokładnie istotne specyfikacje: materiał, wymiar, kolor, waga itp. Do tego zdjęcia.
Zwrot następuje bez podania konkretnej przyczyny. Klient wystawia negatywa.
Pytanie: dlaczego ma takie prawo skoro nie użył danego przedmiotu? Np: herbata, perfumy, naklejka, opona, makaron itp...
Proszę zwrócić uwagę na to, że powielając takie działanie zakup-zwrot-negatyw,
kupujący nie ponosząc żadnych kosztów może wykończyć każdy biznes.
Nie wspomnę już o kosztach przesyłki, które przy zwrocie ponosi sprzedawca.
Czarna lista też nic nie da jeśli ten sam kupujący będzie mógł zakupić jako niezarejestrowany.
Czy Allegro ma jakiś pomysł na takie sytuacje? Może forumowicze pomogą?
Ze zwrotami to nie jest takie proste, bo klienci kupują np. 2 rozmiary poduszek lub ławeczek i wybierają ten bardziej odpowiadający, a resztę zwracają, bo kupili ze Smartem. Zamawiają już z decyzją zwrotu, bo jest "za darmo". I są zadowoleni z tego co sobie zostawili. Jeśli Allegro miałoby odejmować punkty za zwroty to w tym przypadku będzie to niesprawiedliwe.
@blooming12 Mają taką możliwość to z niej korzystają.
Ważny temat poruszasz.
Od kilku dni zastanawiam się, jak to ugryźć, bo irytuje mnie strasznie, to cwaniactwo związane z darmową wysyłką. Klient kupuje pożądany przedmiot, ale że nie mieści się w 40 zetach, które uprawniają go do darmowej wysyłki, to dobiera sobie coś....... a potem to coś im zwraca....... Główny przedmiot zakupu zostawia, a reszta go. nie interesuje..... co niestety jest upierdliwe od strony księgowej......... Czy ktoś ma jakiś pomysł na to?
@joasia180681 Cóż i tak nieżły przyklad opisałas 🙂
Gorzej jak klien potrzebuje produkt za 2 zł a zwraca ten za 38 🙂
Pomysl na to jest w zasadzie jeden : wyłączyć smarta. Tylko czo to sie bedzie bardziej opłacało ?
Co do zwrotów to kupujący korzystają ze swoich praw wynikających z przepisów i regulaminu smart.
Jest na to recepta, cena przedmiotu min. 40zł. Czy opłaca się wystawiać śrubkę za 1,70 ?
Jak komuś koniecznie potrzebna to niech buli za nią 40 zł albo jedzie do sklepu.
Zrobić pakiet śrubek za 40 zł w jednej ofercie i po problemie.
Przede wszystkim zastanów się jaki procent zamówień ma taki problem. Jeśli zdarza Ci się to raz na kilkadziesiąt zamówień - olej sprawę. Ewentualnie możesz dodać go do czarnej listy ale no to już trochę ryzykujesz - może ze złości kupić z innego konta i walnąć Ci negatywa. Albo po prostu da Ci negatywa. Natomiast nie przejmuj się takimi pojedynczymi zakupami bo to robienie z igły widły. Jeśli jednak zdarza Ci się to często - zastanów się nad handlowaniem tak tanim towarem w ogóle. I też nie cwaniacz z cenami. Jeśli np. wystawiasz za 19,90 coś (i ktoś musi kupić aż 3 sztuki by dostać smarta) to się nie dziwię, że po złości tak zrobi jak nie masz nic innego do zaoferowania. Tak samo jak wystawisz za 39,90 - sam się prosisz o zakup 2 szt. i zwrot jednej. No nie tędy droga. Natomiast jak masz coś po 2 zł rozważ sprzedaż w pakietach - by ktoś musiał kupić jako jedna oferta np. 10 sztuk za 20 zł. Allegro ma swój mikroklimat - pewnych rzeczy się nie ominie i niestety jak chcesz handlować na allegro licz się z takimi sytuacjami. Nie da się wszystkich zadowolić. Jeśli masz coś za 20 zł, ktoś potrzebuje tylko jedno i kupno drugiego jest warunkowane darmową wysyłką - pewnie Ci to zwróci. Skoro nie miałeś nic innego co mógłby sobie dobrać do tych 40 zł a z czego by skorzystał.