Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zastanawiamy się nad sytuacją gdzie klient zakupuje 15 sztuk produktu na którym zastosowaliśmy cennik hurtowy (np. -5% od 10szt) i chce dokonać zwrotu.
Jak będzie wyglądała ta sytuacja w praktyce?
Klient może zwrócić np 6szt.? jak to będzie rozliczane? 5szt z rabatem i jedna katalogowa?
Nie widzę nigdzie informacji poza samym opisem funkcji,
stąd pytanie do kogoś kto miał z tym styczność / wie gdzie takie informację zostały opisane
Opisy były tu na forum, także były rożne zdania, nie przysługuje mu wówczas rabat, moim zdaniem.
Wszystko zależy od tego czy to będzie transakcja B2C czy B2B (nie trzeba mieć zarejestrowanej działalności gospodarczej aby transakcja była B2B, mamy coś takiego jak działalność nierejestrowana). Jak to transakcja mająca cechy handlowe (kupujący kupuje towar do dalszej odsprzedaży), to możesz nie przyjmować zwrotów.
Niestety ciężko stwierdzić czy kupujący jest osobą prywatną, czy prowadzi działalność nierejestrowaną, bo w obu przypadkach będzie on miał konto zwykłe, choć działalność nierejestrowana, to z automatu nie jest się konsumentem (o ile nie był to zakup prywatny niezwiązany z profilem działalności kupującego).
@pecela problemem nie jest to czy kupujacy ma prawo zwrotu (zakładamy że ma) tylko czy jeśli cena z rabatem obowiązuje przy zakupie powyżej 10 szt a klient kupuje 15 a potem zwraca 6 ( czyli de facto kupuje 9 szt) to czy nadal powinna go obowiazywać cena hurtowa.
@NPoint moim zdaniem odstąpienie od umowy powoduje ( zgodnie z ustawą konsumencką) iż transakcje uważa sie za niezawartą. W tej sytuacji klient de facto kupuje 9 szt wiec dla transakcji obowiązuje cena bez rabatu. My nie używamy cenników hurtowych lecz jeśli mielibysmy to robić to w takiej sytuacji zrobilibyśmy według wzoru : wartośc wpłaty kupujacego minus 9x cena bez rabatu. i różnice byśmy kupującemu zwrócili.
Ale jak mówie to tylko moje zdanie.
Proste. Jak kupuje w cenie hurtowej, to jest to transakcja B2B i zwrotów nie ma. Jak chce kupić te 15 jako konsument, to w cenie detalicznej (może być z rabatem, ale nie w cenie hurtowej).
Samo założenie cenników hurtowych ma to do siebie że jest typowo B2B i klienci detaliczni bez konta firmowego tego nie widzą.
"Zobaczą go w ofercie i skorzystają z niego jedynie kupujący przedsiębiorcy – czyli klienci na kontach firmowych."
Dobrym rozwiązaniem byłoby ograniczenie możliwości zwrotu do wszystkich zakupionych sztuk danego towaru - kupiłem 15 z rabatem - muszę zwrócić 15 albo wcale.
Takie zasady są w sklepach RTV/AGD z typowymi promocjami w stylu "4 produkt 70% taniej" gdzie po otrzymaniu rabatu zwrot jest możliwy tylko przy zwrocie wszystkich produktów, które brały udział w promce.
Głównym ryzykiem są oczywiście sytuacje gdzie ktoś kupi 11 sztuk dla niższej ceny potrzebując np 8szt. z myślą zwrotu i zaoszczędzenia.
Jest też sposób od Moderatorki.
@NPoint Zgodnie z obietnicą, wracam z informacją, w takiej sytuacji kluczowe jest co masz zaznaczone w warunkach zwrotu. Jeżeli masz zaznaczone: "Otrzymałeś rabat na kolejną sztukę? – w przypadku zwrotu towaru pomniejszymy zwrot wpłaty o wartość udzielonego rabatu"- to zgodnie z prawem jeśli kupujący odstąpi od umowy i straci rabat, to otrzymuje zwrot adekwatny do udzielonego rabatu.
Dziękuję za szybką odpowiedź!