Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W warunkach zwrotu mamy zaznaczoną opcję
"Nie przyjmuję zwrotów od firm (nie dotyczy jednoosobowych działalności gospodarczych w przypadku, o którym mowa w art. 38 a. Ustawy o prawach konsumenta w zw. z art. 385(5) kodeksu cywilnego)"
Jednak Allegro wie lepiej i firmy robiące zakupy na FV regularnie, bez kontaktu z nami generują etykiety zwrotu i odsyłają towar.
Co mamy z tym zrobić? Nie mamy możliwości kontrolowania każdej przesyłki przy kurierze, bo nie przychodzi do nas 1 czy 2 paczki dziennie.
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Czy to takie trudne, żeby rozwiązać to systemowo i ograniczyć możliwość generowania etykiet zwrotu w takich przypadkach?
@starling_shop, czasem kupujący jest w CEIDG, jednak nie wiemy i nie możemy stwierdzić na 100%, czy zakup był wykonany w celu czysto konsumenckim. Najlepiej dopytać o to kupującego.
@mr_omajak to nie wiecie? Chyba bierze FV na firmę...
@starling_shop to że bierze nie znaczy że nie może zwrócić 😉
Dlatego wystarczyłaby opcja weryfikacji zwrotów z FV przez sprzedającego (kupujący zgłasza chęć zwrotu a sprzedający akceptuje lub odrzuca PRZED możliwością wygenerowania etykiety zwrotnej) lub chociaż komunikat w stylu "Zakupiłeś towar jako firma? Upewnij się, że sprzedający przyjmuje zwroty."
@starling_shop nie da się tego łatwo zweryfikować bo część firm może zwracać biorąc na fakturę 😞
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_
A co z elementami wyposażenia firmy? Podlegają zwrotowi czy nie?
Biurko, krzesło, śmietnik etc.
@starling_shop zasady zwrotów znają firmy tym bardziej biorąc fakturę, to że jest możliwość ( nie ma jak tego weryfikować allegro ) nie znaczy że takie odstąpienie jest skuteczne, jak przyjdzie taki zwrot, sprawdź czy towar nie wykorzystuje do DG przy jednoosobowej lub zakup na spółkę itp. i odmawiaj przyjęcia zawrotu, prosząc o odebranie towaru 🙂
Zwrot przysługuje tylko :
Art. 38a. Przepisy dotyczące konsumenta zawarte w niniejszym rozdziale stosuje
się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby
charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej
przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Tak, ja to rozumiem. Problemem jest to, że zwroty przychodzą i trzeba to odkręcać bo Allegro swoim formularzem sugeruje, że je przyjmujemy.
Allegro nie może tego weryfikować, nie da się tego zrobić, oczywiście taki formularz udostępniony wprowadza w błąd kupującego i zamieszanie a z tym może iść dyskusja itd, a i "jakość" sprzedającego.😁
Ale może to weryfikować sprzedający PRZED wysyłką zwrotną skoro koniec końców i tak sprzedający podejmuje decyzję czy przyjmie zwrot czy też nie.
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_
A co z obniżonymi ocenami tylko za to, że jakaś spółka nie wymusiła przyjęcia zwrotu?
@Client:65300220 kupujący ma prawo do subiektywnej opinii i oceny transakcji. Abym mogła się do tego odnieść, poproszę o konkretny przykład takiej oceny.
Przecież i tak nic z tym nie zrobisz, pytam ogólnie. Dlaczego za działanie zgodne z prawem i regulaminem można dostać obniżoną ocenę tylko dlatego, że nie uległo się wymuszeniu przyjęcia zwrotu (co jest poparte np. dyskusją)? @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@Client:65300220 sytuacje, w których możemy ingerować w ocenę są opisane tutaj. Mam nadzieje, że zdajesz sobie sprawę, że to nie ja ustalam zasady, w takich sytuacjach obowiązują procedury. Gdybyś podał konkretny przykład, mogłabym to skonsultować z osobami, które zajmują się komentarzami, w takiej hipotetycznej sytuacji nie jestem w stanie się do tego odnieść.
Tak, znam te zasady. Nie wy je ustalacie ale wy macie możliwość podnieść propozycję ich zmian. Propozycji było mnóstwo a to wy- moderatorzy je odrzucacie. @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@starling_shop sytuacja jest banalnie prosta
allegro nie może (choć robi to w innych dziedzinach np: generując bez wiedzy kupującego formularz odstąpienia od umowy) zniechęcać konsumentów do wykonywania swoich uprawnień
każde takie działanie może się spotkać z reakcją UOKIK
ale może przed zakupem pytać się kupującego jakiego typu jest to zakup
cześć konkurencyjnych sklepów/platforma zadaje przed finalizacją zakupu pytanie czy jest to zakup na firmę?
Zarzuty jakie mam do serwisu to brak jasnej reakcji w dyskusjach w sytuacjach gdy ewidentnie jest łamane prawo - serwis musi się zdecydować - ingeruje w dyskusjach lub nie - nie można tego robić połowicznie
art 38a jest dziwnie interpretowany przez np: uokik
tak jak pisałem w innym poście czy dla prawnika ma charakter zawodowy użycie papieru, długopisu, pieczątki, komputera, drukarki czy telefonu?
to są jego narzędzia pracy, a w internecie są podawane przykłady, że może taki towar zwrócić bo jest konsumentem
co do dyskusji - jeszcze nie widziałem w niej by moderator cytował przepisy z art 38a
podobnie nie widziałem by sprawdzał kto jest beneficjentem umowy
mam u siebie zwroty od osób, które nie są beneficjentami umowy np: zakupu dokonują osoby, które nie są właścicielami lub nawet pracownikami firmy - w dyskusjach moderatorzy kompletnie tego nie widzą