anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot zniszczonego produktu - co zrobić?

mikeza
#20 Guru#

Sytuacja w skrócie wyglądała tak, klient/klienta kupiła wkład do lusterka, podejrzewam, że był problem z zamocowaniem itd. Napisała mi informację, że mechanik nie dał rady z montażem, a że minął termin na zwrot to co robić. Odpowiedziałem, że pomimo upływu terminu niech odeśle do nas ten wkład i zwrócimy wpłatę.

Minęło kilka dni, a klientka dopytuje się namolnie o zwrot, odpisałem, że jeszcze nie dotarła przesyłka, na co ona coś tam na mnie naburczała, że czeka max do jutra na pieniądze.

Dzisiaj odbieram paczkę, i co się okazało moim oczom. Wkład w stanie agonalnym, od spodu wszystkie, dosłownie wszystkie elementy montażowe zniszczone, pourywane, albo upiłowane, bo widać, że ktoś ciął od spodu szlifierką. Wkład lustra miał w sumie 7 elementów mocujących, żaden nie został cały. Dodatkowo brakuje niezbędnych dodatkowych elementów montażowych, jak blaszki i druciki, chociaż i tak ich mocowania zostały zniszczone. Wyrażnie widać ślady cięcia szlifierką, bo plastik jest popalony od temperatury tarczy. Jedynie co zostało całe to szkło, chociaż widać na nim ślady zadrapań.

Wysłałem zdjęcia do klientki i czekam na odzew. Ciekaw jestew Waszych rad jak zakończyć tą transakcję. produkt nadaje się do śmietnika, w życiu nie widziałem tak zdewastowanego lusterka, no może poza tym, że szkło całe, ale zamontować się i tak nie da, więc wartość zerowa.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
31 ODPOWIEDZI 31

kostas11
#21 Demiurg#

@mikeza nie dajmy się zwariować, jak tak każdemu będziesz szedł na rękę to pójdziesz z torbami, wiem że gdyby nie allegro które zmusza do rozpatrzenia pozytywnie zwrotów i reklamacji nawet jak nie ma na to podstawy prawnej to byś to odrzucił, i mam nadzieję że zrobisz to również w tym przypadku, odpisz że towar jest uszkodzony dołącz zdjęcia i się nie daj szantażować, bo jak i my mamy też mamy swoje obowiązki i prawa 🙂

Podeprzyj się artykułem i zapomnij 🙂

4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy !!!

A jak się w to wpierdzieli allegro w co wątpię bo widać czarno na białym to skieruj sprawę do UOKiK za praktyki monopolistyczne 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@mikeza 

Zwróć uwagę na artykuł 548 paragraf 3 kodeksu cywilnego:

Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego dopiero z chwilą jej wydania kupującemu. Postanowienia mniej korzystne dla kupującego są nieważne.

Niby nie dotyczy tej sytuacji - a jednak wynika z niego jednoznacznie, że za uszkodzenie rzeczy po jej wydaniu odpowiada konsument. Warto zastosować per analogiam.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@Kasiulki2 Przepis jakich wiele i tak ogólnikowy, ze każdy może go interpretować po swojemu. Bardziej chodzi, że jak konsument odbiera uszkodzony towar to jest odpowiedzialny za działania, które mają określić przyczynę i winnego uszkodzeń. Dlatego jako właściciel już rzeczy powinien złożyć reklamacje do dostawcy i przekazać jej prawa sprzedawcy aby wyjaśniał co się stało z przesyłką ponieważ uszkodzeń doszło w momencie gdy była jeszcze własnością właściciela i on musi udowodnić winę dostawcy lub zostanie sam obwiniony o szkody wynikłe. Dlatego tak ważne jest sprawdzenie otrzymanej przesyłki zanim dostawca ucieknie. Aby konsument nie był podejrzany o próbę wyłudzenia, oszustwo (to dla jego dobra) oraz aby sprzedawca miał twardy dowód że uszkodzenia lub brak części przesyłki był już podczas transportu.  Można by tu winą obwiniać konsumenta jeśli nie poczynił kroków w celu najskuteczniejszego wyjaśnienia zdarzenia gdyż nieznajomość prawa go nie zwalnia z odpowiedzialności - Ignorantia Legis Non Ekscusat

 
 

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@ZibiK30 *excusat😉

"quidquid Latine dictum sit, altum videtur"😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@Knowhere Tak mi się wydawało wzrokowo ze chyba gdzieś jest błąd, poprawiłem inny a tego już nie zauważyłem 😄 dzięki

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

No tak, zaraz padnie coś o Konstytucji 🙂

A chodzi tylko o jakieś lusterko 🙂

oznacz moderatorów

Client:79577720
#14 Krzewiciel#

Chodzi o zasady. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@mikeza rozumiem Twoją irytację sposobem w jaki Kupująca się z Tobą komunikowała. Aby odpowiedzieć na Twoje pytanie z całą pewnością, skonsultuję tę sprawę z działem prawnym. Potrzebuję kilku informacji, czy Kupująca dokonała zwrotu czy reklamacji? Z Twojego wpisu wnioskuję, że był to zwrot, ale proszę o potwierdzenie. Czy Kupująca założyła dyskusję? Jeżeli tak to czy możesz wskazać jej numer? Widzę tylko jedną w temacie wkładu do lusterek, ale jej treść nie pasuje. 

Co do pozostałych wypowiedzi w tym wątku muszę użyć "siekierki". Pamiętajmy proszę o celu tej społeczności. Osoba, która zajrzałaby tutaj z podobnym problemem, zamiast szybkiego znalezienia rozwiązania i pomocy, musiałaby przekopywać się przez personalne przytyki i kłótnie. Możemy się nie zgadzać i mieć inne opinie, ale przecież wszystkim nam zależy, żeby każdy, kto odwiedza Gadane uzyskał pomoc, a jeżeli nie odpowiedź i rozwiązanie od razu, to merytoryczną dyskusję na temat.   

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@la_nika dzięki za zainteresowanie. Temat w zasadzie jest zamknięty. Ta kupująca nie założyła dyskusji, rozmawialiśmy mailowo. Chciałem wymyślić jakieś rozsądne rozwiązanie z tej sytuacji, ale z niektórymi nie da się dojść do porozumienia. Dałem sobie spokój, bo kupująca z uporem maniaka twierdziła, że miała prawo odesłać zniszczony produkt, a na moje grzeczne uwagi stwierdziła finalnie, że ją nękam i nie chce już ze mną rozmawiać. Uszanowałem jej decyzję i zostawiłem są w spokoju.

A co do rozwoju wypowiedzi na forum dotyczących tego postu, no cóż, chyba każdy widzi, że wymknęły się spod kontroli i zamiast merytorycznej dyskusji pojawiły się jakieś personalne wycieczki, również pod moim adresem.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@mikeza Klientka ma rację. Ma prawo odesłać zniszczony przedmiot, ale sprzedawca ma prawo potrącić 100% jego wartości.

P.s. Niech Cię ręka boska broni wyrzucić toto. Trzymaj.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@WREDZIA-W1  oczywiście, że zostawię sobie na pamiątkę, żeby mi przypominało jak pomysłowi mogą być klienci 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

ale sprzedawca ma prawo potrącić 100% jego wartości.

To są brednie nie poparte żadnymi przepisami.

oznacz moderatorów