anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwroty przedmiotów bez paragonów - Jak sobie z tym radzicie?

AR_Auto_Czesci
#13 Ambasador#

Witam, cześć

 

Jak w tytule, niestety Kupujący coraz częściej nie stosują się do procedury zwrotu przedmiotu, którą mamy zawartą w zakładce zwroty.

 

Bardzo Nam zależy aby paragony do Nas wracały w przypadku zwrotu, gdyż posiadamy kasę on-line i kopie zapisywane są elektronicznie a nie drukowane jak to było na starych kasach.

 

Aby anulować paragon u Naszego księgowego potrzebujemy paragon lub przynajmniej zdjęcie. Specjalnie doczepiamy paragony do kartek A4 żeby uniknąć przypadkowego zgubienia.

 

Niestety Kupujący idą na totalną łatwiznę gdzie wrzucają przedmioty już dosłownie byle jak do pustego pudełka bez paragonu itp. choćby 2 zdania czemu zwracają

 

Tak musimy dzwonić, prosić się o te cholerne paragony 

Nie mamy dużo zwrotów ale jednak to wkurza

Jak sobie z tym radzicie

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

Nikt sobie z tym nie radzi. Nie licz na zwrot paragonu przy zakupie przez internet.

Zwrot towaru to tylko Twój problem i Twój koszt.

oznacz moderatorów

AR_Auto_Czesci
#13 Ambasador#

OK a mogę zwracać koszty pomniejszone o koszty VAT ? 

Gdyż czasem to nie  małe kwoty chodzi a jakoś ludzie wiedzą że jak coś idą oddać do sklepu stacjonarnego to trzeba mieć paragon, przy zakupach wysyłkowych mała część osób tylko  to ogarnia.

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

AR_Auto_Czesci niestety nic tu nie możesz.

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Tak w przypadku paragonów jak i wielu innych przyczyn w sprzedaży odpowiedzialność jest w całości zrzucana na sprzedawcę i szczepionki jeszcze na to nie ma .

oznacz moderatorów

sophie-bunny
#13 Ambasador#

@AR_Auto_Czesci 

A nie możecie robić skanów czy zdjęć paragonów przed wysyłką i sobie zostawiać?

oznacz moderatorów

AR_Auto_Czesci
#13 Ambasador#

@sophie-bunny już nawet zastanawiam się czy nie wysyłać przedmiotów z WZ'kami a sobie zostawiać kopię z paragonem.

 

Twój pomysł też jest dobry, ale jeśli ma się dużą sprzedaż robi się to czasochłonne, zeskanuj, opisz jakiej aukcji dotyczy, itp

oznacz moderatorów

artstudio_2011
#7 Wielbiciel#

Zawsze możesz wystawiać fakturę do każdego zakupu. Paragon wtedy zostaje u Ciebie, a zwrot uzależniasz od podpisania korekty zakupu i przesłania skanu na maila. 

Dodatkowo poczytaj sobie 

https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-czy-sprzedawca-moze-przyjac-zwrot-towaru-bez-paragonu

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

artstudio_2011 Od czego chcesz uzależniać zwrot? Nie żartuj.

oznacz moderatorów

artstudio_2011
#7 Wielbiciel#

U mnie w 90% działa, nawet jak nie odeśle podpisanej korekty robisz zwrot i masz - paragon, potwierdzenie bankowe zwrotu płatności i to wg mojego księgowego wystarcza do zaprotokołowania zwrotu.

oznacz moderatorów

biosorcerer
#15 Entuzjasta#

U mnie księgowa rozlicza zwroty nie uzależniając tego od dostarczenia paragonu. Daję taki oto zestaw wydrukowanych dokumentów:

1. Mail z allegro o zwrocie towaru przez klienta

2. Wydruk 'szczegóły zamówień' (zaznaczam zamówienie i z zielonej belki u dołu ekranu wybieram DRUKUJ -> SZCZEGÓŁY ZAMÓWIEŃ [w podsumowaniu, na dole są dokładne informacje o dacie i kwocie zakupu oraz o zwrocie])

3. Etykieta (list przewozowy) z przesyłki zwracanej przez klienta

4. Odstąpienie od umowy podpisane przez klienta (jeśli klient dołączy)

5. Paragon - jeśli klient odeśle

Podsumowując - trzy pierwsze pozycje mam zawsze i na tej podstawie wszystko jest rozliczane.

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

Odkąd zamieściłem w zakładce zwroty następujące zdanie:

"Dołączenie do zwracanych produktów paragonu, znacznie przyspieszy wypłatę środków"

Nie zdarzyło się by ktoś nie dołączyły paragonu.

A jeśli wcześniej się tak zdarzało to drukowałem z kopii elektronicznej kasy paragon wg. Numeru bo każda wysyłkę towaru mam sfotografowaną z oryginałem paragonu. Dołączam do tego wydruki zwrotu środków do klienta.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

uokik uznał że dowodem zakupu mogą być inne dokumenty

i nic więcej

nie uznał, że dowód zakupu nie jest potrzebny

https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=11630

 

@TATLOK fajny tekst ale może byc uznany za abuzywny

"Dołączenie do zwracanych produktów paragonu, znacznie przyspieszy wypłatę środków"

ja przy każdej sprzedaży na allegro wpisuję do dokumentu sprzedaży paragonu czy faktury nick kupującego

w ten sposób każdy dokument sprzedaży jest przypisany do transakcji

i przy zwrotach jest to widoczne

 

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

@RED nie może być uznany za abuzywne

Nie warunkuje zwrotu otrzymanym paragonem, jedynie zgodnie z prawdą informuję, że otrzymanie go skraca czas na realizację zwrotu.

Wówczas nie muszę odwoływać się do szukania zdjęć z dnia wysyłki by wyłonić numer paragonu, aby wydrukować go z kopii kasy fiskalnej.

Zapewne korzystasz z jakiejś drukarki fiskalnej i masz możliwość wpisania nicku kupującego, a co z tymi co mają zwykle kasy fiskalne?

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@TATLOK każde stwierdzenie mogące sprawić, że konsument będzie obawiał sie złożenia reklamacji może być uznane za abuzywne

kasy fiskalne w tym przypadku to katorga

udowodnij przy masowej sprzedaży że dany towar to ten z danego paragonu przy sprzedaży kilku produktów takich samych danego dnia

 

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

@AR_Auto_Czesci    a nie masz w tej swojej drukarce fiskalnej opcji "wydrukuj kopię paragonu" ?

oznacz moderatorów

Auto_Partner_SA
#11 Animator#

My wysyłamy info do Klienta (najlepiej w formie sms, kiedyś dzwoniliśmy - mówili, że doślą później i zapominali) z prośba o dosłanie zdjęcia paragonu, potwierdzenia na złożone zamówienie z Allegro bądź potwierdzenie płatności z aplikacji bankowej (widoczne Nasze konto i kwota).  Z drukowaniem kopii paragonu fiskalnego się wstrzymujemy - chyba że to ostateczność, np. gdy Klient twierdzi, że nie posiada żadnego z tych potwierdzeń.... 

oznacz moderatorów