anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru

MAMY ROZWIĄZANIE!
barmanka8
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry. Mam pytanie odnośnie sprzedanego smartfona. Zmieściłem opis jak najbardziej żetelny. Telefon jak nowy ponieważ w serwisie był wymieniony cały wyświetlacz i obudowa. Sprzedawałem go w serwisowych protektorach aby nie obniżać jego wartości(przynajmniej w mojej ocenie) kupujący odebrał telefon i stwierdził że wprowadziłem go w błąd bo wedug nieigo telefon nosi znamiona użytkowania i chce go zwrócić. Nie mam z tym problemu lecz oznajmił że zdjął już wszystkie protektory. Według mnie obniży to wartość telefonu. ślady użytkowania jak twierdzi nie są w miejscu gidzie były te protektory i nie ujawniły się po ich zdjęciu. Czy ma ktoś pomysł jak rozwiązać tą sprawę z kupującym >

oznacz moderatorów
27 ODPOWIEDZI 27
darwik-firma
#12 Orędownik#

Zależy jak był opisany czy  nowy czy używany

oznacz moderatorów
barmanka8
#8 Zapaleniec#

Produkt był opisane jako używany, po wymianie wyświetlacza i obudowy. Z serwisu trafił do mnie oklejony w protektory. 

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

Pokaż link do ogłoszenia. 

oznacz moderatorów
barmanka8
#8 Zapaleniec#
oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Telefon na chwilę obecną jest oklejony w folię serwisową i nie nisi śladów użytkowania

 

oznacz moderatorów
barmanka8
#8 Zapaleniec#

Na obudowie ani na wyśfetlaczu nie ma śladów użytkowania. Ponoć (ponieważ przedmiot do mnie nie wrócił) jest jakiś ślad gdzieś pomiędzy aparatami. To miejsce nie było zaklejone. Na posiadanych zdjęciach nie widać żadnych śladów. Nie zauważyłem ich również gołym okiem jednak osoba któa kupiła twierdzi że są.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Nie wiem opis nie jest jednoznaczny dla mnie, nie nosi śladów użytkowania a nie był nowy!

oznacz moderatorów
barmanka8
#8 Zapaleniec#

Części któe ostały wymienione są nowe na co posiadam protokół z naprawy stąd według mnie nie nosi śladów użytkowania typu zarysowania czy otarcia obudowy oraz wyświetlacza co jest chyba najważniejsze. Poza tym nie chodzi mi tu o sam fakt zwrotu ponieważ bez problemu ten telefon sprzedam tylko czy nie będę musiał obniżyć ceny gdyż teraz nie posiada fabrycznych osłon. Kupujący strzelił focha ponieważ nie zgodziłem się na odesłanie telefonu za pobraniem co dla mnie było jakimś absurdem.

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@barmanka8  " ...teraz nie posiada fabrycznych osłon."

Jakich fabrycznych osłon?  Uwielbiasz upiększać rzeczywistość, ten telefon nie widział fabryki od 2 lat .

Zachwalanie produktu to cenna cecha u sprzedawców ale jeśli przedobrzysz to na pewno na tym przegrasz.

 

oznacz moderatorów
barmanka8
#8 Zapaleniec#

W którym momencie upiększam według ciebie? Napisałem prawdę i stan faktyczny, nie zamieściłem też zdjęć innego przedmiotu jak niektórzy to robią tylko faktycznego.  Rozumiem , że jeśli  ktoś ci zwróci przedmiot to jest to dla ciebie obojętnie w jakim on jest stanie? Do twojej wiadomości bo piszesz  zupełnie nie na temat...Te części są nowe i oklejone tak samo jak kupujesz nowy telefon. Bez względu na twoją interpretację opisu, 

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@barmanka8  No dobrze ale co chcesz osiągnąć?

Piszesz że zwrot nie jest problemem więc o co pytasz?  Kupujący odsyła telefon ty zwracasz pieniądze.  Czy wolisz żeby klient złożył oficjalną reklamację i dyskusję z udziałem Allegro?

ps. no tak za pobraniem to jakieś nieporozumienie,  spróbuj wyjaśnić klientowi że zgadzasz się na normalny zwrot i obiecaj zwrot pieniędzy jeśli jego uwagi okażą się zasadne.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Wynika że chce obniżyć mu zwrot, tak wywnioskowałem!

