anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru przez przedsiebiorcę

MAMY ROZWIĄZANIE!
PawHaft
#12 Orędownik#

Witam.

Szukam i szukam (strony UOKiK itp.) i do końca nie jestem pewny czy sprzedając towar na który wystawiłem kupującemu FV (kupujący sam o FV poprosił) - kupujący może dokonać zwrotu takiego towaru?  Zwrotu już fizycznie dokonał. Zaznaczę że nie dokonał zwrotu po przez formularz na allegro tylko bezpośrednio na adres wraz z papierową wersją odstąpienia w terminie zgodnym z ustawą, czyli 14dni.

Pierwszy raz spotkało mnie to że zwrotu dokonuje "firma" a nie osoba prywatna dlatego nie wiem do końca co mam zrobić.

 

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4
Vryko
#18 Luminarz#

W relacji firma  - firma nie ma zwrotów, chyba że obie strony wyrażą taką wolę. Jest pełno informacji n/t. Np. tutaj: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-czy-zwrot-towaru-kupionego-przez-internet-jest-mozliwy

 

I za Gofin.pl  

"Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Tak stanowi art. 27 ust. 1 ustawy o konsumentach (Dz. U. z 2019 r. poz. 134 ze zm.).

Konsumentem jest osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Natomiast przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, o której mowa w art. 331 § 1 Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2019 r. poz. 1145), prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.

Zatem jeżeli przedsiębiorca dokonał zakupu związanego z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, to nie jest on traktowany jak konsument i nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od umowy zawartej przez internet."

 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów
PawHaft
#12 Orędownik#

@Vrykoto co teraz jeżeli ta firma już mi ten towar odesłała? odesłać z powrotem z informacją że zgodnie z prawem nie ma możliwość na jego zwrot? oczywiście wcześniej zadzwonię aby ich o tym poinformować.

 

oznacz moderatorów
Vryko
#18 Luminarz#

Owszem, z tym że powstaje jeszcze kwestia kosztów przesyłek. Moim zdaniem - nieuprawniony zwrot nie skutkuje rozwiązaniem umowy, a co za tym idzie, stroną, która powinna pokryć koszta wysyłek, jest  kupujący.  Ale to już musicie jakoś dogadać i porozliczać we własnym zakresie. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów
PawHaft
#12 Orędownik#

też na te przepisy natrafiłem, ale wolałem mieć w 100% pewność zanim podejmę jakieś kroki, wielkie dzięki za pomoc

oznacz moderatorów