Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. Mam pytanie odnośnie sprzedanego smartfona. Zmieściłem opis jak najbardziej żetelny. Telefon jak nowy ponieważ w serwisie był wymieniony cały wyświetlacz i obudowa. Sprzedawałem go w serwisowych protektorach aby nie obniżać jego wartości(przynajmniej w mojej ocenie) kupujący odebrał telefon i stwierdził że wprowadziłem go w błąd bo wedug nieigo telefon nosi znamiona użytkowania i chce go zwrócić. Nie mam z tym problemu lecz oznajmił że zdjął już wszystkie protektory. Według mnie obniży to wartość telefonu. ślady użytkowania jak twierdzi nie są w miejscu gidzie były te protektory i nie ujawniły się po ich zdjęciu. Czy ma ktoś pomysł jak rozwiązać tą sprawę z kupującym >
Zależy jak był opisany czy nowy czy używany
Produkt był opisane jako używany, po wymianie wyświetlacza i obudowy. Z serwisu trafił do mnie oklejony w protektory.
Pokaż link do ogłoszenia.
Telefon na chwilę obecną jest oklejony w folię serwisową i nie nisi śladów użytkowania
Na obudowie ani na wyśfetlaczu nie ma śladów użytkowania. Ponoć (ponieważ przedmiot do mnie nie wrócił) jest jakiś ślad gdzieś pomiędzy aparatami. To miejsce nie było zaklejone. Na posiadanych zdjęciach nie widać żadnych śladów. Nie zauważyłem ich również gołym okiem jednak osoba któa kupiła twierdzi że są.
Nie wiem opis nie jest jednoznaczny dla mnie, nie nosi śladów użytkowania a nie był nowy!
Części któe ostały wymienione są nowe na co posiadam protokół z naprawy stąd według mnie nie nosi śladów użytkowania typu zarysowania czy otarcia obudowy oraz wyświetlacza co jest chyba najważniejsze. Poza tym nie chodzi mi tu o sam fakt zwrotu ponieważ bez problemu ten telefon sprzedam tylko czy nie będę musiał obniżyć ceny gdyż teraz nie posiada fabrycznych osłon. Kupujący strzelił focha ponieważ nie zgodziłem się na odesłanie telefonu za pobraniem co dla mnie było jakimś absurdem.
@barmanka8 " ...teraz nie posiada fabrycznych osłon."
Jakich fabrycznych osłon? Uwielbiasz upiększać rzeczywistość, ten telefon nie widział fabryki od 2 lat .
Zachwalanie produktu to cenna cecha u sprzedawców ale jeśli przedobrzysz to na pewno na tym przegrasz.
W którym momencie upiększam według ciebie? Napisałem prawdę i stan faktyczny, nie zamieściłem też zdjęć innego przedmiotu jak niektórzy to robią tylko faktycznego. Rozumiem , że jeśli ktoś ci zwróci przedmiot to jest to dla ciebie obojętnie w jakim on jest stanie? Do twojej wiadomości bo piszesz zupełnie nie na temat...Te części są nowe i oklejone tak samo jak kupujesz nowy telefon. Bez względu na twoją interpretację opisu,
@barmanka8 No dobrze ale co chcesz osiągnąć?
Piszesz że zwrot nie jest problemem więc o co pytasz? Kupujący odsyła telefon ty zwracasz pieniądze. Czy wolisz żeby klient złożył oficjalną reklamację i dyskusję z udziałem Allegro?
ps. no tak za pobraniem to jakieś nieporozumienie, spróbuj wyjaśnić klientowi że zgadzasz się na normalny zwrot i obiecaj zwrot pieniędzy jeśli jego uwagi okażą się zasadne.
Wynika że chce obniżyć mu zwrot, tak wywnioskowałem!
I niepotrzebnie go straszy. Decyzja o zwrocie pieniędzy powinna nastąpić dopiero po zwróceniu przedmiotu, a nie, że już od razu pisze że stracił na wartości z powodu "fabrycznych" oklejek.
NIkogo nie zamierzałem i nie zamierzam straszyć tylko skoro zdecydował się na zakup nie nowego przedmiotu a nie był do końca pewny jego stanu mógł poprosić o więcej szczegułów lub zdjęć. Po zakupie przedmiotu zwlekał ponad tydzień z zapłatą tłumacząc jakimiś problemami, po czym poprosił o wysłanie za pobraniem co uczyniłem. Mając go w rękach nie dokonał oględzin tylko zdjął protektory i nagle znalazł coś co mu się nie spodobało (ok każdy ma prawoe jak to stwierdził znalezione ślady użytkowania nie były zakryte żadnymi protektorami. Po tym stwierdził że albo obniże mu cenę albo odsyła go do mnie za pobraniem. Powiedziałem że nie ma takiej opcji, po zwrocie dokonam oględzin telefonu, porównam go z posiadanymi zdjęciami sprzed wysyłki, sprawdzę imei i odeślę mu pieniądze jeśli wszystko będzie ok. Niestety on odrazu otwożył dyskusje że nie idzie na coś takiego i mi odsyła ten telefon. Nie wiem tak wogóle czym miałem kogoś straszyć tym że mógł uszkodzić telefon lub poprzez inne czynności obniżyć jego wartość ? Sami jesteście sprzedającymi i ocenić możecie czy zwrócony przedmiot bez "fabrycznych" opakowań jest tyle samo warty. Nikogo tez nie zamierzam naciągać ani tez robić biznesu na celowym zaniżaniu i urywaniu jakiejś kasy za zwrot.... Telefon sprzedałem bo skończył się okres spłacania i kupiłem nowy(zawsze tak robię) a "stare" odsprzedaje z uwzględnieniem jego stanu. Akurat ten telefon uległ uszkodzeniu i został naprawiony z ubezpieczenia przez co napisałem w opisie "jak nowy" nie ukrywałem w jakiej sieci był używany itd. Starałem się żetelnie opisać przedmmiot i na wszelkie zapytania odpowiadałem bo zainteresowanie było spore. Widzę że sprawa trochę zmierza w złym kierunku. Zapytałem o pomysł na rozwiązaniu problemu a zaczyna iść w kierunku że kogoś straszyłem, że celowo chcę komyuś kasę obciąć. Może sam za wiele nie sprzedaje przez Allegro i TAK mam taki pogląd że przedniot który zostaje zwrócony musi być w identycznym stanie w jakim mi go dostarczono.
Nadal mylisz zwrot z reklamacją a tu wygląda na reklamację więc jasno określ czy zwrot czy reklamacja?
NIe padło słowo a reklamacja "chcę zwrócić" telefon "bo zostałem wprowadzony w błąd" i "chcę go odesłać za pobraniem jak za niego płaciłem" to jest stanowisko kupującego
@barmanka8 Otworzył dyskusję czy pisze przez CW?
Poproś o odesłanie telefonu w celu rozpatrzenia reklamacji - powtarzaj to w dyskusji jak mantrę. Nie wdawaj się w żadne niepotrzebne dywagacje tylko kopiuj-wklej „proszę o odesłanie telefonu w celu rozpatrzenia reklamacji”
Zaznacz, że przesyłki za pobraniem nie odbierzesz - nie masz takiego obowiązku.
Jak telefon wróci to zadecydujesz co dalej.
Jak nie odeśle to 14 dnia od zgłoszenia reklamacji napisz, że ją odrzucasz ze względu na nie odesłanie towaru - to bardzo ważne.
uper dziękuję, takiej pomocy szukałem 🙂