Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Kupujący zgłosił po ponad 24h od odebrania przesyłki uszkodzenie przedmiotu oraz wypełnił wniosek o zwrot środków odsyłając przedmiot. Uszkodzenie polega na pękniętej osłonie silnika co jest znacznym uszkodzeniem ( koszt naprawy - nowy silnik +-400zł). Urządzenie było dostarczane w wielowarstwowym kartonie, zawinięte bindami, dodatkowo w środku znajdował się gruby styropian od góry oraz spodu urządzenia. Uszkodzenie w transporcie można wykluczyć - przy zwrocie styropian był cały na osłonie silnika. Dodatkowo nagrany został film podczas rozpakowywania urządzenia wysłanego przez kupującego, gdzie nie widać ani na kartonie ani styropianie uszkodzeń. Czy w tej sytuacji zasadne jest obniżenie zwrotu środków?
Pozdrawiam
Nie, to była reklamacja z powodu wad. Należy się kupującemu zwrot kosztu towaru + koszt wysyłki + koszt odesłania, o ile reklamacja jest zasadna. Zamiast zwracać pieniądze można kupującemu dosłać towar bez wad i oddać koszt odesłania do reklamacji.
Pracownik Allegro napisal "Widzę również, że kupujący odstąpił od umowy, więc w tej sytuacji sprzedający zwraca jedynie wartość towaru plus koszt najtańszej dostawy."
Jeśli kupujący odstąpił od umowy na podstawie art. 27 ustawy konsumenckiej, to pracownik Allegro ma rację.
Jeżeli jednak kupujący odesłał towar w ramach reklamacji z powodu wad, należy mu się zwrot wszystkich kosztów. Zwróć uwagę, że pracownik Allegro mimo tego, że uważa to za odstąpienie od umowy, nie przyzna Ci zwrotu prowizji, ponieważ przy wniosku o ten zwrot zostanie to uznane przez Allegro jednak za reklamację, ponieważ kupujący wskazał na wady, a wtedy zwrot prowizji się nie należy.
Nie kumam chyba. Kto nagrał film gdzie widać, że sprzęt nie posiada uszkodzen?
@exoryna Sprzedający filmował unboxing zwrotu od kupującego.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