Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, od kilku miesięcy sprzedaje na allegro, prowadzę działalność sprzedaje biustonosze. Wystawiając oferty miałam ustawione zwroty 14 dni bez podania przyczyny koszty zwrotu ponosi kupujący. Od paru dni widzę, że wskoczył mi SMART i we wszystkich ofertach samoczynnie wskoczyły mi darmowe zwroty. I teraz mam sytuację biustonosz sprzedałam kiedy w ofercie była informacja że koszty pokrywa sprzedający, kupujący dokonał zwrotu ale jak patrzę w ofertę jest ustawiony zwrot za darmo czy w tej sytuacji powinnam oddać kupującemu również koszty transportu skoro oferta wg. której kupił koszty zwrotu leżały po jego stronie?. Wdzięczna będę za szybką odpowiedź. Na razie zwróciłam kupującemu pieniądze za towar ale nie chcę najeść się wstydu za 8,99. Pozdrawiam Monika
Nie. Jeżeli kupujący ma smarta to koszt zwrotu jest dla Ciebie darmowy.
W mailu który otrzymałaś od allegro po tym gdy kupujący zgłosił chęć dokonania zwrotu znajduje się informacja czy jest to darmowy zwrot smart czy zwykły zwrot.
Do twoich obowiązków należy zwrócić kupującemu najtańszy dostępny dla niego koszt pierwotnej wysyłki. Ktoś kupił z smartem czyli koszt wysyłki - 0 zł. Czyli "zwracasz" 0 zł.
no póki oferta nie jest smart to musisz oddać 8,99 wysyłki do klienta bo klient zapłacił..i ma odzyskać całość wpłaty..jak jest smart to nic nie oddajesz bo klient ma za darmo dostawę i zwrot.
MagZar2020 Uk. mowi jednoznacznie , a po chłposku ,,Zwracasz za towar + najniższy koszt przesyłki jaki mial możliwość wybrać kupujący ,,.
@MagZar2020 jeśli kupił w smarcie i zwrócił za darmo generując kod lub etykietę, oddajesz przy zwrocie tylko za towar 🙂
@MagZar2020 ps. popraw, a najlepiej usuń bo to jest niezgodne z prawem 😞
Zwracany produkt nie może nosić śladów użytkowania, powinien zawierać wszystkie oryginalne metki przyczepione do produktu przez producenta, pudełko powinno być nieuszkodzone. Do zwracanego produktu należy dołaczyć oryginał paragonu.
Można zwrócić użyte, uszkodzone - Ty pomniejszasz kwotę zwrotu 🙂
Do zwrotu nie możesz wymagać paragonu 😞
@kostas11 Gdyby to było warunkiem zwrotu to byłoby niezgodne, ale jeśli to tylko informacja która mówi o właściwym stanie zwrotu aby nie ponieść żadnych kosztów to chyba może być 😉
No i bez zwrotu wydanego paragonu nie można by sobie tej sprzedaży wycofać z zaksięgowanej sprzedaży. Inaczej to oszukiwanie fiskusa wprowadzając kolejny paragon na tą samą rzecz przez tego samego sprzedawce
@kostas11 Masz racje z paragonem, nie trzeba, wystarczą inne dowody zakupu i zwrotu aby we własnej ewidencji uwzględnić jego zwrot.Kiedyś trzeba było jeśli się go wdrukowywało na kasie fiskalnej i wysyłało razem z towarem
@MagZar2020 Chyba mylisz koszt dostawy z kosztem odesłania. Jeśli nie było Smart, oddajesz koszt towaru + koszt wysyłki do klienta. Klient odsyła na swój koszt. Ze Smart oddajesz koszt towaru, klient ma darmowy zwrot. Liczy się treść aukcji z dnia zakupu, a nie treść tej samej aukcji po zmianach.