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

I niepotrzebnie go straszy.  Decyzja o zwrocie pieniędzy powinna nastąpić dopiero  po zwróceniu przedmiotu,  a nie, że już od razu pisze że stracił na wartości z powodu "fabrycznych"  oklejek.

oznacz moderatorów
barmanka8
#8 Zapaleniec#

NIkogo nie zamierzałem i nie zamierzam straszyć tylko skoro zdecydował się na zakup nie nowego przedmiotu a nie był do końca pewny jego stanu mógł poprosić o więcej szczegułów lub zdjęć. Po zakupie przedmiotu zwlekał ponad tydzień z zapłatą tłumacząc jakimiś problemami, po czym poprosił o wysłanie za pobraniem co uczyniłem. Mając go w rękach nie dokonał oględzin tylko zdjął protektory i nagle znalazł coś co mu się nie spodobało (ok każdy ma prawoe jak to stwierdził znalezione ślady użytkowania nie były zakryte żadnymi protektorami. Po tym stwierdził że albo obniże mu cenę albo odsyła go do mnie za pobraniem. Powiedziałem że nie ma takiej opcji, po zwrocie dokonam oględzin telefonu, porównam go z posiadanymi zdjęciami sprzed wysyłki, sprawdzę imei i odeślę mu pieniądze jeśli wszystko będzie ok. Niestety on odrazu otwożył dyskusje że nie idzie na coś takiego i mi odsyła ten telefon. Nie wiem tak wogóle czym miałem kogoś straszyć tym że mógł uszkodzić telefon lub poprzez inne czynności obniżyć jego wartość ? Sami jesteście sprzedającymi i ocenić możecie czy zwrócony przedmiot bez "fabrycznych" opakowań jest tyle samo warty. Nikogo tez nie zamierzam naciągać ani tez robić biznesu na celowym zaniżaniu i urywaniu jakiejś kasy za zwrot.... Telefon sprzedałem bo skończył się okres spłacania i kupiłem nowy(zawsze tak robię) a "stare" odsprzedaje z uwzględnieniem jego stanu. Akurat ten telefon uległ uszkodzeniu i został naprawiony z ubezpieczenia przez co napisałem w opisie "jak nowy" nie ukrywałem w jakiej sieci był używany itd. Starałem się żetelnie opisać przedmmiot i na wszelkie zapytania odpowiadałem bo zainteresowanie było spore. Widzę że sprawa trochę zmierza w złym kierunku. Zapytałem o pomysł na rozwiązaniu problemu a zaczyna iść w kierunku że kogoś straszyłem, że celowo chcę komyuś kasę obciąć. Może sam za wiele nie sprzedaje przez Allegro i TAK mam taki pogląd że przedniot który zostaje zwrócony musi być w identycznym stanie w jakim mi go dostarczono. 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Nadal mylisz zwrot z reklamacją a tu wygląda na reklamację więc jasno określ czy zwrot czy reklamacja?

oznacz moderatorów
barmanka8
#8 Zapaleniec#

NIe padło słowo a reklamacja "chcę zwrócić" telefon "bo zostałem wprowadzony w błąd" i "chcę go odesłać za pobraniem jak za niego płaciłem" to jest stanowisko kupującego

oznacz moderatorów
Ziolko39
#21 Demiurg#

@barmanka8 Otworzył dyskusję czy pisze przez CW?

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

Poproś o odesłanie telefonu w celu rozpatrzenia reklamacji - powtarzaj to w dyskusji jak mantrę. Nie wdawaj się w żadne niepotrzebne dywagacje tylko kopiuj-wklej „proszę o odesłanie telefonu w celu rozpatrzenia reklamacji”

Zaznacz, że przesyłki za pobraniem nie odbierzesz - nie masz takiego obowiązku. 
Jak telefon wróci to zadecydujesz co dalej. 
Jak nie odeśle to 14 dnia od zgłoszenia reklamacji napisz, że ją odrzucasz ze względu na nie odesłanie towaru - to bardzo ważne. 

oznacz moderatorów
barmanka8
#8 Zapaleniec#

uper dziękuję, takiej pomocy szukałem 🙂 

oznacz moderatorów