Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, Klient zgłosił zwrot towaru poprzez formularz allegro i wybrał opcję "towar uszkodzony w transporcie" . Czyli klient chce oddać nam towar twierdząc że uszkodził inPost w paczkomacie . Niestety nie dostaliśmy od klienta zdjęć ani zgłoszenia problemu . Jeżeli kupujący odeśle nam towar uszkodzony to mamy możliwość odmówić przyjęcia ? Kupujący powinien nam chyba udowodnić że towar był uszkodzony w transporcie , a nie że jemu np wypadł z ręki jak niósł do domu lub wyjmował z paczkomatu ?
@klucz-master kupujący nie musi niczego odowadniać.
Jeśli paczka wróci i beda bezsprzeczne ślady użytkowania lub lub uszkodzenia podczas użytkowania bedzie to dla Was znak że to kupujący podczas użytkowania ją uszkodził. Wówczas należałoby sie z Nim skontaktować i odpowiednio pomniejszyc zwrot
W obecnej sytuacji : zwrot bym przyjal, skontaktował sie z kupującym - najlepiej pisemnie (mailowo) i poprosił o opisanie problemu tzn w jakim stanie otrzymał przesyłke. Na podstawie maila od klienta oraz przyczyny zwrotu (uszkodzenie w transporcie) reklamowałbym u przewoźnika
Powodzenia
Dziękuję ale jeszcze nigdy InPost nie przyznał się do złego traktowania przesyłek 😉
@klucz-master ehh wszystkie reklamacje są trudne.
Super by było jakby klient poszedł Wam na rękę i jak najdokładniej opisał w jakim stanie otrzymał przedmiot.
Ty jak sprzedawca odpowiadasz za towar dom czasu odbioru przez kupującego, ty jako sprzedawca musisz reklamować przesyłkę a nie kupujący, jeżeli uważasz że kupujący uszkodził to nie oddawaj środków, klient może złożyć wniosek do POK i jak otrzyma rekompensatę to Allegro może się upomnieć zwrotu od Ciebie.
Klient nie wie, czy uszkodzenie nastąpiło w transporcie, czy uszkodzony przedmiot został już do niego wysłany. Zaznaczył, że w transporcie, bo w formularzu jest taka opcja. Klient zrobił konsumencki zwrot przez formularz Allegro, który jest dostępny przez 14 dni od odebrania towaru, czyli zgodnie z prawem do zwrotu na podstawie art. 27 Ustawy konsumenckiej. On nie musi zaznaczać powodu, ale może to zrobić i w takiej sytuacji należy mu się zwrot całej wpłaty, w tym kosztu wysyłki. Kupujący nie musi przesyłać żadnych zdjęć, a zgłoszenie otrzymaliście – właśnie w tym formularz. Nie musi też sporządzać żadnych protokołów, nie ma takiego obowiązku. Po odstąpieniu od umowy jest ona zgodnie z prawem niezawarta, nie możecie więc nie uznać zwrotu. Jeśli to zrobicie, klient może otworzyć Dyskusję i skorzystać z Programu Ochrony Kupujących, a wtedy Allegro może żądać od was zwrotu kosztów, może też (nie musi) zablokować wam konto.
Klijent chce zwrocic towar poniewaz trze o obudowe przyslal zdjecie na ktorym ewidentnie widac ze jest uszkodzenie i wgniecenie. Czy musze przyjac uszkodzony sprzet nie z mojej winy. Nie wiem kto uszkodzil czy podczas transportu czy klientowi upadl przy wyjmowaniu z paczki. Towar nie nadaje sie juz do sprzedazy. Jak uchronic sie od nieuczciwych kupujacych. Wszyscy chronia kupujacych a kto uchroni sprzedajacych przed nieuczciwymi kupujacymi.
@agawdo1 klient zgłasza Ci reklamację , musisz się do niej odnieść , niemnej Ty odpowiadasaz za ew. uszkodzenia w transporcie . Musisz wiedzieć ,że klient odpiwiednio Cię oceni , założy dyskusję oraz dostanie rekompensatę z POK , czy allegro Cię obciąży trudno wyrokować .
Poprosilam klienta aby spisal protokol u przewoznika. Nie mam odpowiedzi teraz wymysla inny powod zwrotu. Na zdjeciu ewidentnie widac wgniecenie co uszkodzilo towar, Podejrzewam ze sam uszkodzil i teraz chce go oddac. Co robic to moja pierwsza reklamacja. Gdyby nie byl uszkodzony to bym przyjela nie mam z tym problemu ale jest uszkodzony nie nadaje sie do sprzedazy, Czemu mam ponosic koszty nie z mojej winy. Gdy zaznaczylam na zdjeciu co mi klient przyslal uszkodzenia to zmienil powod zwrotu.
Powód zwrotu? składa reklamację więc musisz ją rozpatrzyć, masz pewnośc że uszkodził to reklamację możesz odrzucić, nie masz pewności lepiej uznaj, jeżeli to zwrot bez podania przyczyny musisz przyjąć, możesz pomniejszyć zwrot środków o tyle o ile zmniejszyła się wartość towaru, realnie,
@xyz96 - chyba nieco "odleciałeś".
"Klient nie wie, czy uszkodzenie nastąpiło w transporcie" - trzymajmy się po prostu faktów - tak zaznaczył w formularzu i tak należy to traktować, widocznie miał ku temu podstawy. Na jakiej podstawie twierdzisz, że kupujący udzielił fałszywych informacji?
Kupujący dokonał zwrotu towaru - oczywiście ma do tego prawo, 10 dni po otrzymaniu towaru, 20 dni, 30 dni a nawet i więcej. Nikt mu nie zabroni zrobić zwrotu towaru nawet po 5-ciu latach, też może.
W dalszej części piszesz o "jakimś odstąpieniu od umowy" - przecież to są 2 różne rzeczy, czy ktoś tutaj pisał o jakimś odstąpieniu od umowy? O jakiejś reklamacji?
"On nie musi zaznaczać powodu, ale może to zrobić i w takiej sytuacji należy mu się zwrot całej wpłaty, w tym kosztu wysyłki." - Mylisz się, musi zaznaczyć jakiś powód zwrotu - np. odstąpienie od zawartej umowy lub reklamacja.
"Po odstąpieniu od umowy jest ona zgodnie z prawem niezawarta" - zgadza się, jeśli kupujący wybierze powód odstąpienia od zawartej umowy - bez podania przyczyny - odpowiada za stan odsyłanego przedmiotu, zapomniałeś o tym napisać. A sprzedający może pomniejszyć koszt zwrotu o koszt zużycia / uszkodzenia towaru.
O tym już zapominasz?