Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam , kupująca zwróciła produkt mocno uszkodzony który nadaje się tylko do wyrzucenia i twierdzi , iż taki otrzymała gdzie my nie sprzedajemy rzeczy uszkodzonych a gdyby nawet to byłyby wstawione zdjęcia uszkodzenia ale wracając do meritum sprawy , czy mogę nie przyjąć reklamacji i odmówić zwrotu środków i co gdy wystawi negatywa ? proszę o pomoc , to pierwsza tak sytuacja i oby ostatnia .
@baby-nat Na Allegro pod hasłem "zwrot" masz zarówno odstąpienie, jak i reklamację. Napisz, którą z tych dwóch opcji wybrała kupująca.
Tak na marginesie, opcja "Odstąpienie - Niezgodny z opisem" jest bardzo myląca dla kupujących. Allegro powinno ją usunąć. Skoro kupujący chce zwrotu pieniędzy, a nie wymiany na towar zgodny z opisem (w ramach reklamacji), to powód zwrotu będzie bez znaczenia. Powinna być tylko opcja "Odstąpienie bez podania przyczyny" i ewentualnie odstąpienie z możliwością podania przyczyny (wybór lub wpisanie własnego powodu).
Powód (odstąpienie): towar inny niż zamówiony taką opcję wybrał kupujący .
A przesłała Ci jakieś zdjęcia na dowód, że uszkodzenie powstało w transporcie (uszkodzenie kartonu/opakowania)? Powiadomiła od razu po otrzymaniu? Bo zakładanie z góry, że to ona uszkodziła i obniżanie zwracanej kwoty jest ryzykowne.
Kupująca zgłosiła odstąpienie, więc powód (niezgodność) nie ma żadnego znaczenia. Miała prawo odstąpić od zakupu, nawet jeśli zwracany towar był wadliwy / uszkodzony. Pozostaje kwestia sporna: kto uszkodził. Jak uznasz że ona i potrącisz jej ze zwracanej kwoty, negatyw masz praktycznie gwarantowany. A co zrobi Allegro? Nie wiadomo.
Można by jeszcze reklamować u przewoźnika, choć szanse na pozytywne rozpatrzenie są marne, szczególnie jeśli odbiorca nie udokumentował odpowiednio stanu przesyłki. Firmy kurierskie najczęściej zwalają odpowiedzialność na nadawcę (niedostateczne zabezpieczenie).
Sama musisz podjąć decyzję odnośnie zwracanej kwoty. Być może Allegro stanie po Twojej stronie.
@-Sainkho- co zrobi allegro ... wypłaci protecta, ale jak w dyskusji padnie że złożona jest reklamacja na odbiór paczki przez sprzedawcę by uchronić kupującego od odpowiedzialności z art 34.4 pomniejszenie kwoty zwrotu to zwrot z protecta zostanie wstrzymany do chwili uzyskania odpowiedzi reklamacyjnej jw nieodpowiednie spakowanie wina nadawcy i jest jakaś szansa że w terminach minie tyle czasu, że już nie zdąży nega wystawić bo upłynie czas na ocenę. Ale protecta i tak dostanie tyle że na koszt allegro
Pani założyła dyskusję i próbuje oczerniać .
Poproś ją o zdjęcia uszkodzonego towaru i kartonu / opakowania. Zgłoś jak najszybciej reklamację u przewoźnika.
@az1rael Na zwrot wzajemnych świadczeń jest 14 dni od daty odstąpienia. W tym czasie sprzedająca musi wycenić kwotę należnego jej odszkodowania za zmniejszenie wartości rzeczy, a następnie złożyć oświadczenie o potrąceniu i zwrócić kupującej pozostałą kwotę. Kupująca raczej nie będzie zadowolona i może od razu wystawić negatywa, nie czekając na ewentualny zwrot z AP.
dziękuję za pomoc , czekam na dalszy rozwój . Nie będę tolerować takiego zachowania chociaż wiem , iż nie wygram i nega i tak dostanę a allegro stanie po stronie kupującego.
przy okazji zapytam jeszcze o jedną kwestię : Pani zakupiła worek treningowy stojący dmuchany powystawowy dużo tańszy niż nowy , po 16 dniach od zakupu twierdzi , iż uchodzi powietrze co zrobić w tej sytuacji ? Wiem że każdy sklep by odrzucił takie roszczenia ale ja nie chcąc kolejnego nega zaproponowałam zwrot 50% kwoty od sumy zakupu .
@baby-nat niech odeśle na reklamację sprawdzisz jak nie schodzi powietrze reklamacja ofrzucona proszę sobie odebrać towar
@az1rael baby-nat chce uniknąć negatywa. Odrzucona reklamacja = negatyw.
Jak najbardziej możesz zaproponować obniżenie ceny. Wcale nie jest oczywiste, że odrzucenie roszczeń w takiej sytuacji byłoby zasadne. Nawet jeśli towar był powystawowy i dużo tańszy od nowego, to nie powinien posiadać wad, o których kupujący nie został poinformowany przed zakupem.
produkt był sprawdzany przed zakupem i wszytko było ok ale jak Pani napisała 12-latek naparza worek więc mogło gdzieś puscić .
@-Sainkho- przyjmuje towar na reklamację zgodnie z procedurą. Sprawdza towar w firmir jak schodzi powietrze to naprawia / wymienia jak nie schodzi to wzywa do odbioru bo reklamacja odrzucona. Nie bawi się w zwrot części kasy jako rabat bo za jakis czas dostanie znowu reklamację na to samo czyli schodzi powietrze z żądaniem zwrotu kasy z powodu wady istotnej produktu czyli nie dość że zwróci teraz część to jeszcze resztę niedługo potem. A jak naprawi usterkę to jesz t szansa że wytrzyma 2 lata
@az1rael
Jak kupujący dostał częściowy zwrot z tytułu jakieś wady produktu, to prawo do ponownej reklamacji tej wady wygasa (może za to reklamować inne wady). Dlatego na częściowy zwrot z tytułu reklamacji muszą się zgodzić obie strony (taki zwrot, to nie rabat, tylko forma odszkodowania).
@pecela wiem ale jak znamy allegro to kupujący wymyśli nowy powód reklamacji bo założy że ugra i rabat i zwrot potem całości kasy za towar
@-Sainkho- jak się wie jak konsultanci ałegro działają to będzie tak jak pisałem. Zwrot pomniejszony owszem wykonać można w terminie ale informować już o nim nie musisz a klienci na forum regularnie udowadniają że nie potrafią odnaleźć wpłaty. Konsultant z ap wstrzyma się z wypłatą do chwili wklejenia reklamacji. Kupującą onformuje się tylko że reklamacja odbioru paczki u przewoźnika jest złożona bo towar wrócił zniszczony i jest zasadność skorzystania z art 34.4 przewoźnik nierychliwy odpisze że paczka źle spakowana po jakiś 27 dniach a ty masz dawno zwrócone 1 pln za towar jeszcze konsultant w dyskusji potwierdzi że z protectem czeka na odpowiedz reklamacyjną
@az1rael Zwrot pomniejszony owszem wykonać można w terminie ale informować już o nim nie musisz
Zgodnie z prawem zwrot pieniędzy musi być w terminie. A żeby dokonać potrącenia, trzeba złożyć kupującemu oświadczenie o potrąceniu z tytułu odszkodowania (art. 499 KC: Potrącenia dokonywa się przez oświadczenie złożone drugiej stronie).
Zwrot uszkodzonego towaru – jak sprzedawca powinien prawidłowo obciążyć konsumenta