Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam , kupująca zwróciła produkt mocno uszkodzony który nadaje się tylko do wyrzucenia i twierdzi , iż taki otrzymała gdzie my nie sprzedajemy rzeczy uszkodzonych a gdyby nawet to byłyby wstawione zdjęcia uszkodzenia ale wracając do meritum sprawy , czy mogę nie przyjąć reklamacji i odmówić zwrotu środków i co gdy wystawi negatywa ? proszę o pomoc , to pierwsza tak sytuacja i oby ostatnia .
Oczywiście odstąpienie w podanym przykładzie jest opcją korzystniejszą dla kupującego, tylko gdy nie musi ponosić kosztów odesłania towaru.
Procedura AP jest dla kupujących i nie zwalnia sprzedającego z obowiązków prawnych. Sprzedający nie może sobie tak po prostu zatrzymać pieniędzy, licząc, że Allegro kupującemu odda. Gdyby jakimś cudem kupujący nie otrzymał rekompensaty i poszedł do sądu, to - jak pokazuje przykład w przytoczonym artykule - wygrałby sprawę w przypadku niezłożenia przez sprzedającego oświadczenia o potrąceniu.
Sąd wyraźnie wskazał na dwie możliwości przysługujące sprzedawcy w związku z powstałą szkodą z winy konsumenta:
1. zwrot konsumentowi całej przysługującej mu kwoty, a następnie wystąpienie z odrębnym powództwem o odszkodowanie albo
2. złożenie oświadczenia przez sprzedawcę o potrąceniu przysługującej mu wierzytelności z tytułu odszkodowania za zmniejszenie wartości rzeczy z wierzytelnością konsumenta o zwrot kosztów poniesionych w związku z zawartą umową.
@-Sainkho- zacznijmy od tego że niedługo nauczysz się, że na allegro konsultanci prawa nie znają, kupujący prawa nie znają i to że ty wklepiesz 20 paragrafów nic nie zmieni bo zderzysz się ze ścianą, a potem allegro przejedzie się po tobie czołgiem w postaci nieznajomości prawa bo my uważamy że ma być tak i mamy tak w regulaminie (prawny bubel) . Trafi ci się parę sytuacji to zaczniesz myśleć po allegrowemu albo będziesz non stop zbierał oklep plus w końcu bana załapiesz na sprzedaż i będziesz się musiał z ewidentnym januszem zakupów układać proponując mu łapówkę za zdjęcie negatywa
dokładnie , tak jak piszesz . Kiedyś jeden Pan na szkoleniu rzucił hasło cytuję : a żeby tak wszyscy sprzedawcy się skrzyknęli i wyłączyli swoje sklepy na tydzień i to jest super myśl . Brak prowizji przez tydzień , przewożnicy też by dostali po dupie , kupujący poszli by do sklepu....
Dziękuję za pomoc , pozdrawim.
@az1rael O kompetencjach konsultantów zdążyłam się już przekonać. Ostatecznie przyznali, że prawo stoi po mojej stronie, otrzymałam zwrot z AP, ale czasu i nerwów zmarnowanych na korespondencję nikt mi nie zwróci.
@-Sainkho- no to przygotuj się na większe straty nerwów bo stopień głupoty przyrasta logarytmicznie np wypłacenie protecta za paczkę pobraniową która nie została wysłana do kupującego, wypłacenie protecta z oferty z wyłączoną rękojmią bo nie udzielono odpowiedzi reklamacyjnej, wypłacanie protecta za zwrot nie tego towaru do kupującego (oszustwo kupującego odesłał inny popsuty model) etc polecam kamery mieć i oznaczać swoje towary
tak , allegro umie się rządzić nie swoją kasą .. od listopada jestem na allegro i szczerze !!! to mam już chwilę zwątpienia i ochotę piz.... to wszystko . JAK CZYTAM WASZE ODPOWIEDZI TYM BARDZIEJ NACHODZĄ MNIE TAKIE MYŚLI . pozdrawiam i dziękuję .
@baby-nat musisz zdobyć doświadczenie jak to ustrojstwo działa by obracać system zadem do kupującego dużo rzeczy da się ogarnąć ale musisz zachowywać się jak zdrowy paranoik
😂rozbawiłeś mnie 🤣
😂rozbawiłeś mnie 🤣